• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • malle88
    Blicka skrev 2016-08-10 19:31:39 följande:

Bara på några dagar nu har lillan lärt sig tre nya ord, lalle = nalle, gocka = docka, kanka/ganka = anka. Vi har läst samma bok om o om igen o när hon ser dessa saker säger hon stolt vad det är! Kul :)

Vad roligt att det börja komma ord! Kul för henne att kunna kommunicera bättre :)
  • Blicka

Ang språk - visst har era små pratat ganska många ord ett tag? Tycker mig komma ihåg att vi pratat om det förut.

• Blicka
    malle88 skrev 2016-08-10 20:22:47 följande:
    Vad roligt att det börja komma ord! Kul för henne att kunna kommunicera bättre :)
    Jättekul! Hon förstår massor men har inte pratat annat än sitt eget lilla språk men nu verkar det lossna lite.
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-08-10 20:19:23 följande:
    Det går fortfarande sådär men idag vågade hon iallafall gå med pedagogen en liten stund i ett annat rum :)

Förskolan borde ju kunna avleda honom på nåt sätt kanske men det kan ju bli lite knepigt om de går i samma grupp förstås :/ praktiskt dock ;)

Vi köpte strl 22, lite stora men sitter perfekt med ett par extra strumpor i, har även skaffat höstskor, tur för det hällregnade här idag :)
    Heja lillan som kunde vara lite själv idag :)

Praktiskt i samma grupp o samma ansvarsfröken men hur inskolningen går vet jag inte... Får se. Borde ju inte vara första ggn för fsk att syskon går på samma avdelning.

Vad blev det för höstskor? Funderar hur vi ska göra. Nu har hon ett par Ecco i skinn från bröderna men inga gotetex. Vi har skor från stl 23 att ärva men innan dess ingenting egentligen.
  • pco

Kul Blicka med nya ord :) det går framåt med de små :)

Hoppas det gått bra nu då för er på fsk malle. Skönt att liten kunde vara med pedagogen en stund :)
    Visst sov din ute på fsk?

Undrar vad man ska ha i vagnen. Vill alltid vara i godtid o har köpt en åkpåse idag till fsk-vagnen. Men, kommer den vara för liten tro? Vad ska man annars ha? Sovsäck?

• malle88
    Blicka skrev 2016-08-10 22:28:00 följande:

Ang språk - visst har era små pratat ganska många ord ett tag? Tycker mig komma ihåg att vi pratat om det förut.

Ett tag kunde hon många ord, nu verkar det som hon glömt dem. Tittut och Bu har dock kommit istället. Pratat gör hon hela tiden men helt obegripligt :) märks att hon förstår mycket iallafall. :)
  • malle88
    Blicka skrev 2016-08-10 22:32:13 följande:

Heja lillan som kunde vara lite själv idag :)

Praktiskt i samma grupp o samma ansvarsfröken men hur inskolningen går vet jag inte... Får se. Borde ju inte vara första ggn för fsk att syskon går på samma avdelning.

Vad blev det för höstskor? Funderar hur vi ska göra. Nu har hon ett par Ecco i skinn från bröderna men inga gotetex. Vi har skor från stl 23 att ärva men innan dess ingenting egentligen.

Nu blev det Kavat eftersom vi fick med dem för 150:, knappt använda men jag hade nog köpt nåt liknande annars med. Vad har hon för storlek nu?
  • summa21

Hej alla! Så roligt att läsa om era små. Vår lilla tjej börjar dagis den 1 september. Det känns helt overkligt att lämna henne. Hon är ju så liten. Hon är dessutom liten för sin ålder. Hur stora är era?

Precis som du skriver så är det som att hon har glömt en massa ord. I början av juli räknade vi till 25 ord men nu är det inte så många hon använder. Mycket som hon säger förstår vi inte alls.

Vi har annars lite besvär med att hon är så klättring. Vi kan inte lämna henne några sekunder utan att hon klättrar upp på något. Igår kväll skulle min man bara stänga av mikron i köket och då hann jon upp och föll från fåtöljen. Så läskigt! Så nu har vi sagt att hon inte får lämnas en sekund. Men det är ju jättesvårt när storebror ju också kräver oss. Jag upplever henne som hyperaktiv och oroar mig lite då hennes bror ju har autism.

• Blicka
    malle88 skrev 2016-08-11 07:51:01 följande:
    Nu blev det Kavat eftersom vi fick med dem för 150:, knappt använda men jag hade nog köpt nåt liknande annars med. Vad har hon för storlek nu?
    Hon har stl 20-21 i skor. Olika beroende på modell. Kul att göra fynd på skor, köpte du på tradera?
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-08-11 07:34:15 följande:
    Ett tag kunde hon många ord, nu verkar det som hon glömt dem. Tittut och Bu har dock kommit istället. Pratat gör hon hela tiden men helt obegripligt :) märks att hon förstår mycket iallafall. :)
    Då kanske hon tränar motorik istället? Upplever att de inte gör båda sakerna samtidigt dvs lär sig ord o utvecklas fysiskt.
Svar på tråden Majbebisar 2015