• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • EmPe
    Allies skrev 2015-09-09 11:09:18 följande:

Jag har inte heller haft några konstiga drömmar ännu men minns att jag hade massor med andra barnet. Just nu nojjar jag lite över att jag fortfarande tycker om kaffe och att det smakar gott. De två tidigare graviditeterna har jag inte tyckt om smaken eller lukten...Dricker ni kaffe? Isf hur mycket? smile1.gif

Jag älskar mitt kaffe..det gjorde jag under min förra graviditet också. Dricker en, lite större, kopp på morgonen och det är sååå gott;)
  • Allies
    EmPe skrev 2015-09-09 11:13:29 följande:
    Jag älskar mitt kaffe..det gjorde jag under min förra graviditet också. Dricker en, lite större, kopp på morgonen och det är sååå gott;)
    Härligt att höra Då behöver det inte betyda att det är något fel Jag försöks nu att begränsa mitt kaffedrickande, har tidigare druckit flera koppar/dag. 
  • EmPe
    Allies skrev 2015-09-09 11:16:37 följande:
    Härligt att höra smile1.gif Då behöver det inte betyda att det är något fel smile1.gif Jag försöks nu att begränsa mitt kaffedrickande, har tidigare druckit flera koppar/dag. 
    Skulle absolut inte tolka det som att något är fel. De rekommenderas väl att man högst ska dricka 3 koppar om dagen.
  • Allies
    EmPe skrev 2015-09-09 11:20:08 följande:
    Skulle absolut inte tolka det som att något är fel. De rekommenderas väl att man högst ska dricka 3 koppar om dagen.
    Jo jag tycker mig också ha läst det. Det går bra när jag är hemma eller i skolan men när jag är på jobbet är det svårare...det dricks väldigt mycket kaffe där och finns i princip alltid tillgängligt  
  • valkyrian

Jo jag drömmer massvis med, det gör jag även som ickegravid men som gravid är det alltid helt absurda drömmar.

• fair

Jag dricker 3 koppae/dag. Ibland mindre. Kan nog aldrig sluta ;)

• Mymlan1986
    Allies skrev 2015-09-09 11:16:37 följande:

Härligt att höra Då behöver det inte betyda att det är något fel Jag försöks nu att begränsa mitt kaffedrickande, har tidigare druckit flera koppar/dag. 

Jag älskar också kaffe även om jag har dragit ner på både det och svart/grönt te, har köpt rött roboibos istället. Snusade också innan men slutade när jag fick plus, men köpte istället "låtsassnuset" kick up, varning för det! Det innehåller Ginseng och det ska man inte använda som gravid, Onico är okej så det har jag köpt i dag
  • anja1661

Hoppar in här!

Gick in i v6 idag och har bf 10 maj

Det blir fjärde barnet för mig och min man. Jag är 33 och min man 35.

Mina symptom är molande mage (fast det har avtagit lite), illamående som kommer och går, TRÖTT.

Jag jobbar som förskollärare och älskar att planera!

• Emmaskrutt86

Grattis alla.

Plussade i helgen och väntar bebis typ 15 maj.

Försts barnet och det gick på första försöket, trodde jag aldrig.

Mår bra än så länge, magen känns svullen och ibland tar det emot att äta. Men när man vet varför så är det lugnt.

Haha, tror jag spricker snart vill berätta för alla. I söndags ville jag ställa mig och ropa från balkongen. Mina föräldrar kommer på besök i början av oktober så blir att berätta då för båda våra päron. Övriga blir väl att vänta till inskrivningen på mvc.

Men kommer blir svårt.

Hur gör ni för att inte ropa ut till alla?

• HepaticaNobilis

Jag hoppar gärna in här! Bf ca 18 maj, så galet spännande!

Jag har en son sedan tidigare som fyllde åtta (!) i måndags. Han blev till med p-piller så graviditeten upptäcktes relativt sent och var mycket omtumlande, 19 år som jag var då.. Känns som en livstid sedan!

Nu har jag träffat MANNEN i mitt liv och vi är så lyckliga så lyckliga att vi väntar barn<3

Vi är 28 och 27, bebisen är planerad och vi har fasta jobb och så vidare så det är en helt ny resa det här!

Den känns bra mycket tryggare än den första även om den resulterade i det bästa jag har ;)

Jag är TRÖTT..! Tänker ringa mvc på fredag redan då jag vill vara inskriven tidigt, jag blev heltidssjukskriven i v 14 men sonen på grund av foglossning som var ett rent helvete och jag känner av fogarna nu också. (Har alltid ont i dem vid mens.)

Svar på tråden Majbebisar 2016