Majbebisar 2015
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Hej! Vad tråkigt att höra att hon skadade ögat blicka! Hoppas hon mår bättre! Funkar det annars bra för henne på förskolan?
Låter tufft malle! Hur har det gått nu i veckan? Är så hemskt att se när de blir så ledsna.
Vi håller på med inskolningen nu men jag är rädd för att det blir tufft. Min man fick prova att lämna en stund igår men de fick ringa tillbaka honom eftersom de inte kunde trösta henne. Idag ska de försöka igen.
Ögat ser fint ut tack o lov! Fsk går fint men avsked är jobbigt framförallt med mellan som blir så ledsen.
Malle - kul med pussel! Händer mkt i utvecklingen nu. Ja hur går det med lämningarna?
Summa21 - hoppas det gått bättre att lämna nu. Jobbigt om ni ska behöva oroa er.
Ögat ser fint ut tack o lov! Fsk går fint men avsked är jobbigt framförallt med mellan som blir så ledsen.
Malle - kul med pussel! Händer mkt i utvecklingen nu. Ja hur går det med lämningarna?
Summa21 - hoppas det gått bättre att lämna nu. Jobbigt om ni ska behöva oroa er.
Alltså vilket temperament lillan har! Två rejäla utbrott idag, blir alldeles matt av bara tanken... Hur är era små vid motgångar?
Alltså vilket temperament lillan har! Två rejäla utbrott idag, blir alldeles matt av bara tanken... Hur är era små vid motgångar?
Magsjukan is in the house... usch! Fick hämta mellan på fsk o sen somnade lillan på armen 18.15, verkar inte helt kry hon heller :(
Magsjukan is in the house... usch! Fick hämta mellan på fsk o sen somnade lillan på armen 18.15, verkar inte helt kry hon heller :(
Jo lillan har humör, kan kasta sig på golvet och skrika av frustration men det går ofta över fort :) annars är vi inne i en riktigt härlig period just nu.
Vi har märkt en jätteförändring i lillan sedan hon började på fsk. Hon kommunicerar mycket bättre, svarar ja och nej. Förstår mycket och pratar mycket (mest oförståeligt förstås ;) ) ) blivit mer kavat och betydligt envisare.
Var på utvecklingssamtal i fredags och de bekräftade samma sak och var imponerade över hennes snabba utveckling. En ordningsam liten pysseltjej är det ;)
Även vi har bytt till tripp-trapp-stol och jag håller på att bli galen på hennes klättrande på stolar och bord. Hoppas verkligen det blir ointressant snart!
Trots att lillan har gått två månader på fsk har hon aldrig blivit mer än snorig trots att det gått både magsjuka, vattkoppor och höstblåsor. Ganska imponerad av hennes immunförsvar (som definitivt inte kommer från maken ;) )
Hur går det för er andra? :) hur gick det med mellan och fsk Blicka?
Hur sover era nu? Lillan sover ca 1 timme på dagen och sedan 19-05 med 2-4 uppvak. Tycker det låter ganska lite.
Fick hämta äldsta på skolan idag pga ont i magen men nu är han pigg som en mört o vill till skolan imorgon... men imorgon får han vara hemma just in case så det inte blir sura miner på fsk o ev magsjuka. Lillan pigg idag o mellan har inte kräkts på över ett dygn så jag hoppas det stannar här.
Lillan sover oftast 11.30-13 ungefär, sen för natten kl 19 o vaknar kl 6.
Mellan har jättekul på fsk nu o lämningar går fint. Likaså för lillan!