• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • Kissemiss

Jag hänger här trots min bebi kom 25 april! Hur sover era bebisar på natten? Min somnar vid 22, vaknar för att äta vid 04 och sedan vaknar och vill gå upp vid 06.30. Jag önskar verkligen han ville somna vid 20 istället för jag är så trött nu efter 20 och har ingen inspiration. Men om jag inte underhåller bebis så blir han grinig och det vill jag ju inte såhär innan läggdags... Har verkligen noll egentid då min pojkvän jobbar 14-22.. Så jag har hand om bebis mellan 06-22.. Önskar att man kunde få kolla idol med en påse godis nån gång ;P Missförstå mig inte, har världens snällare å gulligaste bebis men just dom där lååånga sista två timmarna....

• Blicka
    Kissemiss skrev 2015-08-18 20:29:26 följande:

Jag hänger här trots min bebi kom 25 april! Hur sover era bebisar på natten? Min somnar vid 22, vaknar för att äta vid 04 och sedan vaknar och vill gå upp vid 06.30. Jag önskar verkligen han ville somna vid 20 istället för jag är så trött nu efter 20 och har ingen inspiration. Men om jag inte underhåller bebis så blir han grinig och det vill jag ju inte såhär innan läggdags... Har verkligen noll egentid då min pojkvän jobbar 14-22.. Så jag har hand om bebis mellan 06-22.. Önskar att man kunde få kolla idol med en påse godis nån gång ;P Missförstå mig inte, har världens snällare å gulligaste bebis men just dom där lååånga sista två timmarna....

Går fint att hänga här!

Min lilla, tre månader på torsdag, somnar mellan kl 21-23 för natten. Sover oftast till kl 05.30-06.00 o vill då äta, somnar om o vaknar för dagen vid kl 8-9. Ibland mat kl 03-04. Nu blir det tidigare morgnar då skola/fsk är igång på riktigt från imorgon.

Min lilla är med mig i soffan på kvällarna, ammas, ligger i knät/magtränar eller bara tittar. Så nära egentid jag kan få just nu men visst vore det skönt med lite mer egen tiden det kommer! Lika gällande tidigare kvällar för lillan.

Lillan fick första vaccinsprutorna idag, oj oj så ledsen hon är rejält öm nu o gråter till om jag kommer åt. Stackarn. Vikt 5685 gram o 58.5 cm.
  • Pyssilullan

Hej! Jag var med i gravid tråden, 31.a maj på mors dag föddes vår son!

11 veckor gammal - nu väger han 4,7 o är en rätt liten kille :)

Ammar, o de går bra förutom att ibland äter han mellan 02-04 på nätterna.. Slitsamt ????????

• Blicka
    Pyssilullan skrev 2015-08-18 22:01:14 följande:

Hej! Jag var med i gravid tråden, 31.a maj på mors dag föddes vår son!

11 veckor gammal - nu väger han 4,7 o är en rätt liten kille :)

Ammar, o de går bra förutom att ibland äter han mellan 02-04 på nätterna.. Slitsamt ????????

Härligt att allt går bra. Mitt första barn lät mig inte sova om nätterna... Det är slitsamt värre kan du vila dagtid?
  • Pyssilullan

Nja - detta är vår lilla sladdis har två flickor på 8 och 11 också så oftast är de full fart på dagarna. Tur ändå att han sover sen... Mellan 4 o 8.30 typ

• Blicka
    Pyssilullan skrev 2015-08-18 22:54:56 följande:

Nja - detta är vår lilla sladdis har två flickor på 8 och 11 också så oftast är de full fart på dagarna. Tur ändå att han sover sen... Mellan 4 o 8.30 typ

Allt brukar gå ändå! Man får ngn extra energi ngnstans ifrån
  • Blicka
    Ciconiidae skrev 2015-08-19 00:10:17 följande:

Hänger på här också!

Välkommen
  • pco

Kul med fortsatt tråd Blicka :)

Tjejer: när har ni tänkt börja ge ers små gröt? För min är 3,5 mån och väldigt intresserad av att vilja smaka o så, när vi äter o hon sitter i knä elr babysitter framför oss så spottar hon ut nappen o följer oss med blicken, ibland speciellt nu när det är varmt ute så får hon dricka av mitt vattenglas, hon tycker det är jätte kul :) och jag får så dåligt samvete att hon inte får nåt.

O när börja ni med majskrokar? Annars kanske hon kan få det? Eller är det väldigt för tidigt?

• pco

Kissemiss jag förstår absolut. Min man jobbar 06-17.30 och innan var det så skönt att han kunde hjälpa till MEN bebis har blivit sååå mammig, redan?! Han kan inte lägga henne o ibland ens vara hos han på kvällen heller då skriker hon tills jag kommer. O igår va en sån dag hon verkligen inte ville somna, hon typ somna 22.30, (då har hon legat i min famn sen 18.30)inte för att hon är jobbig när hon är vaken på kvällen för hon bara ligger o myser hos mig, vilket hon gör varje kväll o det är så mysigt men men aa dels så behöver hon sova o dels så vore det skönt att bara vara lite själv när hon lagt sig.

Men oftast somnar hon halv 9-9 o sover till 6-7 o äter en flaska o sen somnar om :p

Svar på tråden Majbebisar 2015