Inlägg från: Boel |Visa alla inlägg
  • Boel

Majbebisar 2016

Stort Grattis till er alla som har plussat!!

Jag fick positivt häromdagen och är troligtvis i vecka 3? nu. (Är inte helt säker på hur man räknar veckorna)

Roos26: Jag känner mig inte heller gravid. Vi har försökt ett tag och har varit riktigt skengravid förut, men nu när stickan visar två streck känner jag ingenting alls.

Vi har en 2-åring sedan tidigare.

LindaPernilla: Vi ska också hålla det hemligt länge. Kommer oroa mig för MA fram till vecka 12.

• Boel

När ska ni skriva in er vid MVC?
    Jag kommer nog vänta till november. Det brukar ju inte hända så mycket mer än att man går igenom ett formulär och blir inskriven i början.

• Boel

Idag har jag varit lite illamående, blir inte det på morgonen utan fram mot em/kväll.

Förresten, ni som hade ÄL i mitten av Aug, när har ni beräknad BF och när har ni passerat 12 veckor?

• Boel
    Spring16 skrev 2015-09-08 21:45:19 följande:

Jag är illamående varje morgon då jag vaknar och även på kvällen efter att vi har ätit. Men försöker se det som något positivt då det bekräftar att det faktiskt är en liten bebis där inne. 

Hur tänker ni kring inskrivning och bm? Detta är första gången för mig och vet inte riktigt hur det fungerar. Har BIM idag och som sagt 2 + i bagaget men bestämde mig ändå att testa mig imorse (rfsu extra tydligt)... fick ett - då. Blev såklart jätte orolig och tog mitt sista digitala. Men var så stressad då så lyckades bara trycka ut några droppar vilket självklart ledde till att testet inte kunde registrera något. Har köpt två digitala test till men lugnade ner mig lite då mensen inte kommit under dagen och kvällens illamående är precis som tidigare kvällar.

Då hoppas vi på ett + vid nästa försök!

Jag kommer nog kontakta MVC när 12 veckor har passerat, dvs i månadsskiftet okt/nov. Det händer ofta inte så mkt innan dess ändå.
  • Boel
    Acamilla skrev 2015-10-30 09:49:35 följande:
    Okej :) finns ju många roliga sätt att berätta det på. Vi firar julen med släkten på annandag jul, då tänker jag bara dyka upp i en sån där rolig tröja med nå tryck på magen :D det vore jätteroligt :p! Om man inte blir avslöjad tidigare :)!
    Men till blivande mor- och far föräldrar ska de få en varsin ljuslykta där det står mormor, morfar, farmor och farfar på :) sen har jag inte kommit längre :)

Det är glömt :D
    Ska ni vänta så länge?
    Åh, jag har planerat att göra det, men tror inte jag kan hålla mig :)
    Det beror lite på att vi har lite praktiska svårigheter, träffar inte alla samtidigt.
Svar på tråden Majbebisar 2016