• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • pco
    Blicka skrev 2015-09-11 13:31:03 följande:

Nu har jag varit o klippt mig. Så skönt att slippa långa hårstrån som bara faller. Tappar enormt med hår nu efter graviditeten!

Ja ursch jag oxå :/ skönt med klippning, ska väl oxå ta mig i kragen o klippa mig :)
  • pco
    malle88 skrev 2015-09-12 21:40:37 följande:

Imorgon är det dop och mitt största problem är att lillan inte har skött magen på fem dagar. Iförsig inte ovanligt för henne men jag vet ju hur de blöjorna blir, och jag vill inte ha en i dopkläderna :/ inte mycket jag kan göra men håller tummarna för att hon sköter magen inatt! *håller hårt*

Nu ska jag söva henne, hoppa in i duschen och sen lägga mig.

Ååh spännande :) va kul :) vad blir det för psalmer och ska ni ha solosång?
    Hoppas att bi klarar er från nr två imon, iaf just med dopklänningen hehe.
    När vi hade dop så skulle Cornelia precis äta just när det började hehe o vi som har/ hade exakta tider för allt då hon verkligen är punktlig med både ätandet o sovandet hehe men det löste sig och med det vill jag bara säga att allt löser sig :) och stort lycka till :)
  • pco

Ska vi slänga in en bild på våra godingar som är nu/blir snart 4 månader :) ?
    Jag kan börja

• malle88

Svårt att välja en bild, hehe. Men denna är fin

Ska till bvc på måndag men skulle gissa att hon precis spräckt 6 kilo, vägde 5,9 för två veckor sedan.

• malle88
    pco skrev 2015-09-12 21:53:08 följande:

Ska vi slänga in en bild på våra godingar som är nu/blir snart 4 månader :) ?

Jag kan börja

Sicken sötnos :)

Fem fingrar kommer sjungas solo och tryggare kan ingen vara som psalm. Det blir nog bra. Och så fpr hon smaka på tårtan efter ;)
  • Sabine
    pco skrev 2015-09-12 21:36:40 följande:

Kul o läsa hur era dags scheman ser ut :)

Har har vi vart och är fortfarande förskylda dock utan feber men lilla prinsesssn har haft svårt att sova o sovit mkt i min famn. Nu håller det på att bli lite bättre iaf.

Ja det är skönt med rutiner o vilket jag är van vid, här har det knappt varit några rutiner nu när hon vart dålig och det känns lite konstigt men så får det bli, antar att det rättar till sig sen. :)

När tycker ni att man kan börja gå på öppna förskolan? :)

Jag ska börjagå på öppna förskolan nu. Har även anmält mig till babymassge som börjar om 2 veckor. Ska bli himla mysigt :)

Lägger inte upp nån bild på min skrutta då vi inte gör det på FB eller instagram. Men jag kan ju skriva vad hon vägen och så.

6500 gram och 63 cm lång :)
  • Tjej78
    Blicka skrev 2015-09-11 13:31:03 följande:

Nu har jag varit o klippt mig. Så skönt att slippa långa hårstrån som bara faller. Tappar enormt med hår nu efter graviditeten!

Så skönt!! Jag och min äldsta dotter ska till frisören imorgon tillsammans med mormor :)
  • Tjej78
    pco skrev 2015-09-12 21:57:47 följande:

Vad väger era godingar och hur lång? :) :) :)

62 cm lång och 6440 gram, detta var på senaste kontrollen för 2 veckor sedan.
Svar på tråden Majbebisar 2015