Inlägg från: Anonym (HadMatter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (HadMatter)

Hur tänker ni när ni ger era barn sådana namn?

Anonym (WT?) skrev 2015-08-30 09:12:56 följande:

Tycker ni att Felix är ett typiskt WT-namn?

Nej. Skrattande
  • Anonym (HadMatter)
    Anonym (?) skrev 2015-08-30 18:00:03 följande:
    Ja, för att förr var man inte utanför Sveriges gränser på samma sätt då, som nu.
    En Vilhelm kommer att bli utskrattad och kallad Filhelm. Så är det.
    Wilhelm är ett tyskt namn och på tyska uttalas V som F.
    Adolf var också ett fint och väletablerat namn i Sverige, innan Hitler blev känd.
    Man får tänka på då och nu. Då är inte nu.
    Filhelm Moberg, utskrattad. Skrattande
  • Anonym (HadMatter)
    EnAnonumius skrev 2015-08-31 18:51:45 följande:
    Jo det ÄR ovidkommande till det jag skrev.
    Läs vad jag verkligen skriver i stället för att svara på det du väljer att TROR att jag skriver. 

Jag skrev aldrig om vilka namn folk ogillar i "olika grupper".  Olika klasser etc etc.  Jag har aldrig ljudat ett ord om det. Det är du som sitter och lägger in det i min text, av vilken anledning kan man ju undra. 

Fundera en smula på vad jag avslutade med:
    "Folk sitter ju och skapar fördomar om ett namn för att sedan så sitter de medvetet och behandlar folk illa baserat på namnet som de själva inte "tycker om".  Sedan så har de mage att kräva att folk skall anpassa sig efter fördomar, och andras intolerans mot ett namn."

Det är INGEN som skapar listor...?

"INGEN" och "ALLA" är ord man använder när man sitter och gör syftningar på totala (totalitärt) d.v.s 100%.. 

Här har du bevis på att du sitter och har fel med ditt "ingen".
    Och Det är _inte bara_ på FL man ser sådan här patetiska tilltag av s.k "listor" av namn som anses "löjliga att ha" utan det förekommer på många olika forum runt om på webben. Man kan ju undra om du blundar när du surfar runt?  Jag lägger ETT exempel på att slå hål på ditt s.k "ingen gör listor..." Jag kan slänga in mer listor. Om du så vill. Men en borde vara tillräckligt för att du skall inse att det är dumt att sitta och använda "ingen".
    http://gamla.familjeliv.se/Forum-26-175/m75697336.html

Så JO folk sitter och skapar listor.   Sedan hela denna jäkla trådstarten TS startade om du läser vad hon skriver. Så sitter hon ju också och just "dissar ett namn" och sitter och hävdar att det inte "låter som ett namn" och hur kan man döpa ett barn till det.

Frågan är varför du sitter och förnekar detta, med att folk sitter och skapar fördomar om namn, i stället och försöker använda ditt förnekande som ett motargument mot mig?

Om DU sitter och anser att du blir tillskrivet något du inte har sagt eller menat så slänger jag in denna i förväg: "whats goes around cames around".
    Jag har försökt hålla mig, men jag måste bara undra hur du vet att Känga (och andra) sitter? Foten i munnen
Svar på tråden Hur tänker ni när ni ger era barn sådana namn?