• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • malle88

Igår knäckte jag nog lillans problem. Gav henne ersättning och efter det fick hon utslag över hela kroppen. Kom på att jag bytt märke på ersättningen. Nu har hon inte fått på ett dygn och mår mycket bättre :)

Bokade även en resa till Spanien igår till mig o lillan och mormor i slutet av oktober. Längtar!

• Serah
    Blicka skrev 2015-09-26 20:29:44 följande:

Roligt med fynd! Perfekt att kunna hitta lite även begagnat. Vi har inte haft gåstol till våra heller, och så länge inte lillan tydligt visar att hon vantrivs på golv/i babysitter/i matstol kör vi nog utan även denna gång.

Det låter sunt :) vår lille kille gillar inte babysittern alls just nu.
    malle88 skrev 2015-09-27 20:18:04 följande:

Åh vad kul med gåstol. Hoppas han tycker om den. Jag tror verkligen lillan skulle älska att ha en, men vi har trappsteg mitt i huset så der går inte. Har iallafall en hoppgunga som väntar :)

Ajdå. Ja då är det nog klokast att inte ha en. Det finns ju mycket annat kul att skaffa :) hoppgunga verkar kul det med!
  • Serah
    Sabine skrev 2015-09-28 18:11:50 följande:

Två bodysar, napp hållare med lillans namn på, lite ballonger, en pippi bok till sonen som fyller två nu (han är helt inne i pippi nu) och en plast sköldpadda som är ekologisk. Så inget kul egentligen :P

Du verkade hitta en del iaf :) men tråkigt att det inte var som ni hade förväntat er.
    malle88 skrev 2015-09-29 08:38:46 följande:

Igår knäckte jag nog lillans problem. Gav henne ersättning och efter det fick hon utslag över hela kroppen. Kom på att jag bytt märke på ersättningen. Nu har hon inte fått på ett dygn och mår mycket bättre :)

Bokade även en resa till Spanien igår till mig o lillan och mormor i slutet av oktober. Längtar!

Nä fy, tur att ni kom på det! Hur kommer det sig att hon reagerade på just det märket?

Mysigt med en utlandsresa! :D

Vi testade att ge vår lilla lite mjölk på tesked. Kort efter det fick han utslag. Ska höra mer med BVC om det när jag ska dit nu i början av oktober.
  • Blicka

Skönt att få klarhet i det som ger utslag!

Min lilla har blivit snorig igen hoppas det inte blir värre, imorgon börjar nämligen föräldragrupp för oss. Vill gärna gå.
  • pco

Åh va härligt :) vart i Spanien ska ni?
    Jag o mon man har vart en del i Spanien, även bröllopsresan gick dit, älskar spanien :)
    Vi ska oxå snart boka resa men vi åker inte förrens nästa år. Du kan väl skriva sen o säga om det var barnvänligt dit ni ska? :)
  • pco
    Serah skrev 2015-09-30 10:07:23 följande:
    Du verkade hitta en del iaf :) men tråkigt att det inte var som ni hade förväntat er.

Nä fy, tur att ni kom på det! Hur kommer det sig att hon reagerade på just det märket?

Vi testade att ge vår lilla lite mjölk på tesked. Kort efter det fick han utslag. Ska höra mer med BVC om det när jag ska dit nu i början av oktober.
    Ursch, känns som om det går mkt förskylningar. Här är det mkt bättre men lillan små nyser fortfarande o även små hostar, snart 3v sen hon blev sjuk. O så börjar mannen nysa o blev täppt här nu ikväll så snart är det väl kört igen :/
    Det är så jobbigt när de är dåliga.
    Hoppas er lilla blir frisk snabbt och att ni lyckas klara er, för det är inte direkt någon höjdare o ta hand om en liten som är dålig o samtidigt vara det själv :/
  • pco

Åh nej va jobbigt med ev. Mjölkallergi. Va det i ersättningen ni upptäckte det? För det mesta brukar det växa bort iaf. Här får vi oxå se hur det blir, dock inget än men både jag o min syster o hennes barn hade det som små. Hur såg utslagen ut?
  • malle88

Du verkade hitta en del iaf :) men tråkigt att det inte var som ni hade förväntat er.Nä fy, tur att ni kom på det! Hur kommer det sig att hon reagerade på just det märket?

Jag vet inte, lite lustigt för jag byte från baby semper till nan sensitive eftersom jag tyckte hon verkade få ont i magen av baby semper ibland. Försökte ringa till bvc och fråga men de är på utbildning i två dagar. Kändes helt meningslöst att ringa till ett annat bvc så jag väntar.

Trist med mjölkallergi :( får se vad de säger på bvc
  • malle88
    pco skrev 2015-09-30 22:58:22 följande:

Åh va härligt :) vart i Spanien ska ni?

Jag o mon man har vart en del i Spanien, även bröllopsresan gick dit, älskar spanien :)

Vi ska oxå snart boka resa men vi åker inte förrens nästa år. Du kan väl skriva sen o säga om det var barnvänligt dit ni ska? :)

Vi ska till Bilbao i norra Spanien. Det ska jag göra :) jag brukar föredra italien så det ska bli spännande. Vi är ju mer för upplevelser än värme i vår familj :)

håller just nu på o kikar på resvagn men det verkar finnas få som är vända mot mig. Funderar på att köpa en begagnad brio sing eller beemoo istället. Aldrig att kronanvagnen åker med iaf ;)
  • malle88
    Blicka skrev 2015-09-30 12:12:06 följande:

Skönt att få klarhet i det som ger utslag!

Min lilla har blivit snorig igen hoppas det inte blir värre, imorgon börjar nämligen föräldragrupp för oss. Vill gärna gå.

Usch hoppas hon bättrar p sig så ni kan gå. Kanske är storasyskonen som drar hem det. Då är hon iaf härdad småningom:)
Svar på tråden Majbebisar 2015