Inlägg från: emjh |Visa alla inlägg
  • emjh

Majbebisar 2016

Jag hoppar på här! Plussade i förrgår på ÄL+9 och testade igen igår och idag.
    Jag plussar på de billiga stickorna men inte på CB digital som jag tog imorse (tror jag testade för tidigt där). 

V3+4 idag så det är BF 16 maj. 

Tredje barnet för vår del. Har en flicka på 4 år och pojke på snart 1 år. 

• emjh

Just ja, jag har redan berättat för mamma, pappa och ena syrran. Jag gillar inte att hålla saker hemligt och tänker att går det åt skogen så får vi stöttning. Glad
    Men vi (tre systrar) har så mycket i bagaget kring det här med att vara gravid och få barn att vi är totalt öppna om allt. Det kan liksom inte hända värre saker än vad vi varit med om tror jag. 

Men annars hade jag nog inte berättat så tidigt. Glad

• emjh

Jag fick så ont på höger sida idag, både i rygg och mage, att jag började oroa mig för att något är fel. 
    Men det händer ju mycket, det är svullet och uppblåst och jag tror att jag känner av fogarna redan. Jag tar ett till test imorgon bitti för att kolla läget, jag är på ÄL+13 idag och när jag tog ett test på fm blev det blankt, tror det är för tidigt att testa med annat än morgonurin. 

Eller så är det på väg att gå åt skogen... hoppas inte. 

• emjh
    Novembersmile skrev 2015-09-07 19:04:09 följande:

varit ute på en löprunda nu med barnvagnen. shit alltså, vilken dålig kondis jag måste ha fått på några dagar.. helt slut i benen efter 2 km. :S

Men jag tänker också fortsätta så länge det går, med lätta löpturer/Pw's. mår ju så himla mycket bättre av motion.

Ja man känner rätt fort. Jag håller på med ett par septemberutmaningar (lite mer varje dag) och idag fixade jag inte ens plankan. Jag är helt slut i kroppen, orkar ingenting. 
  • emjh

Jag får nog lämna denna tråd. Efter fyra positiva test har jag nu testat negativt några gånger. Jag har inte haft ont eller någon blödning så det enda jag kan tänka mig är att jag haft en kemisk graviditet. 
    Någon annan som varit med om det? Känner mig gruvligt lurad, hade verkligen sett fram emot en liten till, dessutom i maj! 

• emjh

Om ägget blir befruktat men inte fäster ordentligt i livmodern kan det tydligen bli så, och jag plussade väldigt tidigt... 

• emjh

Hej igen! 

Jag kommer tillbaka! Glad

Jag kunde inte riktigt släppa tanken och jag har verkligen känt mig gravid så idag testade jag igen och jag hann inte ens lägga ned stickan förrän det började bli ett streck. 

Men jag tycker det är konstigt att jag fick de där plussen så tidigt och sedan ingenting på en vecka. Det är väl hormonerna som lever rövare... 

Jag tänker inte pusta ut än, men jag är som ett barn på julafton över att strecket är tillbaka! 

• emjh
    Allies skrev 2015-09-14 11:54:08 följande:
    Förresten ska ni ta reda på kön?  
    Vi tog inte reda på det med dottern eller sonen (Jag blev väldigt förvånad när vi fick en pojke) och jag vill inte ta reda på det nu heller. Tror jag. Vi får se... Glad
  • emjh
    Liverbird91 skrev 2015-09-14 22:46:08 följande:

Hej!

Det digitala testet visade v 2-3 igår! Svårt att smälta och har nog inte riktigt förstått det än, men vi är jätteglada och förväntansfulla!

Första gången för oss båda (jag är 24) och tänkte ringa barnmorskemottagningen imorgon.

Jag hoppas de har tid snart, kanske ett möte kan få mig lite mindre nervös.. Skönt att läsa era texter dessutom!!

Grattis!

När vi gick på vårt första MVC-besök var jag jättenervös över att jag kanske inte var gravid trots allt och jag trodde de skulle dubbelkolla men det var bara en massa prat. :)

Men det känns mer på riktigt när man har varit där.
Svar på tråden Majbebisar 2016