Majbebisar 2016
Hej!=) Jag plussade idag! Det var första försöket med första barnet för mig och min sambo! Så om allt går som det ska nu, så väntar vi väl en bebis i Maj. Gud vad konstigt det känns att skriva det haha!
Grattis till er andra också!
Hej!=) Jag plussade idag! Det var första försöket med första barnet för mig och min sambo! Så om allt går som det ska nu, så väntar vi väl en bebis i Maj. Gud vad konstigt det känns att skriva det haha!
Grattis till er andra också!
Vad roligt! Grattis! :) Jag plussade också idag. Vaknade 3.30 imorse & kunde bara inte somna om (förmodligen för att jag är ensam hemma hela helgen & är ovan med att det är så tyst, haha) så jag gjorde ett test & tjoff - Gravid 1-2.
Jag har två barn sedan innan, en 3åring & en blivande 11åring. För oss tog det sig på andra försöket :)
Men va kul!! Grattis!:)
Jag ska gå och köpa Clear Blue, och testa igen. Så man ser i text, att man är gravid. Men visst borde jag kunna testa under eftermiddagen? Så jag inte behöver vänta tills imorgonbitti?:)
Jag hade BIM igår!=)
Jag såg ett tydligt sträck imorse, men känner ändå för att ta ett till hihi. Så jag fixar ett till ikväll. Tack!
Känns så konstig då jag inte alls känner mig gravid men kanske inte konstigt då jag bara gått 4 v . Mitt illamående brukar slå till med dunder och brak i v 7 och hålla till ca v 17.... Hoppas på att få slippa det. Molvärk har jag dock redan , haft de i början med de två tidigare barnen också. Hur mår ni? Känner ni något redan?
Ja vi får hålla tummarna för att du slipper illamåendet! Jag har ingen tidigare graviditet att jämföra med, men har molvärk till och från. Mina bröstvårtor är aningen ömma också. Men annars känner jag inget speciellt.
Stort grattis allihopa!:)
Vad kul att vi kan följas åt på den här resan!
Vi vill också vänta med att berätta för närmsta vänner och familj, men tror inte vi kommer hålla det enda till v.12!
Jag har också börjat nojja mycket över mat osv. Är det redan nu, 2-3 veckor efter befruktningen som det är skadligt att äta mögelost osv?:)
ja okej!:)
Jag började äta Folsyra idag.. läste att det bästa var att börja med det redan innan man blev gravid. Men men, det går inte att göra ogjort nu. Jag vill också ha tips!:)
När ska ni skriva in er vid MVC?
Jag kommer nog vänta till november. Det brukar ju inte hända så mycket mer än att man går igenom ett formulär och blir inskriven i början.
Jag tänkte ringa MVC imorgonbitti.
Vilka städer är ni ifrån?:)
Jag såg att ni var två som skrev om värk i magen. Jag måste höra om någon har känt som jag gjort två gånger nu.
I förrgår kväll så hade jag lite molande värk i livmodern (precis över blygdbenet). Men när jag sedan gick och la mig i sängen så blev värken bara starkare och starkare, precis på samma ställe. Det strålade inte ut mot sidorna och gjorde ont i äggstockarna eller ryggen, utan precis i mitten. Jag tog mig till toaletten och satte mig där, jag blev nästan illamående av smärtan och började svettas och det pirrade ner i benen. Typ som när man är magsjuk och det vill komma ur alla hål samtidigt (ursäkta). Efter 10 min gick jag tillbaka till sängen och försökte andas lugnt och tänka på annat och efter en stund avtog det och jag somnade.
Nu hände exakt samma sak igen, men den här gången efter orgasm. Jag förstår att livmodern växer och har sig just nu, och att vid orgasm så drar livmodern ihop sig och det kan göra ont och vara obehagligt. Men såhär ont undrar man ju om det ska göra..
Vill mest höra om ni varit med om liknande?!
Men uschdå, emjh! Låter jättekonstigt! Hur är det möjligt!?
Jag ringde MVC idag & bokade tid för inskrivning. Lika bra att få det gjort då jag har tusen saker i huvudet som det är, haha. Så 29/10 ska jag dit om allt går som det ska
Hur mår ni, allihopa!?
Fy va tråkigt, emjh!
Va kul! Ja det är lika bra att få det gjort! Jag ringde häromdagen och fick tid den 13/10.
Jag mår bra! Känner mig inte alls tröttare än vanligt och inget illamående. Det enda symtomet på att jag är gravid är att brösten är hårda och ömma.
Hur mår du?
Hej tjejer! Såg att ni var några som skrev om ett helvetes illamående! En bekant till mig är också drabbad och hon går och spräcker blodkärl under tungan. Det har hjälpt henne jättemycket! Hon sa att hon önskade att hon fått veta om metoden tidigare och under förra graviditeten!
Ni kanske vet vad det är och har testat, men om inte, så är det kanske värt att kolla upp! Hoppas att det kan vara till hjälp!
Hej tjejer!
Är det någon som har koll på vad det är och om det är några ingredienser i Ört- och kryddte som man bör undvika?!
Jag har ett YogiTea - women´s energy med: Hibiscus, Lakritsrot, Pepparmynta, Hallonblad, Kvanne extrakt, Ingefära, Kryddnejlika.