• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • Tjej78
    Blicka skrev 2015-10-19 20:29:49 följande:
    På onsdag för att vara exakt!
    Aha, min lilla blev nämligen 5 månader idag :)
  • malle88
    Tjej78 skrev 2015-10-19 20:03:16 följande:

Jag gör precis som du för att köpa mig lite tid ibland :) Tror inte de tar allt för stor skada, gjorde likadant med storasyster.

Det tror inte jag heller, det är en så liten del av deras dag :)
  • malle88
    Blicka skrev 2015-10-19 16:34:24 följande:

Lillan var lite gnällig för ca två veckor sen men mkt med tillfreds nu. Mestadels är hon så himla tillfreds! Motsatsen till första barnet verkligen.

Vad skönt att du fick motsatsen nu, modigt att skaffa två till :)

Jag borde inte klaga egentligen, hon är jättesnäll men gnäll är det värsta jag vet ;) plus att jag aldrig får chansen, för så fort jag gör det får jag en harang om hur hemsk min kille var (bara för han hade svår kolik) ;)
  • Blicka
    malle88 skrev 2015-10-20 07:45:09 följande:
    Vad skönt att du fick motsatsen nu, modigt att skaffa två till :)

Jag borde inte klaga egentligen, hon är jättesnäll men gnäll är det värsta jag vet ;) plus att jag aldrig får chansen, för så fort jag gör det får jag en harang om hur hemsk min kille var (bara för han hade svår kolik) ;)
    För oss var det alltid en önskan om syskon o dessutom är första tiden med bebis egentligen väldigt kort! Men visst är det skönt att minsta är så nöjd nu när det är två till att sköta om

Gnäll är jobbigt... Håller helt med!
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2015-10-19 21:48:07 följande:
    Aha, min lilla blev nämligen 5 månader idag :)
    Visst går det undan? Noterat några nya färdigheter? Här är nyfikenheten stor när vi äter o rullar runt gör hon hela tiden nu! Dessutom så road av bröderna o skrattar gott åt dom.
  • Tjej78
    Blicka skrev 2015-10-20 08:00:47 följande:
    Visst går det undan? Noterat några nya färdigheter? Här är nyfikenheten stor när vi äter o rullar runt gör hon hela tiden nu! Dessutom så road av bröderna o skrattar gott åt dom.
    Ja, helt sjukt att det redan gått 5 månader!! Lillan har nu lärt sig att rulla från rygg till mage utan problem men inte tillbaka så nu är det mest gnäll så får jag vända på henne.... Mat är hon inte alls intresserad av, vi ger henne en smakportion gröt varje dag och har gjort det sen hon va 4 månader men allt spottas i princip ut men vi kämpar på. Helt klart road av storasyster, så himla kul att se hur de båda skiner upp och skrattar åt varandra :)
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2015-10-20 09:14:12 följande:
    Ja, helt sjukt att det redan gått 5 månader!! Lillan har nu lärt sig att rulla från rygg till mage utan problem men inte tillbaka så nu är det mest gnäll så får jag vända på henne.... Mat är hon inte alls intresserad av, vi ger henne en smakportion gröt varje dag och har gjort det sen hon va 4 månader men allt spottas i princip ut men vi kämpar på. Helt klart road av storasyster, så himla kul att se hur de båda skiner upp och skrattar åt varandra :)
    Det är häftigt med syskonrelationer! Våra äldsta både älskar o avskyr varandra - så mkt bråk där. Får se hur relationen till lillan utvecklas... Just nu är hon ju rolig eftersom hon ligger där hon ligger o inte tar sönder/snor saker!
  • Blicka

Just det - strumpor. Har köpt ett par av märket Name it som än så länge verkar sitta kvar på lillans fot. Tips om ngn fortfarande är på jakt.

• pco
    Jordgubb90 skrev 2015-10-19 10:06:22 följande:

Hej på er! Tänkte höra med er om det här med förkylningar. Min son fick sin första förkylning när han var 2 månader. Sen har han haft cirka 3 förkylningar sen dess varav den senaste hållt i sig i 5 veckor :( Nu har han feber och hade för en vecka sen falsk krupp. Han är 6 månader. Har era varit förkylda så mycket? Tycker det är hemskt. Han har ju varit förkyld halva sitt liv i princip :,( han är en månad tidigt född men det kanske inte spelar någon roll på immunförsvaret?

När vår lilla va 4mån hade hon två ev. Tre förskyldningar efter varandra med massa hosta. Hört om många som vart mkt sjuka, ursch det är jätte jobbigt.

Var på bm igår o nu när hon haft hosta över 1 mån fick vi medin på misstänkt astma :( vilket har hjälp på bara ett dygn. Igår natt vakna hon inte o hostade förrens på Morgonsidan vilket vart skönt för alla. Känns skönt att vi fått bukt för det för hennes skull men samtidigt vet jag hur det känns med astma i och med att jag har det själv o allt vad det innebär allt från att inte kunna följa med någon kompis hem som har djur när alla andra är där elr avstå från kalas till att måste andas i mask morgon och kväll :(
  • pco
    malle88 skrev 2015-10-19 14:45:20 följande:
    Ja min är då inte still mycket och har inte mycket tid att äta :) jag har börjat blanda gröt på bröstmjölk och ibland slinker det ner lite grann (äntligen). Det gnälls en del nu, vet inte om det är tänderna eller utveckling. Vill inte sitta själv och skriker om jag går. Väntar med spänning på vad som ska hända :) hur har ni det?
    Ja det här med separationsångest är jobbigt, det kommer ju någonstans kring 5-6 mån. Vår lilla har inte det direkt,än. Ibland när jag går så kan hon bli ledsen om hon är trött men annars inte. Har en kompis o hennes dotter är 7mån nu men separationsångesten kom ring 6mån o asså hennes dotter gråter bara hon vänder ryggen till o typ plockar upp nåt från golvet fast hon står brevid.
    Vi får väl se hur lillan här blir.
Svar på tråden Majbebisar 2015