• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • Blicka

Helgen har varit ljuvlig o igår var hela familjen på nationaldagsfirande i solen. Dumma jag glömde smörja in mig så ena armen fick lite mkt sol... Brukar att smörja barnen först o sen mig men igår blev det annat.

Lillan älskar utomhuslivet o gör som din malle - hämtar skorna som ska på. Nu har hon dessutom satt på sig solhatten, redo att lämna syskonen!

Jag mår lite bättre men är inte ok än. Febern har släppt men flåset är långt ifrån bra.

Idag ska jag o lillan träffa några andra mammor o barn. Det ska bli trevligt!

• Tjej78

Jag mår bättre, tack nu som frågar. Fick penicillin i fredags och tydligen behövde jag det för trycket i ansiktet har släppt. Jag är nu piggare och gladare och har haft en underbar helg med mina nära och kära. Bjuder på en bild på mig och mina tjejer, vi hade selfie-övning igår :)

• Blicka
    Tjej78 skrev 2016-06-07 22:57:52 följande:

Jag mår bättre, tack nu som frågar. Fick penicillin i fredags och tydligen behövde jag det för trycket i ansiktet har släppt. Jag är nu piggare och gladare och har haft en underbar helg med mina nära och kära. Bjuder på en bild på mig och mina tjejer, vi hade selfie-övning igår :)

Vad skönt att du mår bättre!

Härlig bild på dig o flickorna.

Här har sommarlovet börjat för mellan, imorgon för stora. Så föäledigheten med lillan ändrar nu skepnad från att vara ensamma ett par timmar på vardagar till att även syskonen blir hemma till i mitten av augusti. Känns då skönt att slippa ställs väckarklocka! Lyx även om lillan troligen vaknar samma tid som vanligt ;)
  • Blicka

Sommarlov! Nu har vi lyxat med jordgubbar efter lunch. Mums.

Lillan pratar o pratar, förstår inte mkt men bestämd är hon som att hon vet vad hon vill. Hur gulligt som helst.

• Blicka

En fråga - vad använder ni för vagnar till era barn nu? Vi använder knappt dubbelvagnen som dubbel längre o kommer nog efter sommaren byta vagn men till vad då?! Skulle vilja ha en vagn med vändbar sittdel o gillar ergonomisk sittdel. Hemma har vi en brio race men den är framåtvänd o vanlig sits. Köpa ny eller inte? Svårt!

• summa21

Hej alla,

Nu börjar det äntligen hända något med pratet för vår lilla. Räknade precis till nio ord ????

• summa21

Hej alla,

Nu börjar det äntligen hända något med pratet för vår lilla. Räknade precis till nio ord ????

Hon är så otroligt bestämd dock. Står och pekar på hjälmen och vrålar ygla ygla.

När det gäller vagn blicka så kör vi på vår gamla brio happy. Har ståplatta på den.

• Blicka
    summa21 skrev 2016-06-12 08:50:01 följande:

Hej alla,

Hon är så otroligt bestämd dock. Står och pekar på hjälmen och vrålar ygla ygla.

När det gäller vagn blicka så kör vi på vår gamla brio happy. Har ståplatta på den.

Oj nio ord! Inte illa. Här babblas det på men rätt oförståeligt ;)

Det är klurigt med vagn... Nåja det klarnar kanske i sommar.
  • pco

Hej tjejer, har inte varit inne på ett tag.
    Såg att någon hade räknat till 9 ord, wow :)
    Hur går det med era små?
    Här går inte lillan än. När jag håller i ena handen så går lillan med bredsida framåt o Liiiite att den dras med (inte lyfter ordentligt) på höger fot. Funderar på o kolla upp, vad tror ni?
    Hon babblar dock på mkt o säger mamma,pappa, titta dä, kanka (ankan), apa, åppa (hoppa) o sen mest babbel.
    Asså, hon får vredes utbrott när vi säger nej, kastar allt hon kommer åt och vill hon ha någon hon ser så verkligen iiiil skrik 'däääää' oj oj säger jag bara (tom BVC sa att detta är en bestämd dam)
    Hon har oxå börjat vakna på natten och vara ledsen :( ... Ja det är tusen saker som är just nu. Kommer pappa hem blir hon jätte glad o lyfter upp armarna, kommer jag hem, ser hon bara sur ut. Men är jag hemma så är det mest jag som duger.

• malle88
    Blicka skrev 2016-06-12 08:15:39 följande:

En fråga - vad använder ni för vagnar till era barn nu? Vi använder knappt dubbelvagnen som dubbel längre o kommer nog efter sommaren byta vagn men till vad då?! Skulle vilja ha en vagn med vändbar sittdel o gillar ergonomisk sittdel. Hemma har vi en brio race men den är framåtvänd o vanlig sits. Köpa ny eller inte? Svårt!

Efter sommaren kommer vi nog köpa en Kronansulky. Den är framåtvänd, utan ergonomisk sits men vi har båda och jag märker ingen skillnad på det. Tittade på den eller en Emmaljunga men Emmaljunga tar mer plats ihopfälld. Jag tror jag kommer köpa denna ny, räknar med att den kommer få utstå en del :) åker inte mellan vagn länge?
Svar på tråden Majbebisar 2015