• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • MakeitHappen
    Chreool skrev 2015-09-18 22:53:21 följande:

Jag har ännu inte ringt och skrivit in mig. Känner mig nästan nervös för det på något sätt :) kan ju inte spela ngn roll ifall man väntar lite? I vilken vecka brukar man träffas första gången?

Vilken vecka är du i?
    Jag tycker det är bäst att ringa så fort som. så får man komma på hälsosamtal. inskrivningen skrev senare. iallafall på min ort :)

Eftersom jag haft två missfall tidigare så ringde jag direkt jag fick plus denna gången, för jag ville ha de registrerat för OM det skulle hända igen så vet de jag är gravid och får då en utredning. Det var min orsak att jag ringde tidigt :)
  • fair
    Novembersmile skrev 2015-09-19 06:59:52 följande:

Känns kört för mig! Det kommer färskt blod nu , så jag antar att jag fått missfall! :'( blir så jäkla ledsen!! Vad gör man nu då? :'(

Det behöver inte vara så!!! Ring och prata med gyn/kvinnokliniken.

Kram!
  • Chreool
    MakeitHappen skrev 2015-09-19 08:18:26 följande:
    Vilken vecka är du i?
    Jag tycker det är bäst att ringa så fort som. så får man komma på hälsosamtal. inskrivningen skrev senare. iallafall på min ort :)

Eftersom jag haft två missfall tidigare så ringde jag direkt jag fick plus denna gången, för jag ville ha de registrerat för OM det skulle hända igen så vet de jag är gravid och får då en utredning. Det var min orsak att jag ringde tidigt :)
    Jag är enligt min app i v7 elr rättare sagt 6+2. Får nog helt enkelt ringa på måndag så är det gjort. Känns så overkligt bara. Är väl kanske lite chockad än :)
  • Snelson
    Chreool skrev 2015-09-19 11:30:40 följande:

Jag är enligt min app i v7 elr rättare sagt 6+2. Får nog helt enkelt ringa på måndag så är det gjort. Känns så overkligt bara. Är väl kanske lite chockad än :)

Jag är i v6+0 idag och ska på första besöket till barnmorskan på måndag. Jag ringde nån dag efter att jag plussat och hon tyckte det var bra att ringa så tidigt som möjligt :)
  • Snelson

Hur tänker ni andra kring KUB / NUPP? Ska ni göra det eller har ni gjort det innan? Vad ser ni för för- resp nackdelar?

• Allies
    Novembersmile skrev 2015-09-19 06:59:52 följande:

Känns kört för mig! Det kommer färskt blod nu , så jag antar att jag fått missfall! :'( blir så jäkla ledsen!! Vad gör man nu då? :'(

Jag tycker att du ska åka in och kolla!  Kram! 
  • bexx

Jag hoppar också in här. Bf12/5. Har varit på första samtalet hos bm fick även ett tidigt VUL då jag hade en blödning tidigare i veckan. Så glad att någon förstår att man är orolig. Hoppas verkligen jag får följa denna tråd till Maj.

• Novembersmile

Min blödning tilltog under dagen och känns som "allt" kom ut! :( hur länge blöder man efter ett MF ?

BF 2016-05-14
  • Allies
    Novembersmile skrev 2015-09-19 15:51:16 följande:

Min blödning tilltog under dagen och känns som "allt" kom ut! :( hur länge blöder man efter ett MF ?

Vad tråkigt, all styrka till dig <3 
  • Submariner

Hoppar in i tråden. 

Plussade nyligen, har varit så stressad att jag inte ens märkt något men började räkna och jag borde vara i vecka 8 ungefär. Nästa vecka ska vi på inskrivningssamtal. Jag är 30 och bor med min man i Göteborg. 

Svar på tråden Majbebisar 2016