• Sabine

Majbebisar 2015

Såg i den förra tråden att ni hade startat denna

Har inte varit inne här på länge!

Men min lilla tjej är riktigt stadig nu i nacken! Så himla skönt.

Ser att ni prata om smakportioner jag tänkte vänta typ tills hon är 5 månader eller mer....orka inte ha bråttom :P sen skiter jag nog i puréer utan kommer köra hela bitar direkt (BLW metoden) funka bra på mitt första barn :)

Annars rullar dagarna på här hemma eller det känns som jag städar HELA tiden efter min första barn som fyller två i oktober. Dock är det väldigt skönt att han går på förskolan så jag får lite lugn och ro :)

• Sabine
    Blicka skrev 2015-08-27 06:23:18 följande:

Kul att du hittat hit! När föddes din Sabine?

Ang nacken så har min också blivit mkt starkare o klarar helt plötsligt av att ligga på mage. Lite tecken på att det snart blir rull rygg-mage har jag sett för nu kommer hon runt på sidan hur lätt som helst.

Min tjej kom den 6 Maj:)
  • Sabine

Vårar sexliv funkar bra. Jag nojjade mig efter förlossningen så det tog drygt två månader innan jag ens vågade. Men efter det så blir mer ofta :)

• Sabine

Jag är också lite inne på att skaffa mens kopp. Har hört så mycket positivt! Men som sagt finns ju massor att välja på! Man kanske ska rådfråga apoteket?

• Sabine

Min lillskrutta har typ hostat i en månads tid men blev mycket värre de senaste dagarna. Hade läkartid igår och det visade att hon har andningsbesvär ...så vi fick inhalator och nu kan hon andas lättare. Tur att den gick på högkostnadsskyddet :)

Så har storebror också börjat hosta....dessa jädra förkylningar. Börjar riva i min hals också :(

• Sabine
    Blicka skrev 2015-09-05 05:19:20 följande:

Vilken tur att du sökte för hostan. Accepterar hon inhalatorer? Vår mellan får falsk krupp när han är förkyld o det är inte kul hoppas hon snart blir bättre o att ni andra inte drabbas så hårt av förkylning.

Nej hon bara skriker men då vet jag att hon får i sig det. Våra förkylningar verkar ha startat nu i natt är riktigt risig men men mutar sonen med chips så jag får ligga i soffan lite :)
  • Sabine

Dop hade vi för längesen typ när hon va en månad gammal skönt att ha det avklarat ;)

Om jag inte minns fel på psalmer så hade vi tryggare kan ingen vara och måne och sol. Sen va det nån med massa halleluja i men den va inte så kul att sjunga.

Min tjej är lugn på kvällarna tycker jag. Kanske lite gnällig men det är ju typ alla barn på kvällarna. Men hon gråter inte utan vill bara vara i famnen och mysa:)

• Sabine

Oj vilka rutiner du har eller vilken koll på din bebis. Här får lillan bara hänga med i vardagen då det är full rulla med en snart två åring. Så jag har inte riktigt koll på när hon sover eller äter. Blir mer rutin sen när hon är äldre.

• Sabine
    pco skrev 2015-09-12 21:36:40 följande:

Kul o läsa hur era dags scheman ser ut :)

Har har vi vart och är fortfarande förskylda dock utan feber men lilla prinsesssn har haft svårt att sova o sovit mkt i min famn. Nu håller det på att bli lite bättre iaf.

Ja det är skönt med rutiner o vilket jag är van vid, här har det knappt varit några rutiner nu när hon vart dålig och det känns lite konstigt men så får det bli, antar att det rättar till sig sen. :)

När tycker ni att man kan börja gå på öppna förskolan? :)

Jag ska börjagå på öppna förskolan nu. Har även anmält mig till babymassge som börjar om 2 veckor. Ska bli himla mysigt :)

Lägger inte upp nån bild på min skrutta då vi inte gör det på FB eller instagram. Men jag kan ju skriva vad hon vägen och så.

6500 gram och 63 cm lång :)
  • Sabine
    pco skrev 2015-09-13 20:19:02 följande:

Åh funderar oxå på babymassage. Men jag undrar är det mest för om de har ont i magen elr är för mest avslappning? :)

Jag gör det mest för att ha nån aktivitet och träffa andra föräldrar som har barn i samma ålder. Så även lite för avslappningens skull :)
  • Sabine

Bor i Ulricehamn 10 mil ifrån GBG. Fick sonen oktober -13 och tjejen nu maj -15. Jag är 25 år :)

• Sabine
    S1528 skrev 2015-09-19 14:19:23 följande:

Vi har dop nästa lördag. Jag är lite nervös inför både kyrkan och dopfikat.. Jag har aldrig ens arrangerat ett födelsedagskalas i hela mitt liv, ska bli spännande att se om jag lyckas ro detta i hamn ;)

Vad ska ni bjuda på?

Jag bjöd på 8 timmars sallad och frallor. Sen tårta och kaka till kaffet :)
  • Sabine

Min tjej ligger mest på sidan nu och vill rulla runt till mage. Så det är är väldigt böra nu :)

I måndags va på babymassage och det va himla mysigt...så om ni får chansen tycker jag nu ska gå!

Idag var på öppna förskolan och gjorde en Pek bok och gjorde gipsgjutning av hand och fot :)

Är det nån mer som ska till barnmässan i Örebro till Helgen?

• Sabine

Jag, mannen och lillan hade en super mysig helg i Örebro. Var på resturang och lillan skrek inget va bara mysigt glad :) sen va på barnmässa....en besvikelse inga roliga utställare och inte så många. Vi gick igenom alla på typ 20 min! Tyckte inte heller det va några bra mässpriser. ..men köpte lite små saker ändå.

• Sabine
    Blicka skrev 2015-09-28 16:02:21 följande:

Vad härligt med "bortahelg" men tråkigt att mässan var en besvikelse. Vad blev inköpen?

Två bodysar, napp hållare med lillans namn på, lite ballonger, en pippi bok till sonen som fyller två nu (han är helt inne i pippi nu) och en plast sköldpadda som är ekologisk. Så inget kul egentligen :P
Svar på tråden Majbebisar 2015