• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • pco
    malle88 skrev 2015-09-12 23:52:30 följande:

Svårt att välja en bild, hehe. Men denna är fin

php5dYrQX94448.jpg

Ska till bvc på måndag men skulle gissa att hon precis spräckt 6 kilo, vägde 5,9 för två veckor sedan.

Vilken sötnos!! Så söt liten docka :) :)
  • pco
    malle88 skrev 2015-09-12 23:56:49 följande:
    Sicken sötnos :)

Fem fingrar kommer sjungas solo och tryggare kan ingen vara som psalm. Det blir nog bra. Och så fpr hon smaka på tårtan efter ;)
    Hur va dopet nu då? :) vad tyckte hon om tårtan? :) jätte fina låtar :)
  • pco
    Sabine skrev 2015-09-13 09:46:22 följande:
    Jag ska börjagå på öppna förskolan nu. Har även anmält mig till babymassge som börjar om 2 veckor. Ska bli himla mysigt :)

Lägger inte upp nån bild på min skrutta då vi inte gör det på FB eller instagram. Men jag kan ju skriva vad hon vägen och så.

6500 gram och 63 cm lång :)
    Åh funderar oxå på babymassage. Men jag undrar är det mest för om de har ont i magen elr är för mest avslappning? :)
  • pco
    Tjej78 skrev 2015-09-13 10:33:00 följande:
    62 cm lång och 6440 gram, detta var på senaste kontrollen för 2 veckor sedan. phpWOk1Ms14715.jpg
    Åh vilken goding :) :) så stora de börjar bli :) känns som om man inte riktigt hinner med :p
  • Blicka

Vi klurar psalmer nu till dopet om en vecka. Psalm 901 (lilla liv) gillar vi men sen då... Ev 215 (barnpsalmboken). Har lyckats klura ut vad vi haft på de äldre syskonens dop o vill inte ha samma. Där har vi haft måne o sol + tryggare kan ingen vara, gud som haver + jag tänder ett ljus+ vinterpsalm. Så nu får vi bestämma oss till onsdag, då ska vi träffa prästen.

• malle88
    pco skrev 2015-09-13 20:05:59 följande:

Hur va dopet nu då? :) vad tyckte hon om tårtan? :) jätte fina låtar :)

Det gick jättebra :) hon somnade typ 2 min innan vi började (jag skojar inte) och vaknade precis innan de hälldes vatten på henne. Hur nöjd som helst, tjoade och log mot alla. Vi sjöng tryggare kan ingen vara och nån mer om måne och sol som jag inte minns numret på (inte den vanliga).

Hon tyckte inte om tårta utan spottade ut det på gudfaderns kavaj. Men skrockfull som jag är, tänker jag att nu kommer hon aldrig behöva svälta.

Efter dopet hölls hon av olika vänner/släkt och sen däckade hon helt. Hon som aldrig sover djupt på dagen annars. Väl hemma åt vi pizza, öppnade presenter och sedan somnade vi alla tre typ halv nio, haha
  • malle88
    Blicka skrev 2015-09-13 21:50:22 följande:

Vi klurar psalmer nu till dopet om en vecka. Psalm 901 (lilla liv) gillar vi men sen då... Ev 215 (barnpsalmboken). Har lyckats klura ut vad vi haft på de äldre syskonens dop o vill inte ha samma. Där har vi haft måne o sol + tryggare kan ingen vara, gud som haver + jag tänder ett ljus+ vinterpsalm. Så nu får vi bestämma oss till onsdag, då ska vi träffa prästen.

Det gungar så fint (606)? Du vet väl om att du värdefull är ju ingen doppsalm men ganska fin :) "käre gud jag har det gott" är en norsk barnbön (som Carola sjungit) som är fin och enkel.

Haha gud vad psalmer jag kan då. Är verkligen inte särskilt religiös :P
  • malle88
    pco skrev 2015-09-13 20:19:02 följande:

Åh funderar oxå på babymassage. Men jag undrar är det mest för om de har ont i magen elr är för mest avslappning? :)

Vi har gått babymassage, det är ju en typ av taktil massage. Det är för avslappning och för att få göra något ihop med bebisen enligt hon som hade det. De visade även för ont i magen. Jag tyckte det var ok men lillan var mer intresserad av att stirra på de andra, det har inte blivit att vi gjort det hemma.

På tisdag har vi babyrytmik, tror det passar denna damen bättre :)
  • Blicka
    malle88 skrev 2015-09-14 06:25:02 följande:
    Det gungar så fint (606)? Du vet väl om att du värdefull är ju ingen doppsalm men ganska fin :) "käre gud jag har det gott" är en norsk barnbön (som Carola sjungit) som är fin och enkel.

Haha gud vad psalmer jag kan då. Är verkligen inte särskilt religiös :P
    Vi har 606 som ett alternativ men vet inte... Du vet väl om att du är värdefull känns så väldigt vanlig... Fördelen är att alla kan den. Ja vi måste klura vidare. Inför ett dop blir man ganska psalmkunnig! Tackar för tips!
Svar på tråden Majbebisar 2015