Majbebisar 2015
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Blicka: vad skönt, synd att inte mellanbarnet också sov.
Pco: Vi ska vaccinera imorgon. Jag tyckte inte det var så jobbigt sist (kanske för att jag jobbar med det själv ;) ) men nu är hon större. Vi får se hur det går. Det enda som oroar mig är att hon ska bli sjuk. Vill inte missa babyrytmiken på tisdagen ;)
Blicka: vad skönt, synd att inte mellanbarnet också sov.
Pco: Vi ska vaccinera imorgon. Jag tyckte inte det var så jobbigt sist (kanske för att jag jobbar med det själv ;) ) men nu är hon större. Vi får se hur det går. Det enda som oroar mig är att hon ska bli sjuk. Vill inte missa babyrytmiken på tisdagen ;)
Jo man har väl en fördel då :) visst, jag är uska o så men har aldrig tagit prov elr spruta på en liten en men för mig är det inte spruta i sig utan mer när hon blir så ledsen :(
Hoppas att det går bra o att hon inte blir så dålig. Våran lilla har båda gångerna klarat sug från feber men vart gnällig o trött o inte kommit till ro på kvällen bara. Hur blev er lilla sist?
Ja visst är det kul med babyrytmik o sånt :) vi går oxå :)
Lillan har även börjat bli gnällig o ledsen när man tasbort något från henne, ursch jag måste nog jobba lite på detta då jag inte vill att hon ska bli ledsen o låter henne ha kanske den leksaken även om hon ska äta osv för jag försöket att äter vi så äter vi och inte leker just då, sen att hon har en leksak med sugpropp som hon har på sitt bord på matstolen men aa.. Elr att vi äter o dricker något hon inte får kan hon oxå bli ledsen så vi försöker att gömma elr inte dricka typ Cola när hon sitter med o sånt. Hehe hur gör ni?
Jo jag försöker oxå att hon får leksak elr aa sked o sp medens jag fixar, hade henne på golvet innan men när hon börjat rulla till mage så kan hon inte vända sig tillbaka o då ligger hon där o Piper så jag får springa mellan henne o maten så nu sitter hon i matstolen o väntar med leksak o Pippi på ipaden men när vi ska äta så stänger jag ner iPad o aa försöker att nu äter vi o då leker vi inte. Men oxå är det nog mitt fel för som typ på morgonen för när hon vaknar nu vid 7.30 så äter hon gröt o jag min frukost så när hon ätit sin gröt o lite puré (oftast har hon ätit upp innan mig då jag ger henne först o jag tar någon tugga emellan för jag vill inte att hennes mat ska bli kall) så brukar hon få smaka på mitt, typ ägg elr omelett o igår fick hon suga lite på min macka bara det att hon gjorde nåt så det kom en liten bit i munnen så jag fick snabbt ta ut den o då blev hon jätte ledsen för att jag tog den. O samma så fort hon ser mitt glas (även när jag oxå dricker vatten) blir hon helt till sig o vill oxå smaka. Vilket hon får då det bara är vatten, men kanske ska börja även då att hon har sitt i sin flaska o aa typ, det här är mammas och det här är ditt, för nästa gång kanske det inte är vatten o då tycker jag synd om henne när jag ser att hon verkligen vill ha men får inget.
Ursch för det hära dåliga samvetet!
Har du nån amningskudde eller nåt du kan lägga runt henne så hon inte kan slå runt? Jag sydde tillslut en magkudde till lillan som hon låg i, för jag fick inte göra annat än att vända tillbaka ;) den kommer till nytta även i mag- och sittläge :)
Roligt att hon är så nyfiken på mat :) jag vet inte vad du ska göra tyvärr. Jag hade nog satt ner henne på golvet med en leksak när hon inte kan äta mer, haha
Minns inte vem som undrade men vi köpte iallafall en Mountain Buggy Cosmopolitan som extra vagn. Det är ingen resevagn egentligen utan en sulky men jag tror det passar oss bättre. Hoppas den kommer idag! :D
Minns inte vem som undrade men vi köpte iallafall en Mountain Buggy Cosmopolitan som extra vagn. Det är ingen resevagn egentligen utan en sulky men jag tror det passar oss bättre. Hoppas den kommer idag! :D
Fick mitt första barn den 6e maj !
attlevamedsaga.vimedbarn.se/
Brukar försöka skriva var dag.
Vi var på bvc igår och fick sprutorna. De provar här att ge sockerlösning samtidigt och hon gav ett skrik och sen smaskade hon i sig sockret istället haha. Kvällen blev inte rolig men nu mår hon bra. 66 cm och 6700 g, så hon går äntligen upp ordentligt i vikt igen :) nästa gång är det läkarkontroll, tiden går fort!