Inlägg från: EmPe |Visa alla inlägg
  • EmPe

Majbebisar 2016

Hej, hoppar gärna in här! Grattis till er alla:) Jag har följt tråden sen start men ville avvakta lite med att gå med. Fick ett tidigt mf i början av aug men blev gravid igen i slutet av aug, vilket känns helt otroligt! Nu hoppas man bara att det lilla fröet får stanna och växa. Går in i v6 idag och går allt som beräknat kommer det en liten 9/5. Det blir mitt andra barn, har en son som är 1,5 år.

• EmPe
    emzerus skrev 2015-09-07 11:34:40 följande:

Jag har fått svagt positiva gravtest med clearblue under helgen o tog imorse ett clearblue digitalt och där står det inte gravid :( Antingen är hcgnivån för låg fortfarande eller så är detta också påväg att gå åt helvete :( Är på Äl+15 så tycker ju att testet borde ge utslag... usch va ledsen jag blir!!!

Någon som varit med om detta?

Jag har varit med om att få svaga test två ggr. Första gången resulterade det i ett tidigt mf. Nu, andra gången, fick jag halvsvagt ända fram till bim +2. Inte mycket man kan göra annat än att vänta och testa igen. Jättejobbigt:( Hoppas hoppas du får starkare streck!!
  • EmPe
    emzerus skrev 2015-09-07 19:21:03 följande:
    Tack för ditt svar men tyvärr verkar det ha avstannat :( Fick ett blankt test nu på kvällen :( 4e missfallet på ett år, orkar inte längre :(

Lämnar denna grupp men stort lycka till till er andra!!
    Åh..beklagar verkligen:(
  • EmPe
    fair skrev 2015-09-09 08:31:04 följande:

Jag känner inte mycket gravid symptom. .. Lite molvärk ibland, lite illamående ibland. Annars är jag mest trött. Är lite rädd att det inte ska gå vägen men försöker lägga det åt sidan!!

Hur räknar ni veckor?

Detta är mitt tredje men jag har fortfarande noll koll! =P vissa skriver/säger ju 11+0 som v.12...

11+0 når jag 26/10,

12+0 når jag 2/11.

Du kan räkna på båda sätten men det blir inte någon skillnad på bf. 11+0 är det samma som v12. Det vill säga..du är i vecka 12 men du har gått 11 fullgångna veckor. När du når 11+6 har du gått 12 fullgångna veckor och går då in i v 13 (12+0) och så vidare. Hänger du med..lite svårt att förklara i text;)
  • EmPe
    Allies skrev 2015-09-09 11:09:18 följande:

Jag har inte heller haft några konstiga drömmar ännu men minns att jag hade massor med andra barnet. Just nu nojjar jag lite över att jag fortfarande tycker om kaffe och att det smakar gott. De två tidigare graviditeterna har jag inte tyckt om smaken eller lukten...Dricker ni kaffe? Isf hur mycket? smile1.gif

Jag älskar mitt kaffe..det gjorde jag under min förra graviditet också. Dricker en, lite större, kopp på morgonen och det är sååå gott;)
  • EmPe
    Allies skrev 2015-09-09 11:16:37 följande:
    Härligt att höra smile1.gif Då behöver det inte betyda att det är något fel smile1.gif Jag försöks nu att begränsa mitt kaffedrickande, har tidigare druckit flera koppar/dag. 
    Skulle absolut inte tolka det som att något är fel. De rekommenderas väl att man högst ska dricka 3 koppar om dagen.
  • EmPe
    Wilja87 skrev 2015-09-11 14:32:47 följande:

Hej, Hoppas man får hoppa in här!

Plussade precis och vet exakt när jag blev gravid. 15 augusti! Kommer bli BF den 6 maj, dagen efter min födelsedag!!!

Whoop Whoop!!!

Måste iväg till jobbet nu men var tvungen att hoppa in i en ny tråd i en ny kategori innan. Från "svårt att bli med barn" till "gravid"!

Är överlycklig. I kväll ska jag och min sambo fira detta!!! Ett års försök, och nu... äntligen!

Är det förresten någon här på tråden som bor i Malmö?

Massa kramar till er alla!

Grattis!!! Så härligt:)
    Jag är från Malmö!
  • EmPe
    Wilja87 skrev 2015-09-11 14:40:52 följande:

TACK ! Härligt !

Vilken vecka är du i?

Första barnet?

Kram

Jag är i v 6 (5+4). Bf 9 maj.
    Detta blir mitt 2:a barn. Har en liten kille på 1.5 år.

Blir detta ditt första barn?
  • EmPe
    Wilja87 skrev 2015-09-12 07:20:21 följande:

ÅH nästan samma! Gud vad roligt. Jag är i vecka 7 idag. BF 6 Maj!!

Då har du koll på vad som händer, själv är detta mitt första!

Ja, jättekul:) Har kanske lite mer koll denna gången men det sägs ju att alla graviditeter är olika..återstår att se:) Har du hunnit smälta att du är gravid? Ni hade försökt rätt länge va?
  • EmPe
    almasmamma skrev 2015-09-12 11:09:31 följande:

Hej!

Hänger på här. Har bf ca 11 maj efter vår första ivf försök. Har dock tre barn sedan tidigare och den yngsta kommer vara 13 år så det blir en liten sladdis detta:)

Jag är helt skräckslagen för att få missfall bara, hur överlever ni andra dessa kritiska veckor fram till vecka 12? Känns som tiden sniglar fram..

Grattis! Kul med en sladdis:)

Jag är också livrädd. Håller andan varje gång jag går på toa och tittar ner..blir rädd när det molar lite för mycket i magen men blir rädd om det molar för lite också..haha..man är allt annat än stabil. Tiden står fullständigt still känns det som..

Jag försöker jobba med att förlika mig med att jag inte kan kontrollera detta. Det som sker får ske..
Svar på tråden Majbebisar 2016