Inlägg från: Lollolouise |Visa alla inlägg
  • Lollolouise

BF september 2016

Hej hoppar in här! Har bf datum 23/9 och är i vecka 4+2. Är 23 år och är gravid för andra gången. Fick ett MA i december 2014. Den graviditeten avslutades i vecka 11 då jag fick en kraftig uvi och läkaren upptäckte att fostret hade dött 2 veckor tidigare. Nu håller vi tummarna att den lilla håller sig vid liv.

• Lollolouise
    Hejkajsan skrev 2016-01-18 06:00:14 följande:

Tänker hålla alla mina tummar och tår att det går bra denna gång. :D

Tack! :) risken för ett till i följd är 2-4% så jag hoppas turen är på min sida nu :)
  • Lollolouise

Har som sagt också ett MA i bagaget och det fostret dog i vecka 9 och upptäcktes i vecka 11. Nu har jag växtvärk, lite trötthet, morgonillamående samt ömma bröst som symtom. Mår mycket bättre än förra graviditeten. Nu i efterhand förstår jag att vissa symtom försvann men tänkte inte på det då. Jag ska ta ett till gravtest om 2 veckor ca (med veckor) och titta så att hcg mängden ökar. Viktkurva blir det från och med imorrn. Har ringt bm och kommer få träffa bm samt läkare om 2 veckor. Jag kommer ev få äta en låg dos antibiotika under hela graviditeten. Förra grav började med en uvi vilket inte denn har gjort. Men blir det ett MF eller MA igen så händer det. Men jag förstår alla som oroar sig, jag "kollar" varje dag att symtomen är kvar.

• Lollolouise
    Fröken W skrev 2016-01-22 18:46:38 följande:

Jag hoppar in här jag med. Plussade för första gången någonsin i lördags och är nog i vecka 7+2, åtminstone om man räknar från sista mensens första dag (har bara haft mens varannan månad senaste 1,5 åren så svårt att veta).

Jag har varit på mvc på hälsosamtal och har tid bokad i mitten av feb för inskrivning.

Jag har sjukt lite symtom. För några veckor sedan hade jag ömma bröst och kände mig svullen, men nu känner jag typ inget.

Illamående kan jag ana en pytteliten gnutta av ibland men den kan lika gärna bero på oro/nervositet. Är inte särskilt trött... Blir hungrig oftare, det är det enda.

Är detta normalt? Någon annan som knappt märker av att de är gravida?

Gjorde ett nytt grav.test igår bara för att se om jag fortfarande var gravid. Inga osäkerheter där. Eller kan man ens se på ett test om man drabbats/är på väg att drabbas av t.ex mf eller ma?

Tusen funderingar nu...kan inte sluta oroa mig.

Jag känner knappt av denna graviditet än så länge. Mår illa kanske var trejde dag. Jag har fått lite finnar, är lite trött samt "mensvärk". Mestadels har jag symtomen på kvällarna.

Men vem vet snart kanske det bara smäller till så mår man skit istället ;) jag ska ta ett till grav.test med veckor på, så jag kan se om hcg nivån har ökat. Ska göra det om 1 vecka ungefär. Är 5+5 idag :)
Svar på tråden BF september 2016