Inlägg från: emjh |Visa alla inlägg
  • emjh

Majbebisar 2016

Hjälp vad det molar. Andra dagen i rad och det är väl därför pluset kom tillbaka, för att det har börjat växa i magen nu.

Jag ska hur som helst ta ett nytt test imorgon bara för att...

Jag kommer förresten bara hinna jobba drygt två månader innan bebisen kommer. Hoppsan. Ingen höjdare för karriären kanske men å andra sidan är mitt motto "familjen först" och jobba hinner jag göra så det räcker. :)

• emjh
    Chreool skrev 2015-09-14 23:19:15 följande:

Heej :) jag vill gärna oxå hoppa in här! Plussat idag heeelt otippat. Hade bara en magkänsla igår och tänkte att jag måste testa, tur var ju det.. 2-3 veckor stod de. Så nu är de väl bara hoppas att de går bra :) alltså när ska man ringa å skriva in sig?

Grattis!

Du kan ringa imorgon om du vill. Du får en tid några veckor fram. Det händer inte så jättemycket i början men är man ivrig (som jag) så kan det vara skönt att boka in det så fort som möjligt. :)
  • emjh
    MammaNenne skrev 2015-09-15 14:31:24 följande:

Ringde in till Kvinnokliniken ihop om att få komma in på ett vul, det fick jag absolut inte enligt den otrevliga kvinnan i luren. :( 
    Fick missfall som sagt och ville bara se att det faktiskt är något därinne! Hon sa också att jag inte skulle förvänta mig att denna graviditet skulle gå vägen då de rekommenderar en mens emellan.. Blir mer och mer stressad känner jag :( Någon av er som fått missfall och blivit gravid igen direkt efter? 

Vill såååå ha min majbebis! :/

Det är så himla trist när folk inom vården är otrevliga, man är ju ofta orolig när man ringer och det blir knappast bättre av ett dåligt bemötande. 

Jag blev gravid med mitt första barn direkt efter ett missfall & det gick hur bra som helst. 
  • emjh
    almasmamma skrev 2015-09-16 09:36:27 följande:

Hej tjejer! 

Jag har en undran, vad har ni för symtom och är de ihållande? eller kommer de och går lixom?

Jag har lite molvärk ibland som sedan försvinner, ont i brösten 2 dagar som sedan försvann, lite illamående som kommer och går, lite trötthet som kommer och går. Är det normalt att symtomen försvinner och ändras eller hur har ni det? Det enda som tyvärr består är svullna tarmar som ömmar o känns. 

Känner mig inte speciellt gravid men vet att det är en liten därinne då vi gjort vul (dock för tidigt för att kunna se hjärtat)

Kommer och går för mig. Helt normalt. När jag var gravid första gången kunde jag få fruktansvärt ont i magen i attacker, trodde det var missfall på gång, men det var bara livmodern som växte... :)  
  • emjh
    Ananass skrev 2015-09-17 09:07:04 följande:

Någon som äter något kosttillskott typ gravid vitaminer? Folsyra äter jag och har förstått att det är viktigt, men borde man äta sånna gravid vitaminer som finns på Apoteket?

Vid min förra graviditet, som var förra året, tjatade BM på mig om ACO gravid så det har jag beställt nu. De innehåller bl.a folsyra. 
  • emjh
    LindaPernilla skrev 2015-09-17 09:51:31 följande:

Jag tar en brustablett "multivitamin - kvinna" som innehåller alla vitaminer och folsyra varje morgon.

Just nu skulle jag dock vilja åka på semester 9 månader så folk slipper mig. Usch, mitt humör är kasst, gråter & gömmer mig. Samma var det förra gången.

Är inte alls "lycklig" under graviditeterna, utan bara går & väntar tills det är över & vi får våran lilla skatt och jag får tillbaka mitt mående och mig själv.

Åh vad jobbigt! 

Jag har mått kalas psykiskt vid mina andra graviditeter (haft lite krämpor men ändå njutit) men den här gången är jag väldigt lättretlig och tänder till blixtsnabbt. Inte bra. 

Jag läste någonstans att ständig trötthet (som jag lidit av länge) och ständiga pms-liknande besvär kan vara tecken på magnesiumbrist och mot det kan man ta tuggtabletter "Recip". Det ska jag testa (kan man ta även som gravid) för om det hjälper vore det guld värt.
  • emjh
    Novembersmile skrev 2015-09-19 15:51:16 följande:

Min blödning tilltog under dagen och känns som "allt" kom ut! :( hur länge blöder man efter ett MF ?

Ånej! :(  Har du tagit något mer test? Jag har för mig att jag blödde några dagar när jag hade fått missfall, som en vanlig mens ung. Men jag minns inte riktigt. 
    Jag hoppas att det inte var ett missfall för dig nu! Hjärta
  • emjh
    Novembersmile skrev 2015-09-20 20:47:26 följande:

Jo testen visar starkt! Men idag har nog allt kommit ut! :( detta var inte som en vanlig mens. Har tok blött och haft värkar/kramper under dagen och blött igenom bindor och kläder! :(

Ska kolla med gyn i morgon! Akuten kunde inte hjälpa mig!

Gråter Kram! 
  • emjh

Jag har mått lite illa till och från men nu har det verkligen smällt till... jag vill bara ligga och tycka synd om mig själv. Nästan så jag önskar att kräkandet kommer igång för då lättar det iaf lite i magen. 
    Jag är dessutom så varm och svullen att varenda plagg jag har känns obekvämt. Ingen bra dag.

• emjh

Man ska vara försiktig med vad man önskar sig. Nu har jag börjat kräkas... 

Jag har dessutom fått en helt galen hosta, men jag tror jag blev smittad av en liten bebis i helgen som hade skällhosta (lät som krupp).  Fy vad dåligt jag mår ikväll, molvärk i magen, huvudvärk, fryser som en räv men är samtidigt varm (feber på gång tror jag) och denna gräsliga rethosta. 

Men jag ska inte gnälla. Gaser förresten^^, jo tack... Kanske ska prova minifom. 

Svar på tråden Majbebisar 2016