Majbebisar 2015
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Lillan har också börjat prata mycket. Titta, där, nanna (mamma), dapa (pappa), vadäde (vill veta vad något kallas), enzo, ufu (hundarnas namn), muuu ( som kossan), Hej, nej och något mer som jag inte minns. Dessutom förstår hon väldigt mycket och är väldigt bestämd (verkar alla ettåringar vara ;) ) och kan lägga sig och skrika när det inte blir som hon vill, ett par gånger om dagen.
Vad sa de på bvc om det ? Jag tycker lillan har börjat vingla mycket när hon går. Min mamma höll med när hon var här. Ev. kan det vara att hon har bråttom men blir lite orolig eftersom det var så det upptäckte hjärntumör hos kompisens unge, så funderar på att ringa bvc om det.
Det där med pappa känner jag igen. Lillan jublar och klappar händerna när han kommer, hon gråter när jag kommer vilket känns löjligt när jag ser henne skratta och leka genom fönstret innan. 1 juli börjar jag jobba, ska bli jättekul. Kanske jag med får jubel :D
Hej tjejer, har inte varit inne på ett tag.
Såg att någon hade räknat till 9 ord, wow :)
Hur går det med era små?
Här går inte lillan än. När jag håller i ena handen så går lillan med bredsida framåt o Liiiite att den dras med (inte lyfter ordentligt) på höger fot. Funderar på o kolla upp, vad tror ni?
Hon babblar dock på mkt o säger mamma,pappa, titta dä, kanka (ankan), apa, åppa (hoppa) o sen mest babbel.
Asså, hon får vredes utbrott när vi säger nej, kastar allt hon kommer åt och vill hon ha någon hon ser så verkligen iiiil skrik 'däääää' oj oj säger jag bara (tom BVC sa att detta är en bestämd dam)
Hon har oxå börjat vakna på natten och vara ledsen :( ... Ja det är tusen saker som är just nu. Kommer pappa hem blir hon jätte glad o lyfter upp armarna, kommer jag hem, ser hon bara sur ut. Men är jag hemma så är det mest jag som duger.
Hej tjejer, har inte varit inne på ett tag.
Såg att någon hade räknat till 9 ord, wow :)
Hur går det med era små?
Här går inte lillan än. När jag håller i ena handen så går lillan med bredsida framåt o Liiiite att den dras med (inte lyfter ordentligt) på höger fot. Funderar på o kolla upp, vad tror ni?
Hon babblar dock på mkt o säger mamma,pappa, titta dä, kanka (ankan), apa, åppa (hoppa) o sen mest babbel.
Asså, hon får vredes utbrott när vi säger nej, kastar allt hon kommer åt och vill hon ha någon hon ser så verkligen iiiil skrik 'däääää' oj oj säger jag bara (tom BVC sa att detta är en bestämd dam)
Hon har oxå börjat vakna på natten och vara ledsen :( ... Ja det är tusen saker som är just nu. Kommer pappa hem blir hon jätte glad o lyfter upp armarna, kommer jag hem, ser hon bara sur ut. Men är jag hemma så är det mest jag som duger.
Malle - mellan kör balanscykel eller går just nu. Vill helst inte åka vagn även om jag erbjuder. Så efter sommaren kommer ståbräda att räcka. Kronan har jag sett många ha, är nog ganska likvärdig vår brio race.
Vår tjej är också superbestämd. Fullständigt vrålar när hon inte får som hon vill.
Så kul att höra vad det är era små säger. Så häftigt.
Vår säger: mamma, pappa, kiss, ygla (cykla), bada, äda (städa), tittut, titta, dä, dingdingding, bä.
Vi har fortfarande stora problem med maten. Hon vill egentligen bara amma så vi får kämpa med all mat.
Pco o malle - lillan kan också vara enormt bestämd o få utbrott precis som era! Hon har de senaste två nätterna sovit så oroligt fram till kl 23, sen bättre, igår fick hon dock alvedon då jag undrar om tänderna spökar...vi ska ut i flyga idag så hoppas inte det är örat som spökar. Ska nog ge alvedon i förebyggande syfte. Ang gång så har lillan ökat på farten vilket också resulterar i vinglighet, så tror inte ni behöver oroa er men sök BVC om ni är det.
Vår tjej är också superbestämd. Fullständigt vrålar när hon inte får som hon vill.
Så kul att höra vad det är era små säger. Så häftigt.
Vår säger: mamma, pappa, kiss, ygla (cykla), bada, äda (städa), tittut, titta, dä, dingdingding, bä.
Vi har fortfarande stora problem med maten. Hon vill egentligen bara amma så vi får kämpa med all mat.
Det verkar som ettåringar är så men det är ju lite trist att man inte kan förklara.
Är det inte konstigt att mat kan vara så olika? Hur går det om din man är hemma? Äter hon inte alls?
Summa21 - besvärligt med maten... Len går hon upp som hon ska?