• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • fair
    valkyrian skrev 2015-09-08 10:29:02 följande:

Snabbspola de första 12 veckorna skulle ju faktiskt vara skönt. Men ja jag nojar inte jättemycket utan gläds fullt ut, kollar på bebiskläder, kollar vagnar och diskuterar namn för fullt ^^

Men jag längtar faktiskt redan till UL.

Jag har berättat för min bror,, min bästa vän och mina tre närmaste kollegor. Så rätt många vet faktiskt redan. Ja och så givetvis barnen! Jag resonerade att det faktiskt är deras familj och kan behöva lika lång tid som oss på attt vänja sig.

Ja det hade varit nåt!

Vi har faktiskt bokat ett privat ul i oktober för att se så allt är bra därinne! =) Min bm ringer dessutom på torsdag och då får jag veta när inskrivningen blir

Vi har berättat för våra bästa vänner, en var, samt min barndomsvän. Tänkte vänta med familjerna samt våra barn tills efter ul.
  • valkyrian
    fair skrev 2015-09-08 15:54:34 följande:
    Ja det hade varit nåt!

Vi har faktiskt bokat ett privat ul i oktober för att se så allt är bra därinne! =) Min bm ringer dessutom på torsdag och då får jag veta när inskrivningen blir

Vi har berättat för våra bästa vänner, en var, samt min barndomsvän. Tänkte vänta med familjerna samt våra barn tills efter ul.
    Privat UL kanske kan vara något. Jag har fått tid för inskrivning den 9/10, ska ta upp det där med tidigt UL då.

Hur gamla är dina barn? Mina är rätt stora, min största hade redan listat ut det.
  • fair
    valkyrian skrev 2015-09-08 16:02:20 följande:

Privat UL kanske kan vara något. Jag har fått tid för inskrivning den 9/10, ska ta upp det där med tidigt UL då.

Hur gamla är dina barn? Mina är rätt stora, min största hade redan listat ut det.

I vår kommun får man inte göra tidigt ul så länge man inte har nån koll alls på hur långt gången man är. Man får vänta på rul helt enkelt =/ Men vi har gjort privat ul meddela våra barn.

Våra barn är 3 och snart 6.
  • valkyrian
    fair skrev 2015-09-08 16:31:06 följande:

I vår kommun får man inte göra tidigt ul så länge man inte har nån koll alls på hur långt gången man är. Man får vänta på rul helt enkelt =/ Men vi har gjort privat ul meddela våra barn.

Våra barn är 3 och snart 6.

Okej, jag TROR att eftersom jag valt privat mvc är dom lite mer liberala med sådant, men ska iallafall fråga annars kan jag ju boka ett, via dem exempelvis.

Gjorde ett vul med dottern för att fastställa längden, hade ingen aning då. Nu vet man ju typ på dagen.

Har ni andra växtvärk? Jag har som mensvärk hela tiden, känns som om jag ska få mens känns riktigt obehagligt. I övrigt mår jag kanon, känner dofter mkt starkare men mår liksom inte illa av dem även om det luktar skit.
  • Mymlan1986
    valkyrian skrev 2015-09-08 16:40:34 följande:

Okej, jag TROR att eftersom jag valt privat mvc är dom lite mer liberala med sådant, men ska iallafall fråga annars kan jag ju boka ett, via dem exempelvis.

Gjorde ett vul med dottern för att fastställa längden, hade ingen aning då. Nu vet man ju typ på dagen.

Har ni andra växtvärk? Jag har som mensvärk hela tiden, känns som om jag ska få mens känns riktigt obehagligt. I övrigt mår jag kanon, känner dofter mkt starkare men mår liksom inte illa av dem även om det luktar skit.

Jag har väldigt mycket värk, har fått stå vid skrivbordet hela dagen i dag för att verken är så stark. Men frågade om det var normalt i en annan tråd och det är tydligen fullt normalt även om jag känner mig orolig från och till pga att det är så starkt. Hur känner ni?
  • fair
    valkyrian skrev 2015-09-08 16:40:34 följande:

Man kan ju hoppas! De är så "snåla" på ul i min kommun. Missförstå mig rätt ;)

Lite värk har jag men inte så att det känns som mensvärk. Vet inte hur jag ska beskriva den . Jag har mindre sympton denna gång än med de andra, trots lite illamående. Man blir nästan fundersam om det verkligen är en bebis därinne!!!! =/
  • valkyrian
    fair skrev 2015-09-08 16:51:17 följande:

Man kan ju hoppas! De är så "snåla" på ul i min kommun. Missförstå mig rätt ;)

Lite värk har jag men inte så att det känns som mensvärk. Vet inte hur jag ska beskriva den . Jag har mindre sympton denna gång än med de andra, trots lite illamående. Man blir nästan fundersam om det verkligen är en bebis därinne!!!! =/

Förstår känslan! Men det är ju så olika det där och det kommer :) men ja längtar lite framåt efter sprakar och så. Och ul. Bebisen där inne är ju verkligen superliten, otroligt vad kroppen levererar på nio månader.

Blir spännande att se hur snabbt man får mage med tanke på att det är nummer 3...
  • smultronblomma

Jag såg att ni var två som skrev om värk i magen. Jag måste höra om någon har känt som jag gjort två gånger nu.
    I förrgår kväll så hade jag lite molande värk i livmodern (precis över blygdbenet). Men när jag sedan gick och la mig i sängen så blev värken bara starkare och starkare, precis på samma ställe. Det strålade inte ut mot sidorna och gjorde ont i äggstockarna eller ryggen, utan precis i mitten. Jag tog mig till toaletten och satte mig där, jag blev nästan illamående av smärtan och började svettas och det pirrade ner i benen. Typ som när man är magsjuk och det vill komma ur alla hål samtidigt (ursäkta). Efter 10 min gick jag tillbaka till sängen och försökte andas lugnt och tänka på annat och efter en stund avtog det och jag somnade.
    Nu hände exakt samma sak igen, men den här gången efter orgasm. Jag förstår att livmodern växer och har sig just nu, och att vid orgasm så drar livmodern ihop sig och det kan göra ont och vara obehagligt. Men såhär ont undrar man ju om det ska göra.. 
    Vill mest höra om ni varit med om liknande?!

• fair

Jag har nog inte varit med om liknande. Kan det kanske vara nån nerv i kläm? Annars kan dyka alltid prata med 1177 om det skulle återkomma. Att bli kallsvettig av smärta är ju inte alls kul =/

• Mymlan1986

@smultronblomma jag känner smärta på precis samma sätt, i mitten och som kommer och går, den är närvarande nästan hela dygnet men ökar i styrka flera gånger per dag. Men tror ändå det bara är växtvärk

Svar på tråden Majbebisar 2016