Beebii skrev 2015-10-04 03:18:35 följande:
Här är en 35+ och vi fick reda på att jag är gravid igen (tredje barnet) förra veckan. Oplanerat. Väldigt många tankar... Glad men inte glad, orolig men myser. Planerar och tänker på framtiden. Många omställningar som vi inte kan råda över men vi har varit lite oförsiktiga så bara att ta tag i det. Har kikat på aborter men klarar inte av det. Nu vill jag ju ha barnet med men sambon är inte lika övertygad men skulle dock aldrig tvinga mig till något. Dessutom älskar han såklart våra andra barn och kommer säkerligen älska även denna. ????
Är 7 veckor gången enligt beräkningar och bf 24 maj.
Börjar fundera på hur berätta på jobbet, hur ta ut ledighet, var ska bebis sova, får en till stol plats i bilen? Vad kommer familj vänner och kollegor att säga?
Och hur kommer förlossningen att gå? 1a barnet föddes på 4 timmar i v.34+3, 2a barnet kom på 20 min hemma i badrummet i v.39 så hur kommer detta gå? ????
Fick en blödning efter sex häromkvällen och blev lite fundersam, kan man be om tidigt UL eller säger dom ifrån tro? När ringer man BM? Måste man gå ofta på koll tredje gången med?
Puh! Känner mig oförberedd och vill gärna bolla lite här om någon vill?! ????
Först och främst- grattis !
Även om allt är omtumlande och ni varken vet ut eller in. Jag kan nästan ta på känslorna du beskriver. Jag kände lite så med andra barnet fast hon var planerad. Jag blev så osäker- hur skulle jag kunna älska ett barn till lika mycket? Hur stor skillnad är det mellan ett och två barn? Tänk om förlossningen går dåligt osv osv.
Angående din sambo så får ni bara prata, prata, prata så han får bearbeta. Jag är säker på att han kommer älska detta barn lika mycket. Bil får ni kanske omgruppera stolarna, vi har inte löst det än helt heller.
Angående ul så kan man alltid fråga. Det är olika beroende på vilket län man bor i. Men vet du när du blev gravid? Och får du fler blödningar så får du äga att du är orolig.
Oj, i badrummet?! Det måste ha varit omtumlande minst sagt! Du kan säkert få en planerad igångsättning i v.38. I och med att du har fött så snabbt så tycker jag att du borde ha rätt i det. Du får prata med din BM och berätta om din oro!
Jag ringde min bm för att boka en tid redan i v.5 och jag fick tiden i v.8. Beroende på landsting så brukar inskrivning vara v.8-12 och sen är inte nästa besök förrän v.22-24 när man är omföderska. Så stod det i mitt papper i alla fall. Men i och med att jag fick högt blodtryck förra gången så ska jag gå på täta kontroller.
Lycka till med alla tankar och funderingar! Hoppas jag hjälpte på nåt sätt!