Inlägg från: Kissemiss |Visa alla inlägg
  • Kissemiss

Majbebisar 2015

Jag hänger här trots min bebi kom 25 april! Hur sover era bebisar på natten? Min somnar vid 22, vaknar för att äta vid 04 och sedan vaknar och vill gå upp vid 06.30. Jag önskar verkligen han ville somna vid 20 istället för jag är så trött nu efter 20 och har ingen inspiration. Men om jag inte underhåller bebis så blir han grinig och det vill jag ju inte såhär innan läggdags... Har verkligen noll egentid då min pojkvän jobbar 14-22.. Så jag har hand om bebis mellan 06-22.. Önskar att man kunde få kolla idol med en påse godis nån gång ;P Missförstå mig inte, har världens snällare å gulligaste bebis men just dom där lååånga sista två timmarna....

• Kissemiss

Jag hörde aldrig något om föräldragrupp.. BVC frågade om jag var intresserade och det var jag men det blev aldrig något med det... Synd för jag ser ju många mammor med små bebisar på BVC när jag är där! sörjer det lite då jag har ytterst få vänner och ingen av dom har barn än :( Det är bebis och jag som hänger ensamma varje dag!

• Kissemiss

Aprilbebis (hängde i BF maj tråden)

Kissemiss , pojke 25/4. Första barnet.

Majbebisar 2015:

dubbeljuni, flicka 1/5. Första barnet.

pco, flicka 7/5. Första barnet.

malle88, flicka 13/5. Första barnet.

Midna, pojke 15/5. En flicka (-08) sen innan.

Blicka, flicka 21/5. Har två pojkar (-08,-13) sedan innan.

Pyssilullan, pojke 31/5 (mors dag). Har två flickor sedan tidigare 11, samt 8 år.

• Kissemiss

Tjejer hjälp mig välja åkpåse!!
  • Kissemiss

Grattis till min bebis som blir fyra månader idag! :) Så coolt att jag känner mig som innan i kroppen! Jag har fortfarande tio kilo kvar att gå ner i vikt och jag har svårt att hålla mig om jag är kissnödig.. Har dock inte hänt någon olycka..än :P Men minns att jag veckorna efter förlossningen tänkte att jag aldrig kommet bli mig själv igen!! Brösten känns skumma också (ammar inte), kan inte riktigt förklara vad som är annorlunda men det känns väldigt skumt att tex ligga på mage!

Hur känns era kroppar?

Jag har börjat ge smakportioner.. Sött gillar han verkligen inte medan gröt och nån majspuré verkade helt ok... :D

• Kissemiss

Hur gör ni när bebisen sover väldigt länge på eftermiddagen? Min bebis har snart sovit i fyra timmar och jag börjar tänka att han kommer somna kl tolv inatt.. Väcka eller inte?

• Kissemiss
    Blicka skrev 2015-08-26 18:19:43 följande:

Borde ju vakna då hungern slår till, men är du orolig för nattsömnen så kan du väl väcka. Vad skönt med en sådan lur - har du kunnat slappna av eller väntar du på att bebis ska vakna?

Jag väntade!!

Satte mig på sängkanten och strök honom på kinden, tillslut öppnade han sina ögon hihi:) Sjukt vad mysigt det är att ha en bebis!!
  • Kissemiss
    Sabine skrev 2015-08-30 09:43:51 följande:

Jag är också lite inne på att skaffa mens kopp. Har hört så mycket positivt! Men som sagt finns ju massor att välja på! Man kanske ska rådfråga apoteket?

Också funderat på det!

Känner att tamponger sitter mycket sämre efter förlossningen. Måste typ ha supertamponger för att det inte ska läcka trots jag bara behöver mindre storlek egentligen. Är antagligen större inuti än innan:P
  • Kissemiss

Har testat gröt och lite olika puréer i två veckor nu.. Allt kommer ut och han kollar på mig som att jag vore galen.. Ska jag svälja det där tänkte du?? Hihi ;) Himla kladdigt blir det!

• Kissemiss

Fyra månader, typ 70 cm lång & väger 9kg!

• Kissemiss

Herre Gud.. Tror precis jag plussade, fem å en halv månad efter förlossningen!! :S

• Kissemiss
    Bebben84 skrev 2015-10-14 08:53:32 följande:

Oj! Var det planerat? Stort grattis oavsett :)

Nej det var inte direkt planerat.. Vi tänkte börja försöka i början på nästa år tidigast! Nu skulle prio ligga på hälsa, har fortfarande 14 kg kvar att gå ner från senaste graviditeten.. Åh vette tusan hur vi ska göra... Tycker testet är väldigt svagt för att vara på BIM!? Gud vad mycket tankar som snurrar..
Svar på tråden Majbebisar 2015