Inlägg från: Mymlan1986 |Visa alla inlägg
  • Mymlan1986

Majbebisar 2016

Hej! Jag fick reda på att jag var gravid i Fredags då jag var irriterad över att mensen inte kom så att vi kunde starta om med nya försök. Var helt säker på att det inte tagit sig då sambon åkte på jobbresa, vi hade sex 4 dagar innan ÄL den månaden och gissa om jag blev förvånad när jag fick plus :) enligt gravidappen från mammasidan är BF 14/5. Vilka appar använder ni och kan rekommendera? Det är första barnet för mig och sambon, vi är båda 29 år. Jag har berättat för min syster men annars ska vi vänta med att berätta för våra föräldrar. Är det efter v 12 som risken för missfall minskar?

• Mymlan1986
    smultronblomma skrev 2015-09-06 16:33:52 följande:

Stort grattis allihopa!:)

Vad kul att vi kan följas åt på den här resan!

Vi vill också vänta med att berätta för närmsta vänner och familj, men tror inte vi kommer hålla det enda till v.12!

Jag har också börjat nojja mycket över mat osv. Är det redan nu, 2-3 veckor efter befruktningen som det är skadligt att äta mögelost osv?:)

Jag tror att det är bäst att avstå redan nu. vilka vitaminer äter ni nu efter ni fått reda på att ni är gravida. Jag äter Folsyra och järn men är det något mer man bör äta? Apoteket gravid?
  • Mymlan1986
    valkyrian skrev 2015-09-08 16:40:34 följande:

Okej, jag TROR att eftersom jag valt privat mvc är dom lite mer liberala med sådant, men ska iallafall fråga annars kan jag ju boka ett, via dem exempelvis.

Gjorde ett vul med dottern för att fastställa längden, hade ingen aning då. Nu vet man ju typ på dagen.

Har ni andra växtvärk? Jag har som mensvärk hela tiden, känns som om jag ska få mens känns riktigt obehagligt. I övrigt mår jag kanon, känner dofter mkt starkare men mår liksom inte illa av dem även om det luktar skit.

Jag har väldigt mycket värk, har fått stå vid skrivbordet hela dagen i dag för att verken är så stark. Men frågade om det var normalt i en annan tråd och det är tydligen fullt normalt även om jag känner mig orolig från och till pga att det är så starkt. Hur känner ni?
  • Mymlan1986

@smultronblomma jag känner smärta på precis samma sätt, i mitten och som kommer och går, den är närvarande nästan hela dygnet men ökar i styrka flera gånger per dag. Men tror ändå det bara är växtvärk

• Mymlan1986

@smultronblomma jag känner smärta på precis samma sätt, i mitten och som kommer och går, den är närvarande nästan hela dygnet men ökar i styrka flera gånger per dag. Men tror ändå det bara är växtvärk

• Mymlan1986

Hoppas det går bra för alla i gruppen hela vägen till Maj så vi får våra efterlängtade majbebisar :)

• Mymlan1986
    Boel skrev 2015-09-08 21:39:09 följande:

Idag har jag varit lite illamående, blir inte det på morgonen utan fram mot em/kväll.

Förresten, ni som hade ÄL i mitten av Aug, när har ni beräknad BF och när har ni passerat 12 veckor?

Jag hade ÄL 19/8 använde mig av babyhjälp för att räkna ut smidigt, 12v passerade 28/10. BF 11/5.
  • Mymlan1986
    Allies skrev 2015-09-09 11:16:37 följande:

Härligt att höra Då behöver det inte betyda att det är något fel Jag försöks nu att begränsa mitt kaffedrickande, har tidigare druckit flera koppar/dag. 

Jag älskar också kaffe även om jag har dragit ner på både det och svart/grönt te, har köpt rött roboibos istället. Snusade också innan men slutade när jag fick plus, men köpte istället "låtsassnuset" kick up, varning för det! Det innehåller Ginseng och det ska man inte använda som gravid, Onico är okej så det har jag köpt i dag
  • Mymlan1986
    Jessica4 skrev 2015-09-10 09:18:29 följande:

Hej! Kan jag hoppa in här? bf runt 10-12 maj. Det gick på första försöket vilket jag inte var beredd på alls men är hur glad som helst!
    Är 22 år och har en son sen innan som fyller 2 år om en månad.

