Majbebisar 2015
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Usch idag gick det verkligen katastrofdåligt :'( lillan skrek sig igenom hela inskolningen. Nu ville de fundera över helgen på hur vi ska göra på måndag, ev vill de att jag bara lämnar henne för det verkar inte som de funkar att jag är med, hon vägrar ens titta på nån annan. Stackars lillan. Fast att de funderar på att specialanpassa hennes inskolning känns ju iallafall bra, och ökade mitt förtroende ytterligare :)
Vad jobbigt malle men superbra att de tar det på allvar och vill anpassa efter hennes behov!
Usch idag gick det verkligen katastrofdåligt :'( lillan skrek sig igenom hela inskolningen. Nu ville de fundera över helgen på hur vi ska göra på måndag, ev vill de att jag bara lämnar henne för det verkar inte som de funkar att jag är med, hon vägrar ens titta på nån annan. Stackars lillan. Fast att de funderar på att specialanpassa hennes inskolning känns ju iallafall bra, och ökade mitt förtroende ytterligare :)
Vad jobbigt malle men superbra att de tar det på allvar och vill anpassa efter hennes behov!
Tufft för er båda! Bra att de tar det på allvar o funderar runt det. Det kommer vända!!!
Jag måste säga att det ändå är skönt att höra att era inte heller är så stora. Sen hoppas jag ju självklart att er lilla växer som hon ska, pco . Vår tjej ligger framförallt under på längden.
Vår tjej vill verkligen inte vara stilla och det är nog en anledning till att det har varit jobbigt med maten. Hennes storebror hade också svårt att vara stilla och komma till ro så sjäkvklart tänker jag på likheterna. Men lillasyster som är mer motorisk måste vi ha ännu mer koll på.
Tror du det blir bra med åttadagarsinskolning, blicka? Jag vet inte riktigt hur det blir, vi ska få info på måndag. Jag är väldigt tveksam till tredagars skolning så jag hoppas att de inte föreslår det.
Malle skönt att det går bättre!
Imorgon är det dags för första tillfället för lillan. Märklig känsla men är inte orolig eller känner att det är fel, det blir nog bra. Mellan kör igång imorgon också men äldsta först på onsdag.
Hur mår ni andra?
Tack! Det verkar som det går bättre idag, de ville att jag skulle stanna i deras personalrum och jag har inte hört henne skrika en enda gång :) hoppas att hon bara var väldigt trött i fredags!Hur blir det med er inskolning? Tre dagar låter väl kort :/
Malle skönt att det går bättre!
Imorgon är det dags för första tillfället för lillan. Märklig känsla men är inte orolig eller känner att det är fel, det blir nog bra. Mellan kör igång imorgon också men äldsta först på onsdag.
Hur mår ni andra?
Vad skönt att det gick bättre!
Vi var och hälsade på idag. De sa inget om ett visst antal dagar utan betonade individuella behov så det kändes bra. Däremot är det nästan ett utedagis vilket vi egentligen inte har önskat. Efter att ha frågat en massa om möjligheten att få vara inne sa pedagogen "men jag måste fråga, har ni sökt det här!?" Så vi fick förklara att vi inte hade det och är lite ovana vid konceptet.men vem vet, det kanske passar vår tjej jättebra. Jag hoppas det i alla fall.
Vår son har precis haft magsjuka och nu är mannen i badrummet och mår inte bra. Måtte vår lilla klara sig.
Lycka till imorgon, blycka!