Inlägg från: Anonym (Polly) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Polly)

Hur tänker ni när ni ger era barn sådana namn?

Anonym (Jisses...) skrev 2015-08-30 00:45:58 följande:

Glömde alla super-mode namn som 5 barn i samma klass heter och gräsliga hittepå-namn.... Haha... Sorry. Jag låter som en fullblodig namnhatare.... :D

Det är jag inte iaf.

Blev nyfiken nu, vilka är dessa super-mode namn?
  • Anonym (Polly)
    Anonym (Mhm) skrev 2015-08-30 18:05:46 följande:

Ja, kan kan man väl men har ALDRIG träffat en Kornelia. Däremot flera stycken Cornelia.

Jag känner en Kornelia. Hon har sina rötter i Sydeuropa och där stavar man namnet med K, även Camilla stavas med K i sydeuropa, dock är namnet Kamila ovanligare jämfört med Kornelia där. Tror det är i sydamerika som Kamila är ett vanligare namn och då är det K som gäller.

I många länder stavas det som det låter rakt av.
  • Anonym (Polly)
    Anonym (?) skrev 2015-08-30 18:23:55 följande:

Olika i olika städer.

Finns statistik att tillgå.

Men nu frågade jag anonym "Jisses" om vilka supermode namnen var där denne bor.
  • Anonym (Polly)
    Anonym (Jisses...) skrev 2015-08-30 19:28:51 följande:

Polly, jag missade helt din fråga! :D

Först och främst, jag vill inte vara elak, det är inte för att jag föraktar. Det är bara en smak jag har - precis som alla andra.

Men här i trakten så stöter jag på många barn med samma namn vilket jag då tolkat som "inne-namn".

Nova, (även i dubbelform), Liam, Loke, Viking, Tindra, Vilda och Vilja, och senaste åren även modenamn som är "gamla", Knut, Helmer, Otto, Elsa, Astrid, Ester.

Vet flera barn med dessa namn. Och visst, trender går alltid. Blir bara inte klok på't. Fniss!

Okej, tack för svaret. Håller med dig om namnen på första raden, men de på andra raden, de äldre är fina enligt mig.

Det roliga är att när jag var 18 år gammal och arbetade på mitt allra första jobb så var det en ung tjej (ca 10 år äldre än mig då) som också arbetade där som hette just Elsa, och gud vad konstigt jag tyckte det var att hon hette Elsa, kärringa namn ju. Inte fint och hon var ju så ung för att heta Elsa, det passade liksom inte tyckte JAG då. Haha och nu si så där 17 år senare tycker jag namnet är underbart och hade lätt kunnat döpa min dotter till Elsa. Gud vad man ändras Min dotter fick dock ett annat fint namn
  • Anonym (Polly)
    MEE83 skrev 2015-08-30 19:31:21 följande:

Amanda och Emily(i diverse olika stavelser) var oroligt vanligt när jag var barn, 80-talist.

På gymnasiet hade jag 5 olika Emilies i klassen, ropade man Emily så var det 5 pers som vände sig om. Samma sak var det med Amanda och till viss del Emilia.

Emma, Emilia och Emily har nog legat på topp ganske länge tror jag. Klassiskt fina namn som håller sig strongt kvar på topplistan

Amanda är just ingen favorit hos mig. Väljer Majken framför Amanda då då
  • Anonym (Polly)
    EnAnonumius skrev 2015-08-31 15:59:32 följande:

Är det konstigt att namn blir et problem för bäraren när det finns idioter som sitter och skapar listor över WhiteTrash" namn?

Alltså folk sitter ju och medvetet anser att Namn N är ett dåligt namn och har man det namnet så går det åt helvete.

Folk sitter ju och skapar fördomar om ett namn för att sedan så sitter de medvetet och behandlar folk illa baserat på namnet som de själva inte "tycker om".  Sedan så har de mage att kräva att folk skall anpassa sig efter fördomar, och andras intolerans mot ett namn.

Det finns väl dokumenterade avhandlingar inom detta med namn. Inget någon av oss hittat på!
  • Anonym (Polly)
    EnAnonumius skrev 2015-08-31 18:51:45 följande:

Jo det ÄR ovidkommande till det jag skrev.

Läs vad jag verkligen skriver i stället för att svara på det du väljer att TROR att jag skriver. 

Jag skrev aldrig om vilka namn folk ogillar i "olika grupper".  Olika klasser etc etc.  Jag har aldrig ljudat ett ord om det. Det är du som sitter och lägger in det i min text, av vilken anledning kan man ju undra. 

Fundera en smula på vad jag avslutade med:

"Folk sitter ju och skapar fördomar om ett namn för att sedan så sitter de medvetet och behandlar folk illa baserat på namnet som de själva inte "tycker om".  Sedan så har de mage att kräva att folk skall anpassa sig efter fördomar, och andras intolerans mot ett namn."

Det är INGEN som skapar listor...?

"INGEN" och "ALLA" är ord man använder när man sitter och gör syftningar på totala (totalitärt) d.v.s 100%.. 

Här har du bevis på att du sitter och har fel med ditt "ingen".

Och Det är _inte bara_ på FL man ser sådan här patetiska tilltag av s.k "listor" av namn som anses "löjliga att ha" utan det förekommer på många olika forum runt om på webben. Man kan ju undra om du blundar när du surfar runt?  Jag lägger ETT exempel på att slå hål på ditt s.k "ingen gör listor..." Jag kan slänga in mer listor. Om du så vill. Men en borde vara tillräckligt för att du skall inse att det är dumt att sitta och använda "ingen".

gamla.familjeliv.se/Forum-26-175/m75697336.html

Så JO folk sitter och skapar listor.   Sedan hela denna jäkla trådstarten TS startade om du läser vad hon skriver. Så sitter hon ju också och just "dissar ett namn" och sitter och hävdar att det inte "låter som ett namn" och hur kan man döpa ett barn till det.

Frågan är varför du sitter och förnekar detta, med att folk sitter och skapar fördomar om namn, i stället och försöker använda ditt förnekande som ett motargument mot mig?

Om DU sitter och anser att du blir tillskrivet något du inte har sagt eller menat så slänger jag in denna i förväg: "whats goes around cames around".

Snälla slappna av innan du får en hjärtinfarkt.
  • Anonym (Polly)
    Embla twopointoh skrev 2015-09-03 03:09:36 följande:

Hur hänger det här ihop, dessa två inlägg är skrivna av två olika nick? Det översta "Ego Lovers", det undre har ett extra R "Ego Loverrs", samma avatar, men med en "ny medlem"-symbol under.

Man kan ha flera fl konton, hahaha visste du inte det?
  • Anonym (Polly)
    Embla twopointoh skrev 2015-09-03 03:32:36 följande:

Jo, men varför skulle samma person ha två näst intill identiska sådana, och dessutom posta exakt samma inlägg direkt på varandra i samma tråd, men under olika konton?

Han kanske blev avstäng någon dag på det gamla aliet och skapade bara ett nytt för att skriva. Spelar roll?

Vad tror du det handlar om bedrägeri mot fl? Hehe.
  • Anonym (Polly)
    Embla twopointoh skrev 2015-09-03 14:53:53 följande:

Ja, det spelar roll om det är någon annan som försöker utge sig för att vara någon de inte är.

Alla utger sig för att vara någon vi inte är, annars skulle vi ha våra riktiga namn med ju!

Du tror väl inte på riktigt att ett forum kan jämställas med verkliga vänner och umgängen. Detta finns i rymden, cyber.
Svar på tråden Hur tänker ni när ni ger era barn sådana namn?