Majbebisar 2015
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Hoppas natten fortsatte bra! Min lilla sov lite oroligt o vaknade vid 03 o åt o sen vid 05 men då funkade nappen. Man blir verkligen en zombie när man blir väckt ofta...
Hur går det för er andra med mat? Någon som har hittat något som er lilla tycker om? Elr kör ni mer på amning elr ersättning?
Har letat äldsta barnets "förstå året bok" nu i två dagar o har äntligen återfunnit den! Nu ska jag försöka slutföra mellanbarnets o sedan börja på lillans. Har ni böcker till era små? Kan tipsa om födelsedagsböcker där man fyller i en gång per år tills de är myndiga. Har det till mina o det är kul att titta tillbaka o inbillar mig att det blir en fin gåva till dom när de är större!
Gud vad det krånglar med amningen nu. Hon börjat med att ta ett-ett par sug på bröstet vid amning, släppa och börja om. Kan hålla på i över 10 min, gärna i kombination med att spänna hela kroppen och trycka ifrån med fötterna (så liggamma är ju omöjligt). Jag undrar om det beror på att hon tycker omvärlden är spännande eller att jag har för lite mjölk? Vill ju inte sluta helt, det är ju praktiskt att amma :)
Gud vad det krånglar med amningen nu. Hon börjat med att ta ett-ett par sug på bröstet vid amning, släppa och börja om. Kan hålla på i över 10 min, gärna i kombination med att spänna hela kroppen och trycka ifrån med fötterna (så liggamma är ju omöjligt). Jag undrar om det beror på att hon tycker omvärlden är spännande eller att jag har för lite mjölk? Vill ju inte sluta helt, det är ju praktiskt att amma :)
Lite liknande här, mkt snutt, gärna tätt o titta runt. På det har lillan vaknat vid två-tre på natten hela veckan o det är ovanligt. Kanske ngn ökningsfas? Är lite trött iaf!
Babysim idag. En hit för lillan, och för mamman för hon sover som en klubbad säl så jag med kan sova ikapp :)
Babysim idag. En hit för lillan, och för mamman för hon sover som en klubbad säl så jag med kan sova ikapp :)
Vi gör så att vår lilla får äta så mkt hon vill ha, dock inte börja med en helburk. Härligt, när de har intresse för det :)
Mitt tips är att de ska äta gluten o mjölk för att se om de skulle ev ha allergi, tar man bort det från början så vänjer sig deras magar ej vid sånt.
Till gröt behöver de ingen mjölk,(de kan heller inte än få i sig mängder av våra mjölkprodukter, det enda man kan är att de kan få smaka från fingret om du gjort typ någon sås tex. av mejeriproduk)blanda i typ äppelpuré elr katrinplommon elr något gott om du nu väljer naturell havregröt, annars finns ju banangröten o då behövs ju inget blandas i utan jag ger det som det är så får hon vatten till oxå, o ev någon god fruktpuré efteråt istället. :)
Min lilla är lite knasig då ena dagen hon kan ära några tsk gröt o sen andra dan bara kniper med munnen. :/