• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • almasmamma

Tack för svar, då behöver jag inte vara så orolig över mina symtom som kommer och går dåGlad Man får väl vara glad att man mår skapligt bra helt enkelt:)

• Ananass
    almasmamma skrev 2015-09-16 09:36:27 följande:

Hej tjejer! 

Jag har en undran, vad har ni för symtom och är de ihållande? eller kommer de och går lixom?

Jag har lite molvärk ibland som sedan försvinner, ont i brösten 2 dagar som sedan försvann, lite illamående som kommer och går, lite trötthet som kommer och går. Är det normalt att symtomen försvinner och ändras eller hur har ni det? Det enda som tyvärr består är svullna tarmar som ömmar o känns. 

Känner mig inte speciellt gravid men vet att det är en liten därinne då vi gjort vul (dock för tidigt för att kunna se hjärtat)

Jag har inte mycket symptom egentligen alls! Molvärk till och från. Visserligen extremt ömma bröst från helvetet ungefär, sedan bim (en vecka sedan) och lite ont till och från i nedre delen av ryggen. Och har varit rätt trött hela veckan, men det har min sambo också varit så det har kanske med något annat att göra :P
  • HepaticaNobilis

Ringde BM idag, fick tid redan nästa vecka då jag redan har ganska ordentliga besvär med foglossning och skulle få remiss till sjukgymnast genast.

Känns så skönt att de tar mig på allvar och genast sätter in åtgärder då min förra graviditet var hemsk pga foglossningen.

Då blev jag heltidssjukskriven v.14...

Stort grattis till alla nygravida!!

Förutom foglossningshelvetet är jag så lycklig så lycklig!

• jennile
    Plussade igår, första barnet med beräknat BF 24 maj! Känns väldigt overkligt, lite läskigt, men framförallt jättekul!
    Inget vi direkt planerat, alltid sagt "händer det så händer det! hehe 
    Håller alla tummar och tår för att de ska gå vägen :)
  • Allies
    almasmamma skrev 2015-09-16 09:36:27 följande:

Hej tjejer! 

Jag har en undran, vad har ni för symtom och är de ihållande? eller kommer de och går lixom?

Jag har lite molvärk ibland som sedan försvinner, ont i brösten 2 dagar som sedan försvann, lite illamående som kommer och går, lite trötthet som kommer och går. Är det normalt att symtomen försvinner och ändras eller hur har ni det? Det enda som tyvärr består är svullna tarmar som ömmar o känns. 

Känner mig inte speciellt gravid men vet att det är en liten därinne då vi gjort vul (dock för tidigt för att kunna se hjärtat)

Jag har inga speciella symtom egentligen...lite ömma bröst om jag kommer åt dem, lite molvärk som kommer och går, lite trött och orkeslös men inte alls så pass mycket som jag minns att jag varit tidigare graviditeter, lite nedstämd och humörsvängningar, svullna tarmar (ser ut som om jag ätit för mycket av det goda ) Så just nu, känner jag mig inte alls speciellt gravid...hade ett cb m veckoindikator kvar så jag tog det igår och det visade nu 3+ så förhoppningsvis går det i rätt riktning...
  • Mymlan1986
    Allies skrev 2015-09-16 13:30:12 följande:
    Jag har inga speciella symtom egentligen...lite ömma bröst om jag kommer åt dem, lite molvärk som kommer och går, lite trött och orkeslös men inte alls så pass mycket som jag minns att jag varit tidigare graviditeter, lite nedstämd och humörsvängningar, svullna tarmar (ser ut som om jag ätit för mycket av det goda smile5.gif ) Så just nu, känner jag mig inte alls speciellt gravid...hade ett cb m veckoindikator kvar så jag tog det igår och det visade nu 3+ så förhoppningsvis går det i rätt riktning...
    Jag har också känt mig nedstämd de senaste dagarna är i 5+6 i både i går och i dag frågade min kollega hur jag mådde, att hon märkte att jag inte verkar må bra. Har försökt vara pigg och glad som vanligt men känner mest trött och orkeslös. Illamåendet kommer till och från, samma med molverken.
  • MakeitHappen

Jag träffa min Barnmorska idag. och eftersom jag haft två missfall tidigare så tyckte hon inte vi behövde gå igenom de frågor man går igenom på första samtalet utan hon ville ta ett blodprov för att kolla så min sköldkörtel fungerar som den ska. Känns skönt att något händer! :)

Förutom det så bokade vi in ett tidigt ultraljud och inskrivningen. Hoppas innerligt att jag får komma till inskrivningen denna gång!! :)

• Ananass

Någon som äter något kosttillskott typ gravid vitaminer? Folsyra äter jag och har förstått att det är viktigt, men borde man äta sånna gravid vitaminer som finns på Apoteket?

• emjh
    Ananass skrev 2015-09-17 09:07:04 följande:

Någon som äter något kosttillskott typ gravid vitaminer? Folsyra äter jag och har förstått att det är viktigt, men borde man äta sånna gravid vitaminer som finns på Apoteket?

Vid min förra graviditet, som var förra året, tjatade BM på mig om ACO gravid så det har jag beställt nu. De innehåller bl.a folsyra. 
Svar på tråden Majbebisar 2016