• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • malle88
    pco skrev 2015-09-25 16:23:54 följande:

Åh va kul och mysigt :)

Vi funderar oxå på det. Hon i receptionen sa som tips att prova engång först på familjedag som de har i en liten varm barnpool på vallhalla två h på söndagar för barn 0-7år så vi tänkte testa det först men hon älskar att bada så lär ju tycka om det :)

Det var jättemysigt faktiskt. De var drop in här så man kommer och går som man vill så finns instruktörer att fråga. Men det räckte med 20min sen var hon för trött och kall :)
  • malle88
    Serah skrev 2015-09-25 15:40:48 följande:

Min lille krånglar också vid maten. Han tar tag och suger lite, sen kollar han upp och ger mig soliga leenden för att sen suga lite mer. Han kan göra så ett par ggr innan han äter ordentligt. Och då är han oftast hungrig innan.

Sådär som du beskriver gör han ibland när han är som hungrigast.Vad mysigt det låter med babysim! Och skönt att ta igen sömn :)

Jag märker det mest när hon är trött och håller på att somna. Då är det glada leenden, ögonkontakt och till-och-från sig ;)
  • malle88

Lillan har haft jätteont i magen inatt och bara skrikit. Nu har hon hög feber och magen har mer eller mindre klappat ihop. Maken har fortfarande sin mansförkylning (och tror sig vara döende ;)) Jag tvingade honom att ta henne på förmiddagen iallafall så jag fick sova, hon är dock lika pigg som vanligt, med väldigt långa armar ;)

• Blicka
    malle88 skrev 2015-09-26 12:36:29 följande:

Lillan har haft jätteont i magen inatt och bara skrikit. Nu har hon hög feber och magen har mer eller mindre klappat ihop. Maken har fortfarande sin mansförkylning (och tror sig vara döende ;)) Jag tvingade honom att ta henne på förmiddagen iallafall så jag fick sova, hon är dock lika pigg som vanligt, med väldigt långa armar ;)

Men stackars liten som inte mår bra hoppas hon kryar sig snabbt!
  • Blicka

Nu har lillan snurrat rygg till mage flera ggr i eftermiddag. Så roligt

• Serah
    malle88 skrev 2015-09-26 12:36:29 följande:

Usch då :( stackars liten! Hon får krya på sig så att ni alla kan få lite sömn.
  • Serah

Var på loppis idag och fyndade lite kläder till barnen. Lyckades hitta en gåstol också under 100-lappen :) har inte haft nån åt de andra barnen, så det kommer bli kul att se hur det går :p han fick testa lite när vi kommit hem men han måste växa några cm innan han når golvet. Men lite bakåt lyckades han ta sig när han sparkade, haha

• Blicka
    Serah skrev 2015-09-26 17:37:16 följande:

Var på loppis idag och fyndade lite kläder till barnen. Lyckades hitta en gåstol också under 100-lappen :) har inte haft nån åt de andra barnen, så det kommer bli kul att se hur det går :p han fick testa lite när vi kommit hem men han måste växa några cm innan han når golvet. Men lite bakåt lyckades han ta sig när han sparkade, haha

Roligt med fynd! Perfekt att kunna hitta lite även begagnat. Vi har inte haft gåstol till våra heller, och så länge inte lillan tydligt visar att hon vantrivs på golv/i babysitter/i matstol kör vi nog utan även denna gång.
  • malle88
    Blicka skrev 2015-09-26 16:59:29 följande:

Men stackars liten som inte mår bra hoppas hon kryar sig snabbt!

Serah skrev 2015-09-26 17:32:18 följande:

Usch då :( stackars liten! Hon får krya på sig så att ni alla kan få lite sömn.

Tack, idag är hon som vanligt igen, så vi gissade på att det kanske var tänderna. Vi får se :)
  • malle88
    Serah skrev 2015-09-26 17:37:16 följande:

Åh vad kul med gåstol. Hoppas han tycker om den. Jag tror verkligen lillan skulle älska att ha en, men vi har trappsteg mitt i huset så der går inte. Har iallafall en hoppgunga som väntar :)
Svar på tråden Majbebisar 2015