Har tänkt ringa bm snart, minns inte när jag gjorde det förra gången :) men är i vecka 6 nu så det är väl inte för tidigt i alla fall.

Lycka till med era graviditeter allihop! Ska bli kul att få följa er :)

Jag har BF 11/5 och jag ringde och bokade inskrivning i går och fick tid 1/10. Lika bra att ringa och boka så man får en tid. väldigt svårt att få tider annars på mitt Mvc
  • Mymlan1986
    emjh skrev 2015-09-11 10:15:13 följande:

Om ägget blir befruktat men inte fäster ordentligt i livmodern kan det tydligen bli så, och jag plussade väldigt tidigt... 

Beklagar verkligen! När man är så inställd på en bebis och får det beskedet måste vara fruktansvärt!
  • Mymlan1986
    emjh skrev 2015-09-14 07:22:15 följande:

Hej igen! 

Jag kommer tillbaka! Glad

Jag kunde inte riktigt släppa tanken och jag har verkligen känt mig gravid så idag testade jag igen och jag hann inte ens lägga ned stickan förrän det började bli ett streck. 

Men jag tycker det är konstigt att jag fick de där plussen så tidigt och sedan ingenting på en vecka. Det är väl hormonerna som lever rövare... 

Jag tänker inte pusta ut än, men jag är som ett barn på julafton över att strecket är tillbaka! 

Välkommen tillbaka! Hoppas på fortsatt plus!
  • Mymlan1986
    Allies skrev 2015-09-14 11:54:08 följande:
    Ja det är nog så man måste försöka tänka för det är ju verkligen så det är, man kan inte påverka det :-/ 

Min rygg och mina knän värker fortfarande smile4.gif Annars så är jag trött och orkeslös och brösten har börjat ömma lite grann men annars har jag inga symtom alls. Kaffet smakar och luktar fortfarande gott smile5.gif V. 5 + 0 idag. 

Förresten ska ni ta reda på kön? smile2.gif  
    Vi kommer ta reda på kön, kommer inte kunna hålla mig, är så nyfiken. Dock om man ska tro på myten så blir det en flicka eftersom vi hade sex 4 dagar innan ÄL eftersom killen var på jobbresa. Ska bli roligt att se!
  • Mymlan1986
    MimmiGbg skrev 2015-09-14 16:01:23 följande:
    Tja! Plussade 27 aug och är idag i v 7 smile1.gif Beräknad BF säger min app bör vara 5:e maj. 

Någon som träffat BM än? Någon mer i Götet som ska ha i slutet av April - början av maj?
    Jag bor i GBG, BF 11-5 :)
  • Mymlan1986
    MimmiGbg skrev 2015-09-14 22:00:05 följande:
    Vad roligt! Är det er första? Vilken MVC tycker ni verkar bra att gå till? :)
    Ja det är vårt första. Jag har bokat tid på Munkebäck MVC för inskrivning, har varit där någon enstaka gång tidigare och då var det bra. Men tycker att det är väl långt till December för RUL så kanske får boka en privat för att se att allt ser bra/normalt ut. Dock vet ju ingen om den extra strålningen kan vara skadligt så jag vet inte än. Själv?
  • Mymlan1986
    Allies skrev 2015-09-16 13:30:12 följande:
    Jag har inga speciella symtom egentligen...lite ömma bröst om jag kommer åt dem, lite molvärk som kommer och går, lite trött och orkeslös men inte alls så pass mycket som jag minns att jag varit tidigare graviditeter, lite nedstämd och humörsvängningar, svullna tarmar (ser ut som om jag ätit för mycket av det goda smile5.gif ) Så just nu, känner jag mig inte alls speciellt gravid...hade ett cb m veckoindikator kvar så jag tog det igår och det visade nu 3+ så förhoppningsvis går det i rätt riktning...
    Jag har också känt mig nedstämd de senaste dagarna är i 5+6 i både i går och i dag frågade min kollega hur jag mådde, att hon märkte att jag inte verkar må bra. Har försökt vara pigg och glad som vanligt men känner mest trött och orkeslös. Illamåendet kommer till och från, samma med molverken.
Svar på tråden Majbebisar 2016