• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • malle88
    pco skrev 2015-10-20 21:46:16 följande:

Ja det här med separationsångest är jobbigt, det kommer ju någonstans kring 5-6 mån. Vår lilla har inte det direkt,än. Ibland när jag går så kan hon bli ledsen om hon är trött men annars inte. Har en kompis o hennes dotter är 7mån nu men separationsångesten kom ring 6mån o asså hennes dotter gråter bara hon vänder ryggen till o typ plockar upp nåt från golvet fast hon står brevid.

Vi får väl se hur lillan här blir.

Jag hoppades verkligen att inte det var separarionsångest men det ser ju inte så bra ut, igår skrek hon sig igenom hela mitt bad (inte så avslappande direkt :(). Hon börjar även bli avvaktande mot andra än mig, även de som hon träffar dagligen :/
  • malle88
    pco skrev 2015-10-20 21:42:12 följande:

När vår lilla va 4mån hade hon två ev. Tre förskyldningar efter varandra med massa hosta. Hört om många som vart mkt sjuka, ursch det är jätte jobbigt.

Var på bm igår o nu när hon haft hosta över 1 mån fick vi medin på misstänkt astma :( vilket har hjälp på bara ett dygn. Igår natt vakna hon inte o hostade förrens på Morgonsidan vilket vart skönt för alla. Känns skönt att vi fått bukt för det för hennes skull men samtidigt vet jag hur det känns med astma i och med att jag har det själv o allt vad det innebär allt från att inte kunna följa med någon kompis hem som har djur när alla andra är där elr avstå från kalas till att måste andas i mask morgon och kväll :(

Usch, hoppas det växer bort fort :(
  • malle88

Två nätter i rad har hon bara vaknat två gånger och sovit till halv sju. Känner mig typ utsövd :D

• Blicka
    malle88 skrev 2015-10-21 07:07:27 följande:

Två nätter i rad har hon bara vaknat två gånger och sovit till halv sju. Känner mig typ utsövd :D

Vad härligt med lite mer sömn vår tvååring fortsätter att stöka på nätterna... Zzzz
  • Blicka

Några riktigt gnälliga dagar har vi haft. Antagligen vaccinet eller så är vi på väg in i ngn ny fas igen återstår att se hur dagen blir. Nöjd o glad nu på morgonen innan luren, får se hur hon är när hon vaknar.

• pco
    malle88 skrev 2015-10-21 07:05:00 följande:
    Usch, hoppas det växer bort fort :(
    Ja hoppas det men med tanke på min astma så kanske inte blir så :(
  • Pyssilullan

Min son föddes 31 a maj på mors dag

Hur ser en typisk dag ut för era bebisar på 4-5 mån?

Hur sover dom? Regelbundet på rutin ell olika varje dag?

• malle88
    Pyssilullan skrev 2015-10-23 09:18:45 följande:

Min son föddes 31 a maj på mors dag

Hur ser en typisk dag ut för era bebisar på 4-5 mån?

Hur sover dom? Regelbundet på rutin ell olika varje dag?

Hon har ganska fasta rutiner just nu som kom alldeles nyligen. Får se hur länge de håller i sig :)

6-7 vaknar (ofta av pappas väckarklocka som inte han vaknar av ;))

~ 8 får lite gröt

~ 9 Får ersättning och sover ett tag

~ 11 ammas och sover ett tag

~ 15 ammas

~ 17 ammas och sover en stund

~ 19 får lite gröt

~ 19.30 får ersättning

~ 20.30 ammas till sömns.

Det diffar på en timme hit eller dit. Sover mellan 15-60 min i sträck :)
  • malle88
    malle88 skrev 2015-10-23 09:41:05 följande:

Hon har ganska fasta rutiner just nu som kom alldeles nyligen. Får se hur länge de håller i sig :)

6-7 vaknar (ofta av pappas väckarklocka som inte han vaknar av ;))

~ 8 får lite gröt

~ 9 Får ersättning och sover ett tag

~ 11 ammas och sover ett tag

~ 15 ammas

~ 17 ammas och sover en stund

~ 19 får lite gröt

~ 19.30 får ersättning

~ 20.30 ammas till sömns.

Det diffar på en timme hit eller dit. Sover mellan 15-60 min i sträck :)

På natten är det väldigt olika hur hon vaknar så där har hon inga "rutiner".

Välkommen föresten :)
  • malle88
    Blicka skrev 2015-10-22 09:31:39 följande:

Några riktigt gnälliga dagar har vi haft. Antagligen vaccinet eller så är vi på väg in i ngn ny fas igen återstår att se hur dagen blir. Nöjd o glad nu på morgonen innan luren, får se hur hon är när hon vaknar.

Hur går det för er? Jobbigt om hon är gnällig på dan och brorsan härjar på natten...
Svar på tråden Majbebisar 2015