Majbebisar 2015
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Två nätter med uppvak vid kl 3 (hon brukar sova över) o det märks att jag inte är lika utvilad... Får hoppa hon snart återgår till långsovning
Tjejer, hur tänker ni kring maten nu när våra små blir 4 månader? Någon som ska börja med gröt? Puréer osv?
Jag har haft åkpåse till mina barn (bor i Stockholm). Fördelen tycker jag är att med åkpåse kan du klä barnet i tunnare kläder o när du kommer in exvis i affär/efter promenad öppnar du bara åkpåsen o bebis kan sova vidare i vagnen. Går ju självklart att öppna overall också så är väl smaksak. Jag har haft tunn overall första vintern till mina små. De är mest i vagnen ändå o inte i snön/på pulka någon längre stund. Mina barn är födda i maj o juli.
Tjejer, hur tänker ni kring maten nu när våra små blir 4 månader? Någon som ska börja med gröt? Puréer osv?
Usch känner att depressionen börjar komma tillbaka nu när gubben börjat jobba igen (är så avundsjuk!). Hade två saker inplanerade i veckan, dopsamtal och föräldragrupp, och de har jag såklart dubbelbokat. Så kan inte gå på sista föräldragruppen. Ska försöka ringa och få de andras kontaktuppgifter på något sätt iallafall!
Idag ska jag hälsa på jobbet i eftermiddag. Ska bli roligt!
Usch känner att depressionen börjar komma tillbaka nu när gubben börjat jobba igen (är så avundsjuk!). Hade två saker inplanerade i veckan, dopsamtal och föräldragrupp, och de har jag såklart dubbelbokat. Så kan inte gå på sista föräldragruppen. Ska försöka ringa och få de andras kontaktuppgifter på något sätt iallafall!
Idag ska jag hälsa på jobbet i eftermiddag. Ska bli roligt!
Ja, jag känner inte heller någon stress så, men ibland när hon sitter med vid bordet elr i babysittern nedanför så tittar hon jätte mkt o sist hon satt i mitt knä så spottade hon ut nappen o sprattlade o tittade hela vägen från tallriken till min mun o känner mig så taskig när hon inte får smaka. Dock har hon fått suga lite på en gurkbit som hon för övrigt totaldissade haha, men att smaka vatten i glas är kul.,tänkte snart smått isf börja liiiiite med gröt elr majs o potatis puré att få någongång då vi äter. Men är hon nöjd kandke på lekmattan sålänge så kanske inte behövs? Elr ska man alltid sätta med henne vid middagsbordet? Hur gör ni? O när kan man annars börja med lite majskrok? Hon lär ju inte annat än små slicka isf :/ hmm det är svårt.