Inlägg från: mysaanj |Visa alla inlägg
  • mysaanj

BF september 2016

Jag hoppar in i den här tråden!
    Den 14/9 är vi beräknade. 
    Det blir andra barnet för mig och första för min sambo :) 
    Vi är överlyckliga men vågar inte riktigt ta ut något i förskott, trots allt kan ju saker och ting hända. Men vi hoppas på det bästa!

Vad har ni för symtom? 

Själv har jag växtvärk till och från
    Tack och lov än så länge inget morgonillamående men istället mår jag illa till och från under hela dagen, även när jag ätit. 
    Kyckling gör mig spyfärdig! Jag har alltid varit GALEN i kyckling! Äter det väldigt ofta till lunch men nu kan jag inte ens gå förbi kycklingen i affären.. 
    Väääldigt trött! Orkar inte hålla ögonen öppna efter kl 16 i princip. 
    Och nu senaste dagarna har jag börjat få väldigt ömma bröst igen. 

Inskrivning på MVC på fredag. Ser fram emot det galet mycket!:) 
    Stort grattis till alla er andra också!!

• mysaanj

När jag var gravid med sonen hade jag blödningar under de första 6 veckorna till och från. Jag var och kollade upp detta varje gång och inga fel. 
    Det kanske tröstar/lugnar något iallafall. Nu är han 4 år och frisk som en nötkärna :)  

• mysaanj

Jag kan absolut inte vara nära kyckling längre då jag blir helt spyfärdig. Sambon tycker jag är löjlig.. Han tror inte att det man kan få någon sån känsla när man älskade det för bara några dagar sen. 
    Annars går det mesta! Har starkare luktsinne och känner dofter bättre. 

• mysaanj

Någon som vart med om väldigt tidig foglossning?
    Har idag börjat känna smärta i korsryggen/svanken. Antingen gör det konstant ont och ibland känner jag en ilning från magen bak i svanken. 
    Kan det vara foglossning eller är det något annat ? 

• mysaanj
    Hansson88 skrev 2016-01-19 23:12:27 följande:
    Ahaaa, är det foglossning? Jag har också haft en dov värk i ländryggen...Trodde inte så att det var foglossning. Hmm. Såhär tidigt?
    Ja det kan vara det. Men inte säkert!
  • mysaanj

Jag är nu i vecka 6+1. Ska på inskrivning imorgon på MVC.

Vi har valt att berätta för familjen när vi är inne i v 10. Resten av världen får upptäcka det efterhand!

Dock är jag sjukt nervös inför morgondagen.

Jag har en son på 4 år sen tidigare och längtat efter ett till barn i 2 års tid. 

Nu när jag äntligen plussat så har jag svårt att förstå att det är sant. Därav känns det inte som jag är gravid , eller har svårt att förstå det. 
    Dock har jag ju alla "symtom" i boken såsom ömmande bröst, trött som bara den, jätte illamående till och från under hela dagarna, uppblåst mage, yr, osv osv. 

Hade så gärna velat göra ett tidigt ul för att se så allt stämmer. Med sonen fick jag göra det tidigt då jag hade blödningar i början av graviditeten vilket jag inte har nu. 

Någon med samma känsla? 

någon som har tips på var man kan göra tidigt ul i Göteborg? 

Svar på tråden BF september 2016