Inlägg från: fair |Visa alla inlägg
  • fair

Majbebisar 2016

Jag känner inte mycket gravid symptom. .. Lite molvärk ibland, lite illamående ibland. Annars är jag mest trött. Är lite rädd att det inte ska gå vägen men försöker lägga det åt sidan!!

Hur räknar ni veckor?

Detta är mitt tredje men jag har fortfarande noll koll! =P vissa skriver/säger ju 11+0 som v.12...

11+0 når jag 26/10,

12+0 når jag 2/11.

• fair
    EmPe skrev 2015-09-09 08:45:24 följande:

Du kan räkna på båda sätten men det blir inte någon skillnad på bf. 11+0 är det samma som v12. Det vill säga..du är i vecka 12 men du har gått 11 fullgångna veckor. När du når 11+6 har du gått 12 fullgångna veckor och går då in i v 13 (12+0) och så vidare. Hänger du med..lite svårt att förklara i text;)

Tack för förklaringen! Nu har jag bättre koll! =)
  • fair
    hello78 skrev 2015-09-09 09:36:54 följande:

Hej alla!

Hoppar gärna in här! Ni verkar vara ett härligt gäng och ungefär i samma fas som mig! Har precis plussat (i måndags) och har BF 16 maj. Jag är 37 år och det blir vårt 3e barn om allt går som det ska (har två grabbar sedan tidigare på 3 och 5). Är det någon mer än jag som börjat drömma konstiga drömmar än? Drömde häromdagen att vi hade fått vår lilla bebis och hon hette Viola!  

Hoppas vi får följas åt lääänge!

Välkommen!

Vi har nästan samma bf =)

Inga drömmar här än så länge, jag sover hårt som en stock! Spännande med drömmar dock, minns att jag drömde massor med andra barnet .
  • fair

Jag dricker 3 koppae/dag. Ibland mindre. Kan nog aldrig sluta ;)

• fair
    Allies skrev 2015-09-10 19:15:58 följande:

Dagens grubblande/ funderingar från min sida;

1) Har inte speciellt ömma bröst, vilket jag vill minnas att jag haft tidigare graviditeter. Någon fler som inte har ömma tuttar? ;)

2) Sedan jag blev gravid har jag fått ont i knäna.. och i ryggslutet. Detta kan väl inte vara kopplat till graviditeten? :)

Jag har inte alls ömma bröst, men jag hade det vid mina två andra graviditeter. Nu kan det bara spänna till ibland. Inget mer.

Kan kan det säkert, men det är säkert bara något tillfälligt. Jag har redan fått foglossning (har haft bekymmer sen första barnet för 6 år sen) men något nytt är att jag har ont fram i blygdbenet... kul med nån variation ;;P
  • fair
    LindaPernilla skrev 2015-09-11 10:06:52 följande:

Men uschdå, emjh!  Låter jättekonstigt! Hur är det möjligt!?

Jag ringde MVC idag & bokade tid för inskrivning. Lika bra att få det gjort då jag har tusen saker i huvudet som det är, haha. Så 29/10 ska jag dit om allt går som det ska 

Hur mår ni, allihopa!?

Härligt! Jag fick en tid 2/10 =) Nu är det bara att hoppas att allt går som en ska! Längtar oerhört till UL!

Jag mår bra men är dödstrött efter en halv arbetsdag. Skulle kunna sova hela dagen känns det som. . Det drar lite i magen men jag har inte speciellt ont. Brösten spänner ibland.
  • fair
    Loviedovie skrev 2015-09-11 14:53:20 följande:

Jag hoppar också in här!

Jag plussade för en vecka sedan, är i 4+3 idag. Hade ett missfall i maj, i vecka 6. Och idag upptäckte jag lite brunfärgade flytningar och en pytteliten koagel (2x3mm kanske) som var lite mer blodfärgad. Alltså denna oron...????

Ringde gynakuten som inte tyckte det var något att oroa sig för i nuläget. De tror det kan vara lite av den mens som inte kom när jag blev gravid. Fick en tid för ul i början av oktober. Jag hoppas bara så innerligt att det inte blir mer än såhär!! Hoppas på majbebis precis som ni andra ??

Någon annan som haft något liknande?

Man blir ju så orolig bara för minsta lilla blod! Jag hade flera blödningar med mitt andra barn, tror inte att du behöver oroa dig. Men skönt att du fick ett ul för din egen skull så oron för släppa. Kram!
  • fair
    Loviedovie skrev 2015-09-11 18:41:00 följande:

Ja precis, man försöker att tänka på annat men det går knappt. Var dina blödningar röda eller bruna? Har förstått att man kan ha båda varianterna och att det ändå är "normalt". Ja man får väl bara vänta och se vad som händer.. Tack för stödet :) kram

Om jag inte minns fel så var de röda. Ganska mycket en gång. Men mest var det rosa flytningar.. Jag ska hålla tummarna för dig! !
  • fair
    Loviedovie skrev 2015-09-12 10:27:33 följande:

Tack! :) nu är det mer som ljusrosa flytningar så vi får väl se hur det utvecklar sig.

Det låter då lovande ialla fall!
Svar på tråden Majbebisar 2016