Anonym (Jisses...) skrev 2015-08-30 19:28:51 följande:
Polly, jag missade helt din fråga! :D
Först och främst, jag vill inte vara elak, det är inte för att jag föraktar. Det är bara en smak jag har - precis som alla andra.
Men här i trakten så stöter jag på många barn med samma namn vilket jag då tolkat som "inne-namn".
Nova, (även i dubbelform), Liam, Loke, Viking, Tindra, Vilda och Vilja, och senaste åren även modenamn som är "gamla", Knut, Helmer, Otto, Elsa, Astrid, Ester.
Vet flera barn med dessa namn. Och visst, trender går alltid. Blir bara inte klok på't. Fniss!
Okej, tack för svaret. Håller med dig om namnen på första raden, men de på andra raden, de äldre är fina enligt mig.
Det roliga är att när jag var 18 år gammal och arbetade på mitt allra första jobb så var det en ung tjej (ca 10 år äldre än mig då) som också arbetade där som hette just Elsa, och gud vad konstigt jag tyckte det var att hon hette Elsa, kärringa namn ju. Inte fint och hon var ju så ung för att heta Elsa, det passade liksom inte tyckte JAG då. Haha och nu si så där 17 år senare tycker jag namnet är underbart och hade lätt kunnat döpa min dotter till Elsa. Gud vad man ändras
Min dotter fick dock ett annat fint namn