• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • Boel
    Spring16 skrev 2015-09-08 21:45:19 följande:

Jag är illamående varje morgon då jag vaknar och även på kvällen efter att vi har ätit. Men försöker se det som något positivt då det bekräftar att det faktiskt är en liten bebis där inne. 

Hur tänker ni kring inskrivning och bm? Detta är första gången för mig och vet inte riktigt hur det fungerar. Har BIM idag och som sagt 2 + i bagaget men bestämde mig ändå att testa mig imorse (rfsu extra tydligt)... fick ett - då. Blev såklart jätte orolig och tog mitt sista digitala. Men var så stressad då så lyckades bara trycka ut några droppar vilket självklart ledde till att testet inte kunde registrera något. Har köpt två digitala test till men lugnade ner mig lite då mensen inte kommit under dagen och kvällens illamående är precis som tidigare kvällar.

Då hoppas vi på ett + vid nästa försök!

Jag kommer nog kontakta MVC när 12 veckor har passerat, dvs i månadsskiftet okt/nov. Det händer ofta inte så mkt innan dess ändå.
  • LindaPernilla

Jag har molvärk till & från, som att mensen är på G liksom! Samma känsla.
    Annars är det rätt lugnt på gravidkänslor. Precis som mina tidigare 2 graviditeter så hade jag inte mycket symptom i början

Jag "byter vecka" på lördagar, som det ser ut nu.. blir väl annat när UL är gjort. Så på lördag kliver jag in i vecka 6. Hehe, låter så fjuttigt men så mys!! Hjärta

Kommer nog ringa BM vecka 8-9 nånstans för att få tid för inskrivning.

Hoppas allihopa mår bra!!

• fair

Jag känner inte mycket gravid symptom. .. Lite molvärk ibland, lite illamående ibland. Annars är jag mest trött. Är lite rädd att det inte ska gå vägen men försöker lägga det åt sidan!!

Hur räknar ni veckor?

Detta är mitt tredje men jag har fortfarande noll koll! =P vissa skriver/säger ju 11+0 som v.12...

11+0 når jag 26/10,

12+0 når jag 2/11.

• EmPe
    fair skrev 2015-09-09 08:31:04 följande:

Jag känner inte mycket gravid symptom. .. Lite molvärk ibland, lite illamående ibland. Annars är jag mest trött. Är lite rädd att det inte ska gå vägen men försöker lägga det åt sidan!!

Hur räknar ni veckor?

Detta är mitt tredje men jag har fortfarande noll koll! =P vissa skriver/säger ju 11+0 som v.12...

11+0 når jag 26/10,

12+0 når jag 2/11.

Du kan räkna på båda sätten men det blir inte någon skillnad på bf. 11+0 är det samma som v12. Det vill säga..du är i vecka 12 men du har gått 11 fullgångna veckor. När du når 11+6 har du gått 12 fullgångna veckor och går då in i v 13 (12+0) och så vidare. Hänger du med..lite svårt att förklara i text;)
  • MakeitHappen

Jag ringde BM nu imorse även om det är tidigt, men det är för jag haft två missfall tidigare så vill registrera mig som gravid OM det skulle hända en gång till så jag får mig en utredning.Kommer även boka in tidigt UL för att kolla :)

• valkyrian
    LindaPernilla skrev 2015-09-09 07:57:16 följande:

Jag har molvärk till & från, som att mensen är på G liksom! Samma känsla.

Annars är det rätt lugnt på gravidkänslor. Precis som mina tidigare 2 graviditeter så hade jag inte mycket symptom i början

Jag "byter vecka" på lördagar, som det ser ut nu.. blir väl annat när UL är gjort. Så på lördag kliver jag in i vecka 6. Hehe, låter så fjuttigt men så mys!! 

Kommer nog ringa BM vecka 8-9 nånstans för att få tid för inskrivning.

Hoppas allihopa mår bra!!

Tänk på att det kan vara långa köer bara,jag ringde i går eller förrgår och fick tid först i oktober för det var första lediga tid. Så att vara ute i god tid skadar inte.

Jag vill dit så fort som möjligt, äter medicin (levaxin) samt har mkt urinvägsinfektioner så vill att de ska ha koll på mig. Har nog en uvi nu så ska boka

läkartid.
  • fair
    EmPe skrev 2015-09-09 08:45:24 följande:

Du kan räkna på båda sätten men det blir inte någon skillnad på bf. 11+0 är det samma som v12. Det vill säga..du är i vecka 12 men du har gått 11 fullgångna veckor. När du når 11+6 har du gått 12 fullgångna veckor och går då in i v 13 (12+0) och så vidare. Hänger du med..lite svårt att förklara i text;)

Tack för förklaringen! Nu har jag bättre koll! =)
  • hello78

Hej alla!

Hoppar gärna in här! Ni verkar vara ett härligt gäng och ungefär i samma fas som mig! Har precis plussat (i måndags) och har BF 16 maj. Jag är 37 år och det blir vårt 3e barn om allt går som det ska (har två grabbar sedan tidigare på 3 och 5). Är det någon mer än jag som börjat drömma konstiga drömmar än? Drömde häromdagen att vi hade fått vår lilla bebis och hon hette Viola! Skrattande 

Hoppas vi får följas åt lääänge!

• fair
    hello78 skrev 2015-09-09 09:36:54 följande:

Hej alla!

Hoppar gärna in här! Ni verkar vara ett härligt gäng och ungefär i samma fas som mig! Har precis plussat (i måndags) och har BF 16 maj. Jag är 37 år och det blir vårt 3e barn om allt går som det ska (har två grabbar sedan tidigare på 3 och 5). Är det någon mer än jag som börjat drömma konstiga drömmar än? Drömde häromdagen att vi hade fått vår lilla bebis och hon hette Viola!  

Hoppas vi får följas åt lääänge!

Välkommen!

Vi har nästan samma bf =)

Inga drömmar här än så länge, jag sover hårt som en stock! Spännande med drömmar dock, minns att jag drömde massor med andra barnet .
  • Allies

Jag har inte heller haft några konstiga drömmar ännu men minns att jag hade massor med andra barnet. Just nu nojjar jag lite över att jag fortfarande tycker om kaffe och att det smakar gott. De två tidigare graviditeterna har jag inte tyckt om smaken eller lukten...Dricker ni kaffe? Isf hur mycket?

Svar på tråden Majbebisar 2016