• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • malle88
    pco skrev 2016-08-15 23:35:39 följande:

Åh va tråkigt om känner så. Men som du säger, det kanske passar lillan ändå :) hoppas det.

Snart är det vår tur. Om lite mindre än 2v börjar hon fsk. Är lite nervös då alla avd. Är 1-5 och lillan är den enda som är född 15 :( hur ska detta gå? Tänk om hon sitter i ett hörn och sen går hon inte helt än heller så hon kanske inte hinner med de andra o sen vill man ju att hon ska ha någon jämnårig som man kan följas med upp till skolan sen. Suck! Är jätte nöjd att vi fick plats där, hade inte velat ha någon annanstans men när vi fick veta detta så känns det inte så bra i mammahjärtat längre :/

Vad tråkigt :( men du ska se att det går bra, de kommer snart fler. Många väntar tills 1,5 innan de skolar in, det kanske finns några födda sent 16 hon kan leka med. Du får se när du skolar in, och även hon inte går så brukar de krypa riktigt fort ;)

Lillan går inte heller den förskola som hennes framtida skolkamrater gör men mycket kan ändras till dess försöker jag tänka :) (F.ö. bodde vi granne med en kille jämnårig med min bror, och de avskydde varandra från början så det finns inga garantier :) )
  • Blicka

Första korta besöket på fsk gick jättebra! Hon tyckte det var kul att leka med sakerna. Imorgon kör vi 9-12. Men trots att jag kände mig så lugn så kändes det hela så ledsamt iaf. Tänk att det är slut med föräldraledigheten... Känns så konstigt, vemodigt på ngt sätt. Vad lite tid det blir med barnen när allt är igång :( nåja, bra blir det men en omställning.

• Blicka

Verkligen känning av vardag idag... Skolstart för äldsta o fsk för de andra. Inskolningen går fortsatt bra, får se hur vår dag tre blir. Idag utforskade hon på säkert avstånd o busade med fröken. Vi gick hem strax efter lunch eftersom hon blev så trött. Sov i 2 1/2 timme! När vi sen hämtade mellan på fsk senare så sken hon upp som en sol o skulle leka mera.

• malle88
    Blicka skrev 2016-08-17 22:25:14 följande:

Verkligen känning av vardag idag... Skolstart för äldsta o fsk för de andra. Inskolningen går fortsatt bra, får se hur vår dag tre blir. Idag utforskade hon på säkert avstånd o busade med fröken. Vi gick hem strax efter lunch eftersom hon blev så trött. Sov i 2 1/2 timme! När vi sen hämtade mellan på fsk senare så sken hon upp som en sol o skulle leka mera.

Vad roligt att det går så bra gör henne! Heja lillan :)
  • summa21

Tack för er peppar ???? och härligt att höra att det går bra för er lilla på inskolningen blicka! Sen förstår jag att det ändå känns vemodigt.

Pco: jag tänker att det också kan vara positivt att hon är den minsta. Jag tror hon kommer få mycket positiv uppmärksamhet just för att hon är minst. Så har det varit när det kommit en liten på min sons avdelning och så var det även på den tiden jag gick på dagis.

Vi har varit rejält magsjuka allihopa. Det har varit fruktansvärt eftersom maken jag och lillan blev sjuka ungefär samtidigt. Men nu har vi börjat återhämta oss

• Blicka
    summa21 skrev 2016-08-18 08:55:14 följande:

Tack för er peppar ???? och härligt att höra att det går bra för er lilla på inskolningen blicka! Sen förstår jag att det ändå känns vemodigt.

Pco: jag tänker att det också kan vara positivt att hon är den minsta. Jag tror hon kommer få mycket positiv uppmärksamhet just för att hon är minst. Så har det varit när det kommit en liten på min sons avdelning och så var det även på den tiden jag gick på dagis.

Vi har varit rejält magsjuka allihopa. Det har varit fruktansvärt eftersom maken jag och lillan blev sjuka ungefär samtidigt. Men nu har vi börjat återhämta oss

Åh fy för magsjuka :( tur att ni är på bättringsväg.
  • Blicka

Gick fint idag med, utforskande o fröknarna får leka o närma sig! Toppen.

Hur går det för er andra där inskolningen kommit igång?

• malle88
    Blicka skrev 2016-08-18 11:59:43 följande:

Gick fint idag med, utforskande o fröknarna får leka o närma sig! Toppen.

Hur går det för er andra där inskolningen kommit igång?

Det går bättre, hon gråter fortfarande mycket när jag lämnar men har roligt när jag väl gått. Det går tydligen mycket bättre om de lämnar henne ifred och inte försöker leka (varför funkar det aldrig hemma? ;) ) Idag ska hon vara där tills efter middagsvilan, hoppas det går för hon har sovit jättedåligt inatt :/
  • malle88
    summa21 skrev 2016-08-18 08:55:14 följande:

Blä för magsjuka :( Hoppas ni slipper få återfall!

Lillan har början till en förkylning, jag hoppas kunna läka ut den under helgen för jag vill inte stoppa inskolningen när det väl funkar!
  • summa21

Hoppas det går bra idag malle!

Oj kan man få återfall i magsjuka? Det visste jag inte. Det här var faktiskt första gången jag drabbades av magsjuka så jag har inte så mycket erfarenhet av det.

Svar på tråden Majbebisar 2015