• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • Blicka

Pco - bra tips med ngt under madrassen så det blir en liten grop o ta bort täcke/kudde om du är orolig. Mina små har sovit utan täcke första halvåret - året men i pyjamas som värmer lite. De har inte frusit. Rullfasen kan vara rätt tuff då de ofta inte kan ändra läget tillbaka på egen hand... Hoppas ni snart kan sova bättre.

• Blicka

Kissemiss - så fin mitt andra barn var nog i samma klass som din - denna tös några kilo lättare!

• S1528

Fyramånaders besök på bvc idag, ska bli spännande med mätning och vägning! Imorse när jag tog upp lilla R ur sängen slog det mig hur stor hon blivit, hon är liksom ingen pytteliten bebis längre.. Känns nästan lite vemodigt ;)

Lilla R fick sina två första tänder på fyramånadersdagen, stora tjejen nu!

• Tjej78

Idag har varit en jobbig dag :( Miniloppan fick sin första vaccination idag och hon har reagerat starkt, skrek och börja stortjuta när vi råka röra vid låren där de stack. Har fått mata henne sittandes i babysittern, hon bara skrek när vi hade henne i famnen. Har gett henne alvedon och hoppas på en någorlunda normal natt......

Vi ska ha dop först i slutet på oktober men jag ser verkligen fram emot det och blir så himla sugen nu när ni andra pratar om det.

• Blicka
    S1528 skrev 2015-09-15 10:04:39 följande:

Fyramånaders besök på bvc idag, ska bli spännande med mätning och vägning! Imorse när jag tog upp lilla R ur sängen slog det mig hur stor hon blivit, hon är liksom ingen pytteliten bebis längre.. Känns nästan lite vemodigt ;)

Två tänder - men så kul!
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2015-09-15 21:01:28 följande:

Idag har varit en jobbig dag :( Miniloppan fick sin första vaccination idag och hon har reagerat starkt, skrek och börja stortjuta när vi råka röra vid låren där de stack. Har fått mata henne sittandes i babysittern, hon bara skrek när vi hade henne i famnen. Har gett henne alvedon och hoppas på en någorlunda normal natt......

Vi ska ha dop först i slutet på oktober men jag ser verkligen fram emot det och blir så himla sugen nu när ni andra pratar om det.

Min lilla blev också jätteöm men alvedon hjälpte bra. Hoppas ni får sova ok!
  • S1528
    Blicka skrev 2015-09-15 22:24:49 följande:
    Två tänder - men så kul!
    Jättekul! Men så paff jag blev! Hon hade varit kinkig några dagar och senaste veckorna tuggat och dreglat som en tok så jag misstänkte väl att det var något som rörde på sig :)
  • malle88
    S1528 skrev 2015-09-15 10:04:39 följande:

Kul med tänder :) misstänker att de är på väg här med. Händerna sitter klistrade i munnen och det bara rinner dregel överallt.

Nej de växer allt med en rasande fart. I förrgår rullade lilla I runt och det är bara att inse att det var good bye till vaggan. Igår införskaffade jag en spjälsäng och idag ska jag sy spjälskydd sen är det dags att byta, måste bara ta en bild när hon sover i vaggan först (vilket hon typ aldrig gör ;))
  • malle88

Pco: Hur går det med sömnen?

Ni som flaskmatar, hur får ni dem att sova sen? Lillan är ju van att ammas. Napp tar hon inte, har provat var enda sort känns det som.

Mat verkar inte vara någon hit hittills, antar att hon måste få öva på att svälja. Gröt och ostsås är det enda som inte framkallat kväljningar.

• pco
    malle88 skrev 2015-09-16 08:44:38 följande:

Pco: Hur går det med sömnen?

Ni som flaskmatar, hur får ni dem att sova sen? Lillan är ju van att ammas. Napp tar hon inte, har provat var enda sort känns det som.

Mat verkar inte vara någon hit hittills, antar att hon måste få öva på att svälja. Gröt och ostsås är det enda som inte framkallat kväljningar.

Åh tack för att du frågade :) i natt tig jag bort kudden helt och hon vaknat endast för att nappen åkt ut, dock mot Morgonsidan när hon vaknade så vek jag ett underlakan o satte under madrassen, blev kanon :) hoppas bara att det inte ställer till det med huvet för hon är ganska platt tyvärr.

Menar du på natten hur man får de att sova efter maten? Ibland somnar hon med flaskan i mun om inte så stoppar jag in nappen (ni som inte använder napp, ta en mjuksnutte o stryk över kinden. Så gör vi oxå o då vänder hon sig in mot den och blundar)o håller henne i famnen och släcker lampan för att hon ska veta att det är natt. ( på dagen har jag rullgardinen på halvstång så hon känner att det är dag, men ändå lite mysmörkt) o så pratar jag inte med henne o tittar henne inte i ögonen utan är så tråkigt som jag kan bli helt enkelt, för BVC säger att på natten ska det vara tråkigt.

Gällande mat så har jag slutat med det helt ett tag så nu får hon endast ersättning för hon får oxå kväljningar av det. Så pratade med BVC idag o hon sa att jag skulle göra ett uppehåll på 1v för att sedan prova mig fram igen, just för att det inte ska bli en dålig start med maten för henne.
    O eran gillade ju gröt så kör annars på det ett tag så kan du kanske tillslut byta ut det målet o sen efter det när hon är van vid gröten ordentligt så börja smått med mer matig mat.
Svar på tråden Majbebisar 2015