• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • malle88
    summa21 skrev 2016-09-07 07:35:10 följande:

Hej! Vad tråkigt att höra att hon skadade ögat blicka! Hoppas hon mår bättre! Funkar det annars bra för henne på förskolan?

Låter tufft malle! Hur har det gått nu i veckan? Är så hemskt att se när de blir så ledsna.

Vi håller på med inskolningen nu men jag är rädd för att det blir tufft. Min man fick prova att lämna en stund igår men de fick ringa tillbaka honom eftersom de inte kunde trösta henne. Idag ska de försöka igen.

Blicka skrev 2016-09-08 07:55:26 följande:

Ögat ser fint ut tack o lov! Fsk går fint men avsked är jobbigt framförallt med mellan som blir så ledsen.

Malle - kul med pussel! Händer mkt i utvecklingen nu. Ja hur går det med lämningarna?

Summa21 - hoppas det gått bättre att lämna nu. Jobbigt om ni ska behöva oroa er.

Det börjar gå bättre. Igår lämnade maken henne och hon gick in självmant. Idag är vi lediga så får se hur det går imorgon när jag lämnar :) hur går det för er summa21? Hoppas det går bättre.

Hur går det med lillans öga Blicka? Otäckt med ett svärd, var det på fsk?

Puzzel är kul :) hon verkar vara i en ganska lugn period just nu. Rita, pussla, stapla ringar osv. Hur är era?
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-09-14 07:25:06 följande:
    Blicka skrev 2016-09-08 07:55:26 följande:

Ögat ser fint ut tack o lov! Fsk går fint men avsked är jobbigt framförallt med mellan som blir så ledsen.

Malle - kul med pussel! Händer mkt i utvecklingen nu. Ja hur går det med lämningarna?

Summa21 - hoppas det gått bättre att lämna nu. Jobbigt om ni ska behöva oroa er.

Det börjar gå bättre. Igår lämnade maken henne och hon gick in självmant. Idag är vi lediga så får se hur det går imorgon när jag lämnar :) hur går det för er summa21? Hoppas det går bättre.

Hur går det med lillans öga Blicka? Otäckt med ett svärd, var det på fsk?

Puzzel är kul :) hon verkar vara i en ganska lugn period just nu. Rita, pussla, stapla ringar osv. Hur är era?
    Vad roligt att det gått bättre med lämning. Även här har det gått bra för båda små på fsk. Jätteskönt.

Lillans öga är bra. Svärdet viftades här hemma...

Lillan är väldigt bestämd o upptäckarglad. Far mest runt o sitter sällan stilla. Läsa böcker älskar hon iaf o att vara ute.
  • Blicka

Alltså vilket temperament lillan har! Två rejäla utbrott idag, blir alldeles matt av bara tanken... Hur är era små vid motgångar?

• summa21
    Blicka skrev 2016-09-27 21:38:34 följande:

Alltså vilket temperament lillan har! Två rejäla utbrott idag, blir alldeles matt av bara tanken... Hur är era små vid motgångar?

Nu har vår lilla precis varit sjuk men hon har ett sånt otroligt temperament. Hon kastar sig på golvet och fullständigt vrålar när något går emot henne. Och då kan det verkligen vara det lilla som går emot.

Hur har ni det annars?
  • Blicka
    summa21 skrev 2016-09-28 12:36:12 följande:
    Nu har vår lilla precis varit sjuk men hon har ett sånt otroligt temperament. Hon kastar sig på golvet och fullständigt vrålar när något går emot henne. Och då kan det verkligen vara det lilla som går emot.

Hur har ni det annars?
    Låter väldigt lika som hos oss...

Jo men vi har det bra fast jag saknar hemmalivet jättemycket. Lillan älskar sin fsk men jag har tappat glöden för jobbet, eller den har iaf inte infunnit sig ännu (har jobbat en månad). Så jag går lite på sparlåga. Lillan är en kavat o framåt tjej, inte rädd för de stora barnen på fsk utan vill vara med o blir omhändertagen av dom. Ska gärna klä sig själv dock med varierat resultat... Får just nu en massa tänder på samma gång så kan vakna o gråta till på nätterna. Har bytt till tripptrapp-stol vid maten då hon inte gillar barnstol. Klättrar jättemycket! Men hon är överlag så himla go o charmig.

Tråkigt med sjukdom. Hur har det gått med fsk?
  • Blicka

Magsjukan is in the house... usch! Fick hämta mellan på fsk o sen somnade lillan på armen 18.15, verkar inte helt kry hon heller :(

• malle88
    Blicka skrev 2016-10-03 19:19:12 följande:

Magsjukan is in the house... usch! Fick hämta mellan på fsk o sen somnade lillan på armen 18.15, verkar inte helt kry hon heller :(

Nej usch vad tråkigt :( Hoppas inte hon smittar ner hela familjen :(
  • malle88

Jo lillan har humör, kan kasta sig på golvet och skrika av frustration men det går ofta över fort :) annars är vi inne i en riktigt härlig period just nu.

Vi har märkt en jätteförändring i lillan sedan hon började på fsk. Hon kommunicerar mycket bättre, svarar ja och nej. Förstår mycket och pratar mycket (mest oförståeligt förstås ;) ) ) blivit mer kavat och betydligt envisare.

Var på utvecklingssamtal i fredags och de bekräftade samma sak och var imponerade över hennes snabba utveckling. En ordningsam liten pysseltjej är det ;)

Även vi har bytt till tripp-trapp-stol och jag håller på att bli galen på hennes klättrande på stolar och bord. Hoppas verkligen det blir ointressant snart!

Trots att lillan har gått två månader på fsk har hon aldrig blivit mer än snorig trots att det gått både magsjuka, vattkoppor och höstblåsor. Ganska imponerad av hennes immunförsvar (som definitivt inte kommer från maken ;) )

Hur går det för er andra? :) hur gick det med mellan och fsk Blicka?

• malle88

Hur sover era nu? Lillan sover ca 1 timme på dagen och sedan 19-05 med 2-4 uppvak. Tycker det låter ganska lite.

• Blicka

Fick hämta äldsta på skolan idag pga ont i magen men nu är han pigg som en mört o vill till skolan imorgon... men imorgon får han vara hemma just in case så det inte blir sura miner på fsk o ev magsjuka. Lillan pigg idag o mellan har inte kräkts på över ett dygn så jag hoppas det stannar här.

Lillan sover oftast 11.30-13 ungefär, sen för natten kl 19 o vaknar kl 6.

Mellan har jättekul på fsk nu o lämningar går fint. Likaså för lillan!

Svar på tråden Majbebisar 2015