• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • Blicka
    malle88 skrev 2015-09-04 05:31:59 följande:

Det slog mig inatt att vi har haft detta beteendet på natten sedan vi började med ersättning på kvällen, tror jag iallafall. Det verkar som det kör i magen på henne. Så ikväll blir det ingen ersättning så får vi se om det hjälper. Isåfall kan hon ju få ersättningen på morgonen istället, det är ju bara ett kompliment.

Hoppas han sover bättre inatt Blicka. Drömmer han mardrömmar kanske?

Igår vände sig lillan från rygg till mage, såklart när jag var ute med hundskrället. Men nu fick pappan något att skryta med :)

Vad kul med snurr! Här tränas det också på det. Hon kommer nästan runt. Natten blev lugn när han fick sova med mig.
  • Sabine

Min lillskrutta har typ hostat i en månads tid men blev mycket värre de senaste dagarna. Hade läkartid igår och det visade att hon har andningsbesvär ...så vi fick inhalator och nu kan hon andas lättare. Tur att den gick på högkostnadsskyddet :)

Så har storebror också börjat hosta....dessa jädra förkylningar. Börjar riva i min hals också :(

• Blicka
    Sabine skrev 2015-09-04 22:24:26 följande:

Min lillskrutta har typ hostat i en månads tid men blev mycket värre de senaste dagarna. Hade läkartid igår och det visade att hon har andningsbesvär ...så vi fick inhalator och nu kan hon andas lättare. Tur att den gick på högkostnadsskyddet :)

Så har storebror också börjat hosta....dessa jädra förkylningar. Börjar riva i min hals också :(

Vilken tur att du sökte för hostan. Accepterar hon inhalatorer? Vår mellan får falsk krupp när han är förkyld o det är inte kul hoppas hon snart blir bättre o att ni andra inte drabbas så hårt av förkylning.
  • Sabine
    Blicka skrev 2015-09-05 05:19:20 följande:

Vilken tur att du sökte för hostan. Accepterar hon inhalatorer? Vår mellan får falsk krupp när han är förkyld o det är inte kul hoppas hon snart blir bättre o att ni andra inte drabbas så hårt av förkylning.

Nej hon bara skriker men då vet jag att hon får i sig det. Våra förkylningar verkar ha startat nu i natt är riktigt risig men men mutar sonen med chips så jag får ligga i soffan lite :)
  • Blicka
    Sabine skrev 2015-09-05 10:46:59 följande:
    Nej hon bara skriker men då vet jag att hon får i sig det. Våra förkylningar verkar ha startat nu i natt är riktigt risig men men mutar sonen med chips så jag får ligga i soffan lite :)
    Ja man får ta till lite knep för att få vila! Hoppas det inte blir för illa för er.
  • Serah
    Sabine skrev 2015-09-04 22:24:26 följande:

Nämen fy! Vilken tur att ni kollade upp det! Otäckt.

Ni får krya på er!

Häromdan vände sig min lille från mage till rygg. Haha. alltid lika kul att se första rullningen. Han såg så förvånad ut. Och sen glad för att inte behöva ligga på magen, haha. Både jag och maken var bredvid och hade turen att se det :)

Han är dessutom väldigt nära på att rulla från rygg till mage.

Skönt att ni fick en lugn natt, blicka.
  • malle88

Ojoj vad jobbigt ni verkar ha det med förkylningar, hoppas det går fort över och att de så blir friska. Muta med chips verkar ju funka bra :)

Det är inte direkt avslappande att ha henne i babygymmet längre. Direkt vänder hon till mage och blir jättearg, haha. Hon borde ju ana vad som kommer hända :P

Serah, kapade med vid öronen. Blev ganska bra men ovant. Berättade för frisören att dottern hänger i det och hon förstod direkt att jag inte hade någon tid för styling :)

Imorgon måste jag ivaääg och handla inför dopet nästa helg. Tänkte försöka baka tårtan själv. Hur ska ni göra, tydligen döps inte många längre?

• Serah

Malle88: Nä, det kan inte vara så kul, haha, att helt plötsligt hamna på mage sådär. Det blur kul sen när de lärt sig att vända vare sig det är på mage eller rygg och de rullar iväg nånstans :p

Kul ändå med ny frisyr! :) skulle behöva klippa mitt hår också. Det är så risigt ...

Vi har vant att inte döpa. Ingen av våra barn är döpta (till min farmors förskräckelse). Vi säger som så att barnen själva får välja sin tro när de är äldre. Visst är dop en fin ceremoni, men varken jag eller min man är troende och att då lova nåt som att hålla Guds ord för barnet känns lite fel.

Hur är era småttingar på kvällarna?

Min lille knodd är oftast orolig då. Efter kl 18 kan det börja bli lite smågnäll, har vi tur kan vi få honom att somna vid 19. Men som idag var det väldigt mycket skrik och gråt. Det är inte ofta det blir så mycket skrik som den här kvällen. Lite skrik brukar det ändå bli. Men då funkar det att amma, så slappnar han av och somnar då. Men ikväll funkade verkligen ingenting :( det gör så ont i hjärtat när de små skriker så.

Tror det kan ha att göra med att vi for runt i en massa affärer för att handla kläder till äldre sönerna. Men jag vet inte... Känns som att man bara gissar när de är såhär små :p

• Blicka

Vi ska döpa. Om två veckor blir det. Vi ska nog ha smörgåstårta o cupcakes + ngn kaksort. Vi har ännu inte valt psalmer...det måste vi göra.

• Blicka

Min lilla har varit lite orolig nu i två dagar, hon är snart runt från rygg till mage så är troligen det som stör hennes vanliga lugn. Nu har hon däckat i pappas sköna knä!

Svar på tråden Majbebisar 2015