Inlägg från: 1112NL |Visa alla inlägg
  • 1112NL

Majbebisar 2016

Hej. Jag hoppar in här!

BF 16 maj med vårt tredje barn. De stora är 4,5 och snart 3 år.

Tog sig på första försöket och jag har inte hunnit smälta att jag är gravid ännu och har inga symtom alls förutom att jag känner mig lite "nedstämd" eller "oföretagsam" på jobbet. Mår bra hemma.

Får inte göra UL förrän v 18-20 i mitt landsting så funderar på att göra privat runt vecka 10-12 för att bekräfta att hjärtat slår och allt är bra.

• 1112NL

Var var tvungen att läsa i dagboken jag skrev när jag va gravid första gången... Där skrev jag att jag inte kände nåt förrän vecka 9 då illamåendet började ich jag var tacksam för nåt litet tecken på att jag var gravid. Sen i vecka 11 skrev jag att jag helst inte ville ha fler tecken på graviditeten då jag mådde illa mest hela tiden.. ????

• 1112NL
    miinellaa skrev 2015-09-16 13:23:50 följande:

Tänkte på en grupp på fb för dem som vill . Lättare o följas åt där :) elle

Jag kan tänka mig en fb-grupp men vill att den ska va helt sluten i så fall... Vi har inte berättat för någon än och vill inte att det ska dyka upp att jag gått med i en "majbebisar 2016 grupp" Om vi vill ha den öppen och sökbar så att andra kan hoppa in så väntar jag nog några veckor till innan jag går med...
    Jag hade en grupp med andra barnet där vi fortfarande håller kontakt dagligen, det är ju 3,5 år sen nu!
  • 1112NL

Tips till er alla, oavsett om ni fött barn innan eller inte:
    rlossningspodden.se
    En mammavän till mig som startat den och hon är grym!! Verkligen ärlig och känslosam!
    Varierande innehåll och bra ämnen!

• 1112NL

Jag var lös i magen mina första två graviditeter. Frågade bm också eftersom en mest hör om förstoppning men det va lika vanligt att bli lös i magen tydligen...

Vi kommer nig berätta om några veckor eftersom jag mår illa redan och känner av lite foglossning. Känns skönt med stöd från familjen då och jobbet behöver ju veta ifall det är så att jag mår illa...

• 1112NL
    Loviedovie skrev 2015-09-20 13:25:27 följande:
    Hade du ont i magen då också eller var det bara löst?
    Jag hade nog egentligen inte ont i magen... Håller det i sig fortfarande?!
  • 1112NL

Tips för er som är gasiga och illamående:
    Jag vet att jag mina tidigare graviditeter börjat äta Minifom vid den här tiden. Ni vet sånt som en ger spädbarn för att de inte ska bli gasiga i magen...
    De finns som kapslar på Apoteket och jag mådde mycket mindre illa när gasigheten försvann. Kostar typ ingenting...

• 1112NL

Ja, alltså igår va jag iväg och kunde inte prutta som jag ville... Såg ut av va i vecka 15-20 när jsg kom hem.
    Ska köpa Minifom imorgon på nåt apotek!

Försöker komma ihåg hur jag mådde de andra graviditeterna och när vi berättade i vecka 10-11 förra gången hade nog illamåendet lagt sig. Vi var på semester tillsammans med släkten då och berättade mest för att det började synas, inte för att jag mådde dåligt om jag minns rätt.

• 1112NL
    anas998 skrev 2015-09-23 13:12:49 följande:

Min mamma fyller år samma dag jag går in i v.11 så tänkte berätta för henne då. De andra vill jag vänta med ????

Nu har jag åkt på en rejäl förkylning ???? hoppas det går över snart och att allt går bra därinne ändå ????

Förkylningar brukar inte va några problem för bebisen... Det enda är väl att en inte får ta vilka halstabletter och febernedsättande och sånt som helst utan får läsa på lite...
    Immunförsvaret blir generellt nedsatt under graviditet så det är lättare att bli sjuk än annars tyvärr...
Svar på tråden Majbebisar 2016