• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • Kissemiss

Har testat gröt och lite olika puréer i två veckor nu.. Allt kommer ut och han kollar på mig som att jag vore galen.. Ska jag svälja det där tänkte du?? Hihi ;) Himla kladdigt blir det!

• Blicka
    Kissemiss skrev 2015-09-02 08:59:52 följande:

Har testat gröt och lite olika puréer i två veckor nu.. Allt kommer ut och han kollar på mig som att jag vore galen.. Ska jag svälja det där tänkte du?? Hihi ;) Himla kladdigt blir det!

Haha precis som det brukar o mer kladd blir det
  • pco

Tack så mkt för tipsen tjejer :) ni är helt underbara!

• malle88

Hoppas han mår bättre Serah och att ni får åka hem snart!

Pco: Tänkte ge henne smakisar i samband med att jag äter lunch. Då brukar hon vara piggast :) dock efter jag ätit eftersom jag mår illa av kladd ;)

Här har sömnen verkligen förändrats. Från att sova hela nätterna med enstaka uppvak för mat vaknar hon vid två och sover sedan superlätt och bara vid bröstet. Somnar om djupt först fram emot 6-7 :( skulle kunna ha henne liggande bredvid egentligen men vågar inte riktigt det för jag rör mig så himla mycket) så vi har en riktig nattkamp. Nån med tips på hur man tröttar ut en bebis snabbt på natten? :)

Lillans ögoninflammation har kommit tillbaka så idag bär det av till barnmottagningen. Det var så lätt att få tid idag att jag önskat att jag inte börjat självmedicinera henne igår med den gamla antibiotikan. Får de vad doktorn tycker.

Tyvärr så innebär inflammationen att vi missar babysimmet imorgon, så istället ska jag klippa mig. Nu åker håret (som jag ändå håller på och tappa pga amningen).

• Serah

Åh smakisar! Våra bebisar börjar bli stora! Själv har jag inte börjat med det än. Tänkte vänta till när han är åtminstone 5 månader ^^

Det är ju klurigt det där när man ska börja. Har varit lika nojig varje gång. Spelar ingen roll om det är första andra eller som nu, tredje barnet haha. Man får väl helt enkelt känna efter och se hur mycket bebisen kan tänkas vilja äta efter ett lite mindre mål mat (när man väl kommit dit).

Det viktigaste är väl (som några kloka här redan skrivit :)) att inte stressa utan ta den tid det tar :)

Vi fick komma hem igår :) väldigt skönt att vara hemma igen. Men det är ju skillnad från att vara på sjukhuset där allt är lugnt och tyst- till att komma hem till kaoset hemna :D haha. Det var uvi han har så nu är det antibiotika som gäller en vecka.

Jag har haft turen med hans söm iaf. Han somnar vid 19/20 på kvällen och vaknar bara upp när han ska äta och somnar om direkt. Sen blir han väckt vid 6/6.30 för att vi ska lämna storebröderna på skolan. Om han får bestämma så sover han gärna till 8-9 på morgonen. Men det funkar ju tyvärr inte på vardagarna.

Malle86: åh stackars! Vad jobbigt att ögoninflammationen kommit tillbaka. Vår lillkille hade en släng av det förra månaden. Men som tur var så gick det över av sig själv. Den var ganska mild också och satt bara på ett öga. Hoppas er lilla skrutt får medicin och blir av med inflammationen en gång för alla nu.

Hoppas bara att hennes nattvak bara är tillfälligt. Har tyvärr inga tips där.

Är förresten lite irriterad. Vi fick avslag på barnförsäkringen! Av en liten skitsak i hans journal. Så nu jagar vi den läkaren för att avsluta det ärendet, för är det en utredning nedskrivet i en journal som inte är avslutad så vill de inte försäkra barnet. Det är bara för att det är en liten skitsak som inte ens påverkar honom!

• Blicka

Malle88 - vad tråkigt med ögonen så jobbigt! Trevligt att klippa sig, ska snart göra det skälv med! Tappar mkt hår jag med sävligt en kortare frisyr nu.

Serah - vad jobbigt med försäkringen! Det måste ju bara lösa sig! Håller tummar.

• malle88

Ny sorts antibiotika så hoppas vi det försvinner för gott. Tog bara en timme på barnakuten, jag som hade packat för hela dagen, haha.

Bra att han mår bättre Serah! Ni måste ha saknat bröderna :) jobbigt med krångel med försäkringsbolaget, hoppas läkaren kan fixa det och inte krånglar.

Blicka: Vi får se hur det blir, hoppas frisören har några korta snygga enkla frisyrer på lager för jag hat dåligt med idéer :)

Inatt ska jag prova med napp på natten, hon brukar inte ta den men kanske hjälper det med snuttandet.

• Blicka
    malle88 skrev 2015-09-03 20:34:58 följande:

Ny sorts antibiotika så hoppas vi det försvinner för gott. Tog bara en timme på barnakuten, jag som hade packat för hela dagen, haha.

Bra att han mår bättre Serah! Ni måste ha saknat bröderna :) jobbigt med krångel med försäkringsbolaget, hoppas läkaren kan fixa det och inte krånglar.

Blicka: Vi får se hur det blir, hoppas frisören har några korta snygga enkla frisyrer på lager för jag hat dåligt med idéer :)

Inatt ska jag prova med napp på natten, hon brukar inte ta den men kanske hjälper det med snuttandet.

Värt att prova med napp o se om hon nöjer sig med det. Håller tummar.

Vi lär få en orolig natt... Min tvååring vaknar stup i kvarten o är så ledsen vet inte vad som stör honom... Inte kul för ngn. Jahopp - ska försöka sova nu.

Förresten visst nämndes åkpåsar här förut - jag har nu köpt en från the buppa brand. Hoppas den blir bra i vinter.
  • Serah

Malle88: skönt att det gick fort på akuten. Det känns så drygt att sitta en hel dag för en liten sak. Speciellt om barnet inte mår bra. Nu håller vi tummarna att den antibiotikan hjälper fullt ut så att ni slipper inflammationen.

Ang läkaren så ville hon ha kontakt med en annan innan hon kunde avsluta. Det är egentligen inte en stor grej. Därför känns det lite larvigt av försäkringsbolaget. Men samtidigt kan jag förstå dom också.

Spännande med ny frisyr! Jag hade långt hår med nr 2 men när han vart ca 5 mån så klippte jag kort, till strax under öronen. (Jag har aldrig haft så kort innan) jag var nämligen så trött på att han jämt och ständigt drog mig i håret haha. Så jag kapade det.

Frisörer brukar ju ha böcker eller tidningar med olika frisyrer. Försök bläddra i en sån innan din klipptid för att hitta nåt liknande du tänkt dig :) eller bara googla ^^

Hoppas det löser sig med nappen och att hon tar nappen.

Blicka: usch då. Stackars liten. Hoppas din tvååring lugnar sig lite, så att natten inte blir alltför lång för er.

Mysigt med ny åkpåse! Den blir nog jättebra. :)

• malle88

Det slog mig inatt att vi har haft detta beteendet på natten sedan vi började med ersättning på kvällen, tror jag iallafall. Det verkar som det kör i magen på henne. Så ikväll blir det ingen ersättning så får vi se om det hjälper. Isåfall kan hon ju få ersättningen på morgonen istället, det är ju bara ett kompliment.

Hoppas han sover bättre inatt Blicka. Drömmer han mardrömmar kanske?

Igår vände sig lillan från rygg till mage, såklart när jag var ute med hundskrället. Men nu fick pappan något att skryta med :)

Svar på tråden Majbebisar 2015