• sodapopinski

BF september 2016

Är jag först här med BF i september nästa år? Hittar ingen sådan tråd så jag startar en ny. Plussade igår och har enligt vad jag googlade fram BF 5 september. Jag och min man är 31 resp. 33 och det här är första barnet. Vi blev gravida på andra försöket så just nu känns det bara helt overkligt alltihop! Här kan vi väl följas åt vi som väntar barn i september?

• Svar på tråden BF september 2016
  • alva91
    Idawestin skrev 2016-01-12 11:10:06 följande:

Hej!

Jag är gravid med första barnet, BF 5/9. Är i vecka 7 och har just kräkts första gången. Jag mår riktigt illa, några fler?

jag mår riktigt illa,kan inte äta kött och knappt något annat heller... det luktar så äckligt
  • NollÅtta
    Ninnis01 skrev 2016-01-12 09:00:03 följande:

Är det någon som fått göra vul redan? :)

Nej men ska göra ett på fredag. Är då I v 6+5. Fick en blödning för 2 v sen så vill kolla att allt är ok. Har dock alla symptom kvar men..ja lite orolig är man ju.
  • NollÅtta
    alva91 skrev 2016-01-12 11:24:06 följande:
    jag mår riktigt illa,kan inte äta kött och knappt något annat heller... det luktar så äckligt
    Jag mår också illa...typ hela dagarna...fy fan asså. Men nu har jag köpt Postafen och det hjälper bra. Men man blir ju så himla trött av den medicinen..men hellre det..Fast jag tar bara en halv på morgonen och sen en halv på kvällen..annars somnar jag på jobbet haha
  • 059
    Millissons skrev 2016-01-12 11:17:49 följande:

Lägg gärna till mej i fb gruppen. [email protected]

Du är nu inbjuden till facebookgruppen, välkommen!
  • Nattisgris
    alva91 skrev 2016-01-12 11:24:06 följande:

Jag lever på toast (älskar ost ) , clementiner , juice och yoghurt :) jag klarar inte Heller av att känna doften att matos eller när någon lagar mat.. men som sagt, toast med ost och tomat funkar :D
  • sodapopinski
    Ennaaan skrev 2016-01-12 08:31:14 följande:

Hej! Gravid här med första barnet och har också bf 5 september :) Är 22 år och bor i Linköping. Har också märkt av rapningarna men även nysningar, nyser som aldrig förr :)

haha jag nyser också mycket! hade inte kopplat ihop det med graviditeten men kanske finns ett samband?
  • albedo

Hejsan, fick positivt idag med första barnet efter andra "försöket". Enligt CB digital är det 1-2 veckor sedan befruktningen så räknar att jag är i v 4 tills jag får annat besked hos bm 25e jan.

Är snart 29 och bor med min man i Göteborg. Träffas gärna för att tjôta lite. =) Vi planerar att inte säga något förrän det i princip är för sent med abort, v 18-22... Men får väl se hur länge det går att dölja.

• Jennymariaa
    albedo skrev 2016-01-12 18:31:18 följande:

Hejsan, fick positivt idag med första barnet efter andra "försöket". Enligt CB digital är det 1-2 veckor sedan befruktningen så räknar att jag är i v 4 tills jag får annat besked hos bm 25e jan.

Är snart 29 och bor med min man i Göteborg. Träffas gärna för att tjôta lite. =) Vi planerar att inte säga något förrän det i princip är för sent med abort, v 18-22... Men får väl se hur länge det går att dölja.

Grattis :)
Svar på tråden BF september 2016