• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • Loviedovie
    fair skrev 2015-09-11 20:33:34 följande:

Om jag inte minns fel så var de röda. Ganska mycket en gång. Men mest var det rosa flytningar.. Jag ska hålla tummarna för dig! !

Tack! :) nu är det mer som ljusrosa flytningar så vi får väl se hur det utvecklar sig.
  • fair
    Loviedovie skrev 2015-09-12 10:27:33 följande:

Tack! :) nu är det mer som ljusrosa flytningar så vi får väl se hur det utvecklar sig.

Det låter då lovande ialla fall!
  • almasmamma

Hej!

Hänger på här. Har bf ca 11 maj efter vår första ivf försök. Har dock tre barn sedan tidigare och den yngsta kommer vara 13 år så det blir en liten sladdis detta:)

Jag är helt skräckslagen för att få missfall bara, hur överlever ni andra dessa kritiska veckor fram till vecka 12? Känns som tiden sniglar fram..

• EmPe
    almasmamma skrev 2015-09-12 11:09:31 följande:

Hej!

Hänger på här. Har bf ca 11 maj efter vår första ivf försök. Har dock tre barn sedan tidigare och den yngsta kommer vara 13 år så det blir en liten sladdis detta:)

Jag är helt skräckslagen för att få missfall bara, hur överlever ni andra dessa kritiska veckor fram till vecka 12? Känns som tiden sniglar fram..

Grattis! Kul med en sladdis:)

Jag är också livrädd. Håller andan varje gång jag går på toa och tittar ner..blir rädd när det molar lite för mycket i magen men blir rädd om det molar för lite också..haha..man är allt annat än stabil. Tiden står fullständigt still känns det som..

Jag försöker jobba med att förlika mig med att jag inte kan kontrollera detta. Det som sker får ske..
  • carolinajohansson93
    EmPe skrev 2015-09-12 11:26:46 följande:

Grattis! Kul med en sladdis:)

Jag är också livrädd. Håller andan varje gång jag går på toa och tittar ner..blir rädd när det molar lite för mycket i magen men blir rädd om det molar för lite också..haha..man är allt annat än stabil. Tiden står fullständigt still känns det som..

Jag försöker jobba med att förlika mig med att jag inte kan kontrollera detta. Det som sker får ske..

Förra året i september fick vi ett missfall. Är oxå rädd för molvärk o för missfall igen men försöker o leva på som vanligt. Försöker se framåt o har precis gjort klart ett babyneste! Blev så fint o vi kan inte riktigt förstå än att vi ska bli föräldrar i maj haha. Är 5+6 idag så imorn går vi in i vecka 7.
  • EmPe
    carolinajohansson93 skrev 2015-09-12 12:00:39 följande:
    Förra året i september fick vi ett missfall. Är oxå rädd för molvärk o för missfall igen men försöker o leva på som vanligt. Försöker se framåt o har precis gjort klart ett babyneste! Blev så fint o vi kan inte riktigt förstå än att vi ska bli föräldrar i maj haha. Är 5+6 idag så imorn går vi in i vecka 7.
    Beklagar.. Fick själv mf i augusti så jag vet hur det känns.

Perfekt med babynest.. Kommer ni säkert ha mycket användning av.

Jag är i v 5+5 idag så bara en dag mellan oss:) Jag har tid för vul den 29:e. Förhoppningsvis får man se ett litet hjärta och då hoppas jag att man kan känna dig lite lugnare.
  • Loviedovie
    almasmamma skrev 2015-09-12 11:09:31 följande:

Hej!

Grattis till plusset!! :) Jag försöker sysselsätta mig med saker för att inte oroa mig allt för mycket, men visst är det svårt... Jag hade ett mf i maj så nu känns det som jag bara går och väntar på att det ska hända igen. Jag antar att man får försöka tänka att det ju faktiskt inte är något man kan påverka (mer än att undvika rökning och andra uppenbara risker).

Kommer du på något bra sätt att få tankarna på annat än oro så får du gärna tipsa!! Är i stort behov av tips ;)
  • Wilja87
    EmPe skrev 2015-09-12 07:53:37 följande:
    Ja, jättekul:) Har kanske lite mer koll denna gången men det sägs ju att alla graviditeter är olika..återstår att se:) Har du hunnit smälta att du är gravid? Ni hade försökt rätt länge va?
    Ja alla graviditeter är olika så det kommer bli spännande för dig också, såklart!

Jag har inte förstått att jag är det ännu. Svårt att ta in och jag kommer nog inte förstå det, eller för den delen, tro på det förrän efter barnmorskan bekräftat det. Vi har försökt i ett år, så det är magiskt att vi äntligen lyckats!!
  • Allies

Jag tycker att det är jobbigt att inte jag kan glädja mig åt graviditeten. Känns som att mf är mer regel än undantag. Jag är en av dem som haft turen att inte drabbas av mf så på något sätt känns det som att det är min tur nu 1 av 3 får mf, och nästan alla jag känner har genomgått mf nån gång. Jag känner mig deppad och nedstämd och kan inte alls ta in att jag är gravid

• Loviedovie
    Allies skrev 2015-09-12 18:03:26 följande:

Jag tycker att det är jobbigt att inte jag kan glädja mig åt graviditeten. Känns som att mf är mer regel än undantag. Jag är en av dem som haft turen att inte drabbas av mf så på något sätt känns det som att det är min tur nu 1 av 3 får mf, och nästan alla jag känner har genomgått mf nån gång. Jag känner mig deppad och nedstämd och kan inte alls ta in att jag är gravid

Förstår dig helt, det är hemskt att känna att man bara går och "väntar" på att det ska ske.. Men, att det är 1 av 3 som får missfall betyder isf också att det är 2 av 3 som INTE får det! Jag försöker tänka att jag inte kan påverka det, det kommer bli som det blir. Men jag håller med dig helt, det är hemskt. Timmarna och dagarna går så otroligt långsamt.
Svar på tråden Majbebisar 2016