Majbebisar 2016
Plussade imorse! :)
Fick glädjetårar då detta är tredje gången vi är gravida.. de två tidigare fick vi missfall så nu när jag såg det stod Gravid så brast det för mig! :)
Plussade imorse! :)
Fick glädjetårar då detta är tredje gången vi är gravida.. de två tidigare fick vi missfall så nu när jag såg det stod Gravid så brast det för mig! :)
Jag ringde BM nu imorse även om det är tidigt, men det är för jag haft två missfall tidigare så vill registrera mig som gravid OM det skulle hända en gång till så jag får mig en utredning.Kommer även boka in tidigt UL för att kolla :)
Hej hej,
Plussade för 1 vecka sedan och är nu i v5+2! är fruktansvärt glad men också chockad och lite orolig. Har aldrig varit gravid förut (har aldrig försökt heller) Jag är 32 år och blev gravid på första försöket. Ringde barnmorskan och fick också höra att jag kanske inte e gravid och det finns ingen anledning att ens kontakta barnmorska fören tidigast vecka 9. Jag ringde bara för att få höra några betryggande ord men kände att jag var till besvär och att jag inte skulle hoppas för mycket. Jag är iaf super glad :) Känner dock att kroppen redan förändrats känner mig redan större och lite orolig hy men mår annars väldigt bra.
Jag träffa min Barnmorska idag. och eftersom jag haft två missfall tidigare så tyckte hon inte vi behövde gå igenom de frågor man går igenom på första samtalet utan hon ville ta ett blodprov för att kolla så min sköldkörtel fungerar som den ska. Känns skönt att något händer! :)
Förutom det så bokade vi in ett tidigt ultraljud och inskrivningen. Hoppas innerligt att jag får komma till inskrivningen denna gång!! :)
Jag träffa min Barnmorska idag. och eftersom jag haft två missfall tidigare så tyckte hon inte vi behövde gå igenom de frågor man går igenom på första samtalet utan hon ville ta ett blodprov för att kolla så min sköldkörtel fungerar som den ska. Känns skönt att något händer! :)
Förutom det så bokade vi in ett tidigt ultraljud och inskrivningen. Hoppas innerligt att jag får komma till inskrivningen denna gång!! :)
Jag har ännu inte ringt och skrivit in mig. Känner mig nästan nervös för det på något sätt :) kan ju inte spela ngn roll ifall man väntar lite? I vilken vecka brukar man träffas första gången?
Vecka 7 (6+2). Trött som ett helsike & bara tokmölar gotta! Haha. Vissa dagar är jag superdeppig och bara gråter och andra dagar går bättre. Jag måste vara en fruktansvärd fru just nu! Men exakt lika var det förra gången så mannen är förstående.
Mina bröst gör ont. Men GASERNA!? Snälla jävlar, jag pruppar så möblerna flyttar sig! Är det... normalt!? Hahaha.
Hur skall/har ni berättat för era familjer/vänner?
Jag kommer nog berätta för syster om ett par timmar, då vi ska till Liseberg med hennes barn. Jag vet man ska leva som vanligt men jag tänker ändå hoppa över vissa attraktioner och då är det bra att ha systers stöd, för barnen kommer vilja åka med mig :p
Är i vecka 7 (6+2)
Hade egentligen velat vänta någon vecka tills UL innan jag berätta men tror jag får göra ett undantag för henne idag. :)