• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • Redoförnytt

Hej tjejer!

Hur tänker ni kring när man "ska" berätta om graviditeten för släkt och vänner?

Vore kul att höra. Hur kommer ni göra?

Jag tycker det är svårt. Vill berätta, men vill inte ha "stackars dig"-behandling och tjat om "hur går det?" Om någonting skulle gå fel.

Är nu i vecka 6.

• carolinajohansson93
    Redoförnytt skrev 2015-09-19 19:45:12 följande:

Hej tjejer!

Jag tycker det är svårt. Vill berätta, men vill inte ha "stackars dig"-behandling och tjat om "hur går det?" Om någonting skulle gå fel.

Är nu i vecka 6.

Vi ska göra det till en stor överraskning då våra familjer pratat om detta ett tag.

Vi ska göra ett litet paket till varje familj i släkten där vi ska skriva t.ex: Hej farmor o farfar! Den 6 maj är jag beräknad att komma ut till världen.

:)
  • Ananass

Hej tjejer!

Är nu i vecka 6.

Vi planerar att vänta så länge vi bara kan. Hade varit kul om man kan hålla sig till jul men det är rätt långt dit hehe :)

Både jag och min sambo jobbar på min pappas företag så eftersom vi träffar honom dagligen blir det nog svårt att dölja, men vi siktar på efter v.12-13 iallafall
  • MakeitHappen
    Chreool skrev 2015-09-19 11:30:40 följande:
    Jag är enligt min app i v7 elr rättare sagt 6+2. Får nog helt enkelt ringa på måndag så är det gjort. Känns så overkligt bara. Är väl kanske lite chockad än :)
    OKej ja men då är det bra tid att ringa nu :)
    Jag är idag i vecka 6 (5+2) och har redan varit där :)

Det är mycket att ta in :D  är det första barnet ?
  • fair

Hej tjejer!

Är nu i vecka 6.

Egentligen hade jag velat vänta till vecka 12 men då jag har ett väldigt fysiskt jobb så ska jag berätta för mina föräldrar (som jag jobbar hos) tidigare. Är i v 5+6 idag, ska försöka hålla ut till nästa fredag då jag har vul inbokat. Kanske jag håller på det ända till v 9 också. Vi får se!
  • ossie79

jag hoppar gärna in här, plussade nu på morgonen. Väntar nu tredje barnet har en 4 åring o en 1 åring. Har inga känningar alls än:/   
    jag ska försöka vänta till vecka 12 att berätta, nu är jag i vecka 5

• Loviedovie

Någon mer som har ont i magen från och till (magknip som när man är riktigt kass i magen ungefär) och är lös i magen? Jag har haft det så i 4 dagar nu. Man hör ju mest om förstoppning när man är gravid...

Är i 5+5 idag.

• 1112NL

Jag var lös i magen mina första två graviditeter. Frågade bm också eftersom en mest hör om förstoppning men det va lika vanligt att bli lös i magen tydligen...

Vi kommer nig berätta om några veckor eftersom jag mår illa redan och känner av lite foglossning. Känns skönt med stöd från familjen då och jobbet behöver ju veta ifall det är så att jag mår illa...

Svar på tråden Majbebisar 2016