• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • carolinajohansson93

Igår va vi hos barnmorskan o skrev in oss :) den 7 maj beräknas våran lilla att komma.

Vi fick två alternativ på ultraljud. Antingen i vecka 12-13 eller vecka 18. I vecka 18 kan man se mycket mer så vi är inne på o ta de. Känns lite mer verkligt nu :)

• Boots

Fick positivt gravtest igår! :D:D

Tog ett digitalt test imorse som visade gravid 1-2 veckor. Vet inget exakt datum men gissar sista maj eller nåt. Tjoho! Är så lycklig!!

• carolinajohansson93
    Boots skrev 2015-09-16 08:35:39 följande:

Fick positivt gravtest igår! :D:D

Tog ett digitalt test imorse som visade gravid 1-2 veckor. Vet inget exakt datum men gissar sista maj eller nåt. Tjoho! Är så lycklig!!

Åh va roligt!! Grattis! :D
  • MakeitHappen
    Amanda2016 skrev 2015-09-15 22:04:55 följande:

Hej hej,

Plussade för 1 vecka sedan och är nu i v5+2! är fruktansvärt glad men också chockad och lite orolig. Har aldrig varit gravid förut (har aldrig försökt heller) Jag är 32 år och blev gravid på första försöket. Ringde barnmorskan och fick också höra att jag kanske inte e gravid och det finns ingen anledning att ens kontakta barnmorska fören tidigast vecka 9. Jag ringde bara för att få höra några betryggande ord men kände att jag var till besvär och att jag inte skulle hoppas för mycket. Jag är iaf super glad :) Känner dock att kroppen redan förändrats känner mig redan större och lite orolig hy men mår annars väldigt bra.

Grattis!
    Men hur kan man ha sådant bemötande??! Det är inte okej. har du plussat så är du ju givetvis gravid. sen HUR ska man veta när man ska kontakta första gången.
    Det står att man ska kontakta dem när man är gravid så du gjorde rätt. hoppas du får en barnmorska med bättre bemötande när du ska dit :)
  • almasmamma

Hej tjejer! 

Jag har en undran, vad har ni för symtom och är de ihållande? eller kommer de och går lixom?

Jag har lite molvärk ibland som sedan försvinner, ont i brösten 2 dagar som sedan försvann, lite illamående som kommer och går, lite trötthet som kommer och går. Är det normalt att symtomen försvinner och ändras eller hur har ni det? Det enda som tyvärr består är svullna tarmar som ömmar o känns. 

Känner mig inte speciellt gravid men vet att det är en liten därinne då vi gjort vul (dock för tidigt för att kunna se hjärtat)

• emjh
    almasmamma skrev 2015-09-16 09:36:27 följande:

Hej tjejer! 

Jag har en undran, vad har ni för symtom och är de ihållande? eller kommer de och går lixom?

Jag har lite molvärk ibland som sedan försvinner, ont i brösten 2 dagar som sedan försvann, lite illamående som kommer och går, lite trötthet som kommer och går. Är det normalt att symtomen försvinner och ändras eller hur har ni det? Det enda som tyvärr består är svullna tarmar som ömmar o känns. 

Känner mig inte speciellt gravid men vet att det är en liten därinne då vi gjort vul (dock för tidigt för att kunna se hjärtat)

Kommer och går för mig. Helt normalt. När jag var gravid första gången kunde jag få fruktansvärt ont i magen i attacker, trodde det var missfall på gång, men det var bara livmodern som växte... :)  
  • 1112NL

Var var tvungen att läsa i dagboken jag skrev när jag va gravid första gången... Där skrev jag att jag inte kände nåt förrän vecka 9 då illamåendet började ich jag var tacksam för nåt litet tecken på att jag var gravid. Sen i vecka 11 skrev jag att jag helst inte ville ha fler tecken på graviditeten då jag mådde illa mest hela tiden.. ????

• Chreool
    almasmamma skrev 2015-09-16 09:36:27 följande:

Hej tjejer! 

Hej!
    Ja jag har väl haft i princip alla symtom..
    Började me att brösten svullna jätte mkt, mensvärk i massor, huvudvärk, ont i nedre delen av ryggen. Detta va innan jag visste att jag var gravid. Nu är jag tydligen i vecka 7 ungefär. Är olidligt trött, somnar hela tiden överallt.. Mår illa mest hela tiden och huvudet håller på att explodera. Orkar verkligen inget. Springa på toa och ut med hunden känns så jobbigt.
Svar på tråden Majbebisar 2016