• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • Blicka

Klart lillan åkte dit också. Kräktes imorse o sen ett par ggr fram till kl 13. Tummar att mellan inte får tillbaka det igen o att vi andra klarar oss!

• malle88
    Blicka skrev 2016-10-06 15:32:38 följande:

Klart lillan åkte dit också. Kräktes imorse o sen ett par ggr fram till kl 13. Tummar att mellan inte får tillbaka det igen o att vi andra klarar oss!

Nej vad trist. Hoppas hon mår bättre och ni slipper, så ni får en bra helg
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-10-08 11:12:41 följande:
    Nej vad trist. Hoppas hon mår bättre och ni slipper, så ni får en bra helg
    Lillan kräktes igen i natt så det blir isolering hela helgen. Så trist... hon kändes så pigg igår em/kväll att jag nästan vågade hoppas. Det skulle jag inte ha gjort.
  • Blicka

Första riktiga tillsägningar fick lillan idag. Hon drog storebror i håret upprepade gånger. Ajabaja... hon fick en liten sur min men sen skrattade hon bara o då ska man försöka o visa sig bestämd o inte börja skratta själv. Gaaah! Tur avledning funkar ännu!

• Jordgubb90

Hej på er! Är inte så aktiv i denna tråd, men undrar. Någon mer som börjar fundera på att skaffa syskon? Vi fick våran första i april 2015 och börjar väl fundera lite nu. Sonen börjar ju bli stor nu...men är splittrad. Hur tänker ni andra?

• Blicka
    Jordgubb90 skrev 2016-12-11 19:53:45 följande:

Hej på er! Är inte så aktiv i denna tråd, men undrar. Någon mer som börjar fundera på att skaffa syskon? Vi fick våran första i april 2015 och börjar väl fundera lite nu. Sonen börjar ju bli stor nu...men är splittrad. Hur tänker ni andra?

Hej! Kul med syskontankar. Vi är färdiga men vi har ju ändå tre stycken. Äldsta blir åtta år i maj, mellan fyra i juli o yngsta föddes i maj 15. Vi hade fyra år mellan de två äldsta o 22 månader mellan de två yngsta. De två yngsta har mer glädje av varandra men den äldsta var ju helt klart med självgående än vår mellan när han blev storebror. Vad som är rätt för er är svårt att säga men kör om ni vill! Vi har varken ångrat långt emellan eller närmare inpå!
  • malle88

Smyger in och önskar er en försenad jul och ett gott nytt 2017. Hoppas allt är bra med er och de "små". Vi har haft en miljon bollar i luften i höst och tyvärr har FL blivit lidande men allt är bra med oss.

Lillan trivs på dagis nu, vinkar hejdå när vi lämnar och blir glad när vi kommer. Hon har blivit så stor! Hon har börjat prata massvis, tror vi är uppe i över 30 ord! Hon har äntligen börjat leka själv och kan sitta länge med böcker, bondgårdsdjur eller duplo.

2017 kommer bli ett spännande år!

• Blicka
    malle88 skrev 2016-12-30 21:03:20 följande:

Smyger in och önskar er en försenad jul och ett gott nytt 2017. Hoppas allt är bra med er och de "små". Vi har haft en miljon bollar i luften i höst och tyvärr har FL blivit lidande men allt är bra med oss.

Lillan trivs på dagis nu, vinkar hejdå när vi lämnar och blir glad när vi kommer. Hon har blivit så stor! Hon har börjat prata massvis, tror vi är uppe i över 30 ord! Hon har äntligen börjat leka själv och kan sitta länge med böcker, bondgårdsdjur eller duplo.

2017 kommer bli ett spännande år!

Hej! Kul att "se" dig o gott nytt 2017 till er med. Våra små börjar bli stora - verkligen. Här pratar lillan tvåordsmeningar o har även har två treordmeningar, en igår o en idag. Hon är jätteförtjust i väskor, dockor o telefoner, men leker lika gärna med brödernas bilar o låtsasverktyg. Envis som synden ibland men så go o glad. Vill kramas o vara nära o se vad man gör. Härmar härmar härmar! Fsk funkar fint för henne o vad skönt att det nu går bra även för er! Nu har vi jullov o börjar om 9/1. Så skönt.
  • summa21

Roligt att höra från er!

För vår tjej funkar det till slut på förskolan med. Det var en väldigt tuff inskolning men nu går det fint. Dock är hon fortfarande väldigt försiktig med nya människor och även med mor- och farföräldrarna.

Språket har också kommit igång ordentligt och senaste veckan har det kommit en del treorfsmeningar så som "mamma hämta bok" och "min sitta där" Hon tycker mycket om att läsa böcker och att låna brorsans leksaker förstås.

Hennes ögonkontakt är fortfarande väldigt begränsad så vi har faktiskt haft kontakt med dem som utredde storebror. Hon läser inye alls av i ansiktet. Men eftersom hennes kommunikation ändå är så bra är min man och jag inte så oroliga även om vi såklart har lite funderingar.

Med maten kämpar vi fortfarande och det är fortfarande en hel del nattamning.

Ett riktigt gott nytt år till er alla!

• Blicka
    summa21 skrev 2016-12-31 08:29:03 följande:

Roligt att höra från er!

För vår tjej funkar det till slut på förskolan med. Det var en väldigt tuff inskolning men nu går det fint. Dock är hon fortfarande väldigt försiktig med nya människor och även med mor- och farföräldrarna.

Språket har också kommit igång ordentligt och senaste veckan har det kommit en del treorfsmeningar så som "mamma hämta bok" och "min sitta där" Hon tycker mycket om att läsa böcker och att låna brorsans leksaker förstås.

Hennes ögonkontakt är fortfarande väldigt begränsad så vi har faktiskt haft kontakt med dem som utredde storebror. Hon läser inye alls av i ansiktet. Men eftersom hennes kommunikation ändå är så bra är min man och jag inte så oroliga även om vi såklart har lite funderingar.

Med maten kämpar vi fortfarande och det är fortfarande en hel del nattamning.

Ett riktigt gott nytt år till er alla!

Hej kul att hörs hur det är för er med! Skönt med förskolan för er tjej. Så viktigt att det fungerar. Tänker ni gå vidare med någon utredning?
  • summa21
    Blicka skrev 2017-01-01 21:59:21 följande:

Hej kul att hörs hur det är för er med! Skönt med förskolan för er tjej. Så viktigt att det fungerar. Tänker ni gå vidare med någon utredning?

Detsamma ???? jo, vi tänker faktiskt göra det. När vi var på möte tyckte de att det ändå fanns tillräckligt för att påbörja en utredning. Vi kommer nog att få en kallelse i januari eller februari.
  • Blicka
    summa21 skrev 2017-01-01 22:16:52 följande:
    Detsamma ???? jo, vi tänker faktiskt göra det. När vi var på möte tyckte de att det ändå fanns tillräckligt för att påbörja en utredning. Vi kommer nog att få en kallelse i januari eller februari.
    Hoppas då att utredningen går smidigt! Hur lång tid tar en sådan?
  • summa21
    Blicka skrev 2017-01-01 22:38:47 följande:

Hoppas då att utredningen går smidigt! Hur lång tid tar en sådan?

Tack! Med sonen tog allt cirka en månad men det beror nog på hur lätt det har att få in tiderna. Jag ska uppdatera när jag vet mer. I nuläget är de inte heller jätteroliga men se häll med om att det fanns saker som man kan reagera på.
Svar på tråden Majbebisar 2015