• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • fair
    Allies skrev 2015-09-10 19:15:58 följande:

Dagens grubblande/ funderingar från min sida;

1) Har inte speciellt ömma bröst, vilket jag vill minnas att jag haft tidigare graviditeter. Någon fler som inte har ömma tuttar? ;)

2) Sedan jag blev gravid har jag fått ont i knäna.. och i ryggslutet. Detta kan väl inte vara kopplat till graviditeten? :)

Jag har inte alls ömma bröst, men jag hade det vid mina två andra graviditeter. Nu kan det bara spänna till ibland. Inget mer.

Kan kan det säkert, men det är säkert bara något tillfälligt. Jag har redan fått foglossning (har haft bekymmer sen första barnet för 6 år sen) men något nytt är att jag har ont fram i blygdbenet... kul med nån variation ;;P
  • LindaPernilla

Alltså. Tuttarna! Jag har aldrig haft ömma bröstvårtor under mina 2 tidigare graviditeter, men nu.. iiih! -.-

Sover alltid utan BH, men får nu använda sportbh för att hålla dom stilla för att slippa "dras mot tyget av t-shirten", haha. Ammning av 2 tidigare = fladdrande brö'n! ^_^ Jätteobehagligt ju!! Kommer det vara såhär hela tiden, tro? Då blir jag ju knäpp! Det liksom gör ont och "ilar".

Fan, så kvinnans kropp får arbeta från start ;)

• BeccaBus
    HepaticaNobilis skrev 2015-09-09 20:15:10 följande:

Jag hoppar gärna in här! Bf ca 18 maj, så galet spännande!

Jag har en son sedan tidigare som fyllde åtta (!) i måndags. Han blev till med p-piller så graviditeten upptäcktes relativt sent och var mycket omtumlande, 19 år som jag var då.. Känns som en livstid sedan!

Nu har jag träffat MANNEN i mitt liv och vi är så lyckliga så lyckliga att vi väntar barn<3

Vi är 28 och 27, bebisen är planerad och vi har fasta jobb och så vidare så det är en helt ny resa det här!

Den känns bra mycket tryggare än den första även om den resulterade i det bästa jag har ;)

Jag är TRÖTT..! Tänker ringa mvc på fredag redan då jag vill vara inskriven tidigt, jag blev heltidssjukskriven i v 14 men sonen på grund av foglossning som var ett rent helvete och jag känner av fogarna nu också. (Har alltid ont i dem vid mens.)

Hej!
    Jag plussade idag! 2:a försöket

Jag och min man har också ett barn (en dotter) som är 8 år:)
    Vi hade inte tänkt skaffa fler men kom på andra tankar i somras! Det är ett helt annat lugn nu i vår tillvaro nu och en mer planerad graviditet.
    Så spännande!
  • miinellaa

Helo :) 3 e barnet mitten på maj typ

Mitt yngsta nu är oxå född i maj ???? spännande

• emjh

Jag får nog lämna denna tråd. Efter fyra positiva test har jag nu testat negativt några gånger. Jag har inte haft ont eller någon blödning så det enda jag kan tänka mig är att jag haft en kemisk graviditet. 
    Någon annan som varit med om det? Känner mig gruvligt lurad, hade verkligen sett fram emot en liten till, dessutom i maj! 

• LindaPernilla

Men uschdå, emjh! Rynkar på näsan Låter jättekonstigt! Hur är det möjligt!?

Jag ringde MVC idag & bokade tid för inskrivning. Lika bra att få det gjort då jag har tusen saker i huvudet som det är, haha. Så 29/10 ska jag dit om allt går som det ska Glad

Hur mår ni, allihopa!?

• emjh

Om ägget blir befruktat men inte fäster ordentligt i livmodern kan det tydligen bli så, och jag plussade väldigt tidigt... 

• smultronblomma
    LindaPernilla skrev 2015-09-11 10:06:52 följande:

Men uschdå, emjh! Rynkar på näsan Låter jättekonstigt! Hur är det möjligt!?

Jag ringde MVC idag & bokade tid för inskrivning. Lika bra att få det gjort då jag har tusen saker i huvudet som det är, haha. Så 29/10 ska jag dit om allt går som det ska Glad

Hur mår ni, allihopa!?

Fy va tråkigt, emjh! Rynkar på näsanRynkar på näsan

Va kul! Ja det är lika bra att få det gjort! Jag ringde häromdagen och fick tid den 13/10. 

Jag mår bra! Känner mig inte alls tröttare än vanligt och inget illamående. Det enda symtomet på att jag är gravid är att brösten är hårda och ömma. 
    Hur mår du?

• Mymlan1986
    emjh skrev 2015-09-11 10:15:13 följande:

Om ägget blir befruktat men inte fäster ordentligt i livmodern kan det tydligen bli så, och jag plussade väldigt tidigt... 

Beklagar verkligen! När man är så inställd på en bebis och får det beskedet måste vara fruktansvärt!
Svar på tråden Majbebisar 2016