Inlägg från: fair |Visa alla inlägg
  • fair

Majbebisar 2016

Hej på er!!!!

Jag anade redan för fyra dagar sen att jag var gravid, var så trött. Tog ett test och jag kunde se ett svagt, svagt plus! Så tog jag ett cb digital igår och det stod gravid 1-2! Så overkligt och roligt! Tredje försöket, trodde inte alls att det skulle ta sig!

Vi har två barn sen tidigare, en på tre och en blivande 6 åring.

Känner mig supertrött mest hela tiden, smått illamående, spänningar i brösten som kommer och går samt molvärk. Hur ska detta sluta?! =P

• fair

Jag funderar också på om jag måste kontakta både min astma läkare och min bm eftersom jag tar astmamedicin och även medicin för magen då jag har ett magmunsbråck. Samtidigt som jag redan pratat med både astma läkaren och min ordinarie läkare om en eventuell graviditet och ingen av mina mediciner ska vara skadliga. Dock "får" jag inte bli för astmatisk så jag måste äta kortisontabletter, för det är inte bra under de tre första månaderna...

En annan sak jag tänkt på är mitt blodtryck som höjdes i samband med förlossningen förra gången. 170/110 hade jag på BB och fick äta tabletter för att få normalt igen. Numera har jag kring 116/84 så bättre är det ju... Men tanken på att det ska höjas finns där konstant.

Ursäkta utdraget inlägg! ! Ville bara skriva av mig

• fair
    Godistjejen skrev 2015-09-06 22:54:46 följande:

Är det någon som kommer från norra delarna av vårt avlånga land ? :)

Jag bor några mil från Umeå! Var bor du?
  • fair

Där var vi förra helgen och badade, jättefint är det där! =)

Godistjejen skrev 2015-09-07 17:14:22 följande:

Aa nämen va trevligt. Jag bor i Piteå :)

• fair
    emzerus skrev 2015-09-07 19:21:03 följande:

Tack för ditt svar men tyvärr verkar det ha avstannat :( Fick ett blankt test nu på kvällen :( 4e missfallet på ett år, orkar inte längre :(

Lämnar denna grupp men stort lycka till till er andra!!

Så tråkigt, beklagar verkligen =(
  • fair
    grodden2016 skrev 2015-09-07 20:12:42 följande:

quote=75719387][quote-nick]LindaPernilla skrev 2015-09-05 07:12:55 följande:[/quote-nick]Någon mer än jag som just plussat & har BF i Maj?

Här kan vi följas åt heeela resan

Välkommen!

Jag har oxå precis plussat efter första försök med ivf [/quote]

Grattis! Kul! Och välkommen =)
  • fair
    valkyrian skrev 2015-09-08 10:29:02 följande:

Snabbspola de första 12 veckorna skulle ju faktiskt vara skönt. Men ja jag nojar inte jättemycket utan gläds fullt ut, kollar på bebiskläder, kollar vagnar och diskuterar namn för fullt ^^

Men jag längtar faktiskt redan till UL.

Jag har berättat för min bror,, min bästa vän och mina tre närmaste kollegor. Så rätt många vet faktiskt redan. Ja och så givetvis barnen! Jag resonerade att det faktiskt är deras familj och kan behöva lika lång tid som oss på attt vänja sig.

Ja det hade varit nåt!

Vi har faktiskt bokat ett privat ul i oktober för att se så allt är bra därinne! =) Min bm ringer dessutom på torsdag och då får jag veta när inskrivningen blir

Vi har berättat för våra bästa vänner, en var, samt min barndomsvän. Tänkte vänta med familjerna samt våra barn tills efter ul.
  • fair
    valkyrian skrev 2015-09-08 16:02:20 följande:

Privat UL kanske kan vara något. Jag har fått tid för inskrivning den 9/10, ska ta upp det där med tidigt UL då.

Hur gamla är dina barn? Mina är rätt stora, min största hade redan listat ut det.

I vår kommun får man inte göra tidigt ul så länge man inte har nån koll alls på hur långt gången man är. Man får vänta på rul helt enkelt =/ Men vi har gjort privat ul meddela våra barn.

Våra barn är 3 och snart 6.
  • fair
    valkyrian skrev 2015-09-08 16:40:34 följande:

Okej, jag TROR att eftersom jag valt privat mvc är dom lite mer liberala med sådant, men ska iallafall fråga annars kan jag ju boka ett, via dem exempelvis.

Gjorde ett vul med dottern för att fastställa längden, hade ingen aning då. Nu vet man ju typ på dagen.

Har ni andra växtvärk? Jag har som mensvärk hela tiden, känns som om jag ska få mens känns riktigt obehagligt. I övrigt mår jag kanon, känner dofter mkt starkare men mår liksom inte illa av dem även om det luktar skit.

Man kan ju hoppas! De är så "snåla" på ul i min kommun. Missförstå mig rätt ;)

Lite värk har jag men inte så att det känns som mensvärk. Vet inte hur jag ska beskriva den . Jag har mindre sympton denna gång än med de andra, trots lite illamående. Man blir nästan fundersam om det verkligen är en bebis därinne!!!! =/
  • fair

Jag har nog inte varit med om liknande. Kan det kanske vara nån nerv i kläm? Annars kan dyka alltid prata med 1177 om det skulle återkomma. Att bli kallsvettig av smärta är ju inte alls kul =/

Svar på tråden Majbebisar 2016