• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • pco
    S1528 skrev 2015-09-19 14:17:32 följande:

Allergi emot gurka kan man ha om man är allergisk emot baljväxter, inte jättevanligt men det förekommer..

Äpple är ju en lite vanligare allergi.. Då ofta i kombination med björkpollen mm.. Skippa äpple ett tag fram över och se vad som händer :)

Ja okej ja vi får väl se, känns som om nåt är det som hon inte tål men borde inte det komma samma dag isf? Elr kan det vara värmeutslag? Men hon fick inte ens det i sommras när det va jätte varmt :/
  • pco
    Blicka skrev 2015-09-19 11:25:28 följande:

Dop imorgon o sista baket nu. Sen ska vi ikväll ställa ordning i lokalen för fikat imorgon. Sambon ute o jagar älg o fick skjuta igår.

Lycka till på dopet imon :) :)
  • S1528
    pco skrev 2015-09-19 21:08:54 följande:
    Ja okej ja vi får väl se, känns som om nåt är det som hon inte tål men borde inte det komma samma dag isf? Elr kan det vara värmeutslag? Men hon fick inte ens det i sommras när det va jätte varmt :/
    Vet ej.. Jag tycker det dyker upp lite prickar och plitor här och där hela tiden.. Vi går på babymassage där dom använder olivolja till massagen, och min lilla tös fick skumma plitor på magen och benen av den så jag var lite rädd för allergi men det gav med sig och kom inte tillbaka.. Man blir ju lite osäker när det ploppar upp utslag eller plitor :/
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2015-09-18 10:20:43 följande:

Det är inte morgon kl 05.15..... Varför har jag fått ett sådant morgonpiggt barn, IGEN!?!?

Jobbigt... Hoppas det är en fas som snabbt är förbi!
  • Blicka
    S1528 skrev 2015-09-19 14:19:23 följande:
    Vi har dop nästa lördag. Jag är lite nervös inför både kyrkan och dopfikat.. Jag har aldrig ens arrangerat ett födelsedagskalas i hela mitt liv, ska bli spännande att se om jag lyckas ro detta i hamn ;)

Vad ska ni bjuda på?
    Vi ska ha smörgåstårta o sen cupcakes o kakor till kaffet. Har fixat o donat i lokalen nu ikväll då det inte blir för mkt imorgon! Räcker med bad av alla barn o sig själv då tror jag!

Klart du lyckas! Tänk igenom innan du börjar baka/handla så du exakt vet vad du ska ha o hur mkt. Fråga om du undrar ngt. Imorgon vet jag hur allt gick
  • malle88
    pco skrev 2015-09-19 21:05:05 följande:

Tack för ditt svar :) nej vi har inte bytt sköljmedel då min man är allergisk o bara kan ha oparfymerat sensitiv.

Ja, undra på om det kan vara för äpplet men borde inte det komma efter en stund o inte dagen efter? Dock är det nästan borta nu.

Det kan lika gärna vara något de sprutat äpplet med eller så var det nåt annat, hör på BVC. Till mig sa de dock att man ska prova igen så inget utesluts i onödan
  • malle88

Lycka till imorgon Blicka!

S1528: Vi bjöd på kallskuret (tjälknöl på kött maken jagat), pasta med pesto, potatissallad och bröd o smör. Tårta och kaffe till efterrätt. Tycker det undrarlättar med kall mat. Ett alternativ är och beställa plockmat från typ ICA.

Planera igenom noga vad ni ska ha och när det ska göras, gör saker så tidigt som möjligt. Tårtbottnar kan t ex frysas om de bakas veckan innan. Duka dagen innan och ta hjälp av utvalda personer under bjudningen. Det blev jättebra för oss :)

• Blicka

Dopet blev väldigt lyckat! Min bror o en kompis spelade en låt, vi sjöng tre psalmer (901 lilla liv, 215 lilla barn o 606 det gungar så fint) o lillan var nöjd hela dopakten o festen. Äldsta barnet hällde vatten o tände ljus o mellan stod med oss en liten stund iaf. Nu blir det paus från festligheter som vi ska fixa iaf o det känns skönt! Ett fint minne har vi fått från dagen

Svar på tråden Majbebisar 2015