Majbebisar 2015
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Hur ofta sover era små på dagarna? Lillan brukar sova två ggr, en halvtimme på fm o en timme på em men jag klurar på om jag måste försöka styra om till en lur. Om era sover en gång om dagen när äter de lunch? Rädd att lillan orkar till 10.30 o inte hinner äta lunch innan hon somnar.
Vår sover 1gång efter då lunchen som äts vid 11.30 m. Ca 12.30-13.00 men har på senare tiden knappt velat så mkt. Idag tog det låååång tid o somna inte förrens 13.30 o sov i 35min o somnade då relativt fort på kvällen.
De senaste har hon somnat strax innan 22 o då sovit drygt 1h på dagen. Idag ca 20-20.30.
Tänker nu oxå när hon börjat krångla på dagen så tar det då mkt energi från oss båda när vi båda blir frustrerad. -hon för att hon inte vill sova o inte är tillräckligt trött
Jag- för att jag vet att set blir bättre för henne om hon somnar tidare.
Så tänker att jag fortfarande erbjuder efter lunch en stund o i annat fall så får hon somna när hon vill i vagnen för är hon tillräckligt trött så somnar hon varsom o närsom.
Hur ofta sover era små på dagarna? Lillan brukar sova två ggr, en halvtimme på fm o en timme på em men jag klurar på om jag måste försöka styra om till en lur. Om era sover en gång om dagen när äter de lunch? Rädd att lillan orkar till 10.30 o inte hinner äta lunch innan hon somnar.
Har era börjat sova i eget rum? Tänkte börja nu efter allt på sommaren. Hur gör ni? Små lampa tänd? Vilken? Typ lavalampa?
Känner att hon blir lite störd av att vi är där på något sätt. Tänkte iaf prova, i annat fall är det ju bara att ge upp :)
Har era börjat sova i eget rum? Tänkte börja nu efter allt på sommaren. Hur gör ni? Små lampa tänd? Vilken? Typ lavalampa?
Känner att hon blir lite störd av att vi är där på något sätt. Tänkte iaf prova, i annat fall är det ju bara att ge upp :